Strona 1 z 2

Gminy chcą być bliżej miasta

: 2009-09-03, 11:49
autor: Marcin_558
Niełatwo do nas dojechać

Dla niektórych mieszkańców okolicznych gmin sprawne dotarcie do Bydgoszczy graniczy z cudem
[...]
Express Bydgoski
http://www.express.bydgoski.pl/look/art ... 9&IdTag=85

: 2009-09-03, 18:04
autor: korpi
Dojeżdżam z Czarża
Jeden kumpel wsiada w Dąbrowie. To drugi ma szczęście jak wsiądzie w Ostromecku.

Gminy chcą być bliżej miasta

: 2009-11-20, 14:39
autor: reputed
Gminy chcą być bliżej miasta

Wójt Osielska chce, aby do jego gminy kursowały miejskie autobusy z Bydgoszczy. Szuka na ten cel pieniędzy. Białe Błota zamierzają zbudować własny transport publiczny i myślą o zerwaniu z ZDMiKP
Źródło: Gazeta wyborcza Bydgoszcz
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... iasta.html

: 2009-11-20, 15:17
autor: Marcin_558
Gazeta Wyborcza Bydgoszcz pisze: Białe Błota (tam dociera linia 92) zmierzają w innym kierunku. Są coraz mniej zadowolone ze współpracy z Bydgoszczą i poważnie zastanawiają się nad zerwaniem współpracy z ZDMiKP i stworzeniem własnej komunikacji. Wkrótce gmina ma ogłosić przetarg, w którym wyłoni przewoźnika na kilka linii autobusowych z ronda Jagiellonów do Łochowic, Murowańca, Ciela i Zielonki.
No to mi nic nie pozostaje tylko czekać :)
Gazeta Wyborcza Bydgoszcz pisze: - Mamy dwa priorytety: stworzenie komunikacji wewnątrz gminy na trasie z Jarużyna do Bożenkowa oraz linię autobusową do Bydgoszczy. W projekcie budżetu na przyszły rok zapisaliśmy na ten cel pieniądze - wyjaśnia Wojciech Sypniewski, wójt Osielska.
W Osielsku też ciekawie się zapowiada :)

: 2009-11-20, 17:37
autor: Darek
Na rogatki i ani kroku dalej. Chyba że taryfa i bilety miejskie będą obowiązywać.

: 2009-11-20, 17:43
autor: Krzysztof Ziętara
Darek pisze:Na rogatki i ani kroku dalej. Chyba że taryfa i bilety miejskie będą obowiązywać.
Wg nowej ustawy o transporcie zbiorowym krok gdziekolwiek dalej będzie nielegalny...

: 2009-11-20, 17:53
autor: micha
A zapłaci pasażer : do tej pory mógł kupić,,dużą sieciówkę" i jechać np. z Murowańca do Fordonu po drodzę będąc w pracy , na zakupach i u znajomych. A teraz oprócz biletów ZDMIKP dojdzie koszt biletów ichniejszego przewoźnika( bo do wszystkich punktów miasta raczej dojeżdżać nie będą).

: 2009-11-20, 18:03
autor: Marcin_558
To mógł tylko kupić na 92. I tak wielu pasażerów z Białych Błót zamiast w 92 wsiada w PKSy którymi mogą dojechać do samego centrum miasta. Winą miasta będzie to że gmina Białe Błota zerwie umowę na 92. Miasto za dużo chce.

: 2009-11-20, 18:15
autor: reputed
Marcin_558 pisze:Winą miasta będzie to że gmina Białe Błota zerwie umowę na 92. Miasto za dużo chce.
Spójrz na to z drugiej strony. Co daje Bydgoszczy gmina Białe Błota?
No problem w tym, że nic. Chce czerpać ze wszystkich korzyści jakie daje miasto, a ciągle oponuje wobec Bydgoszczy.

Co innego Osielsko. Gmina raz ustępuje, raz nie - ale zawsze znajdzie się jakiś kompromis.
Myślę, że teraz, jeśli obie strony spokojnie usiądą i porozmawiają, współpraca może się udać i doczekamy się autobusów do Osielska :)

: 2009-11-20, 18:17
autor: pawel_nk
Jeśli własna komunikacja gminy Białe Błota będzie chciała wjechać do Bydgoszczy, to współpraca z ZDMiKP będzie obowiązkowa (chociażby zezwolenie). Czyżby w gminie nie znali obowiązującego prawa?

A czyżby na pewno utrzymanie własnej komunikacji jest aż tyle tańsze od współpracy z ZDMiKP? Oby tylko w gminie dobrze wszystko policzyli.

: 2009-11-20, 18:26
autor: Krzysztof Ziętara
Marcin_558 pisze: Miasto za dużo chce.
A na poparcie masz swoje Głębokie Przekonanie?

: 2009-11-20, 18:41
autor: Darek
Zauważcie że gminy ościenne to takie pijawki. Wszyscy pracują, uczą się, bawią w Bydgoszczy, a podatki gdzie płacą? Jaki ma mieć miasto interes w ładowaniu w to kasy? Co innego jakby miasto miało na tym zarobić.
A jak miasto chce kawałek lasu żeby poszerzyć Grunwaldzką to robią wielki hałas...

: 2009-11-20, 18:45
autor: Krzysztof Juszczak
To tak wygląda, dlatego niech sobie sami organizują KM i niech robią swoje przystanki w centrum :P

: 2009-11-20, 18:57
autor: micha
Marcin_558 pisze:o mógł tylko kupić na 92. I tak wielu pasażerów z Białych Błót zamiast w 92 wsiada w PKSy którymi mogą dojechać do samego centrum miasta
A inne dzielnice - nie wszyscy uczą się czy pracują po trasie 92 czy PKS.
Krzysztof Juszczak pisze:niech robią swoje przystanki
Albo płacą ZDMIKP za: używanie, utrzymanie, sprzątanie, konserwację itd. itp.

: 2009-11-20, 19:59
autor: Krzysztof Ziętara
michał 78 pisze: A inne dzielnice - nie wszyscy uczą się czy pracują po trasie 92 czy PKS.
Krzysztof Juszczak pisze:niech robią swoje przystanki
Albo płacą ZDMIKP za: używanie, utrzymanie, sprzątanie, konserwację itd. itp.
Ale wiecie, to nawet nie tak że "niech postawią swoje przystanki". W myśl nowej ustawy o transporcie zbiorowym bez związku międzygminnego po prostu nie będą mogli prowadzić przewozów na terenie innej gminy i tyle.

: 2009-11-21, 10:45
autor: niuniuch
Tarhim pisze:Ale wiecie, to nawet nie tak że "niech postawią swoje przystanki". W myśl nowej ustawy o transporcie zbiorowym bez związku międzygminnego po prostu nie będą mogli prowadzić przewozów na terenie innej gminy i tyle.
Ale to samo chyba dotyczy Bydgoszczy...

: 2009-11-21, 11:32
autor: Robert Reimus
Marcin_558 pisze:Winą miasta będzie to że gmina Białe Błota zerwie umowę na 92. Miasto za dużo chce.
Oh.. niegodziwcy. Miasto i tak nie żąda 100% kosztów utrzymania linii podmiejskiej. A linia podmiejska jest w interesie właśnie sąsiedniej gminy, a nie Bydgoszczy.

No ale skoro Białym Błotom za drogo to niech tworzą własną komunikację. Tylko jeśli jest tak jak mówi Krzysztof: na rogatki i ani przystanku dalej, to to oznacza konieczność kupowania dwóch biletów by dojechać do centrum (jednorazowych czy okresowych), a więc dla pasażerów dojeżdżających do Bydgoszczy i tak wyjdzie drożej. A więc co z tego, że gmina zaoszczędzi, jeśli mieszkańców będzie to kosztowało znacznie więcej. Już widzę ten lament w prasie;P (Marcin, nie zdziw się, gdybyś Białobłotobusem dojechał z Łochowa tylko na Belmę, a dalej musiał wsiąść w 56 z kolejnym biletem;P)

Znacznie lepiej by było, gdyby gmina dogadała się z miastem, zrobili normalne linie zarządzane przez ZDMiKP, kosztowałoby to ich pewnie tyle samo co własna komunikacja, ale pasażerowie znacznie by zyskali: przede wszystkim jeden bilet jest tańszy niż dwa bilety, no i przy dogodnych połączeniach można zrezygnować z korzystania z PKSu.

: 2009-11-21, 11:44
autor: pawel_nk
Robert Reimus pisze:nie zdziw się, gdybyś Białobłotobusem dojechał z Łochowa tylko na Belmę, a dalej musiał wsiąść w 56 z kolejnym biletem;P
Aż tak dobrze to by nie było. Tablica Bydgoszcz jest niedaleko za skrzyżowaniem w Lisim Ogonie a na pętlę Belma jeszcze jest ładny kawałek do przejścia. Analogicznie sytuacja wygląda od wiaduktu na Szubińskiej do pętli Błonie.

: 2009-11-21, 11:45
autor: micha
Robert Reimus pisze:Miasto i tak nie żąda 100% kosztów utrzymania linii podmiejskiej
Z linii 92 korzystają raczej mieszkańcy Białych Błot i okolic a nie mieszkańcy Bydgoszczy(może z małymi wyjątkami)- no bo kto wyśle z Bydgoszczy dziecko na naukę do BB- a na odwrót raczej tak( LO w BB-hahaha).Podobnie jest z pracą czy zakupami. Więc to chyba uzasadnia kwestię finansowania. Inna sprawa że wojenka ma uzasadnienie w sporze o teren lotniska.

: 2009-11-21, 12:03
autor: Krzysztof Juszczak
Białe-Błota bardzo łatwo przyblokować, nie wpuścimy gminnych autobusów do miasta :D
Niech oddadzą lotnisko :P

: 2009-11-21, 19:44
autor: Marcin_558
Tarhim pisze: Ale wiecie, to nawet nie tak że "niech postawią swoje przystanki". W myśl nowej ustawy o transporcie zbiorowym bez związku międzygminnego po prostu nie będą mogli prowadzić przewozów na terenie innej gminy i tyle.
Z tego co wiem to można zrobić cenowo żeby były bilety jak w całej metropolii Bit City. Tylko się dogadać. Coś o tym ostatnio pisali.
Robert Reimus pisze:(Marcin, nie zdziw się, gdybyś Białobłotobusem dojechał z Łochowa tylko na Belmę, a dalej musiał wsiąść w 56 z kolejnym biletem;P)
Zezwolenie na to można dostać od Urzędu Wojewódzkiego na linie itp... Bydgoszcz nie ma prawa blokowania rozwoju innych gmin. Powinniście uszanować wybór tych gmin co do rozwoju ich komunikacji.

: 2009-11-21, 20:23
autor: reputed
Marcin_558 pisze:Zezwolenie na to można dostać od Urzędu Wojewódzkiego
Nie od urzędu, tylko od starostwa powiatowego i ZDMiKP musi również zaopiniować (wyrazić zgodę).

: 2009-11-21, 20:44
autor: Krzysztof Juszczak
Same przystanki należą do ZDMiKP :P Więc to zarząd musi wyrazić zgodę. Tak samo było z linią darmową do Auchan i liniami F.R Bus'a.

: 2009-11-21, 20:47
autor: Paweł W
Marcin558 pisze:Bydgoszcz nie ma prawa blokowania rozwoju innych gmin.
Ale ma prawo zablokować im wjazd do miasta chociażby poprzez niewydanie zgody przez ZDMiKP na przystanki linii podmiejskich.

: 2009-11-22, 14:07
autor: elfalcone
Marcin_558 pisze:Bydgoszcz nie ma prawa blokowania rozwoju innych gmin. Powinniście uszanować wybór tych gmin co do rozwoju ich komunikacji.
Że tak powiem, wolnoć Tomku w swoim domku. Na terenie własnej gminy mogą nawet jeździć co minutę przeguby, ale na teren innej gminy już tak łatwo nie jest.

: 2010-03-04, 00:21
autor: Marcin_558
Żołędowo bez autobusów. Przewoźnikowi się nie opłaca.

PKS zlikwidował linię autobusową do Żołędowa i Nekli. - Teraz trudno nam dojechać do Bydgoszczy - skarżą się mieszkańcy gminy Osielsko
[...]
Źródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... placa.html

: 2010-03-04, 22:02
autor: Marcin_558
Oburzenie mieszkańców potwierdza wójt Osielska Wojciech Sypniewski. Wysłał już do PKS-u pismo z prośbą o cofnięcie decyzji. Prosi, aby autobusy kursowały jeszcze choć przez miesiąc. - Chcemy wystąpić do kilku przewoźników z propozycją utworzenia komunikacji gminnej - tłumaczy. - Jesteśmy nawet gotowi do tego dopłacać. Najbardziej zależy nam na stworzeniu linii łączącej wschód gminy z zachodem, czyli Jarużyn z Bożenkowem. Tym autobusem mieszkańcy mogliby dojeżdżać do Osielska i przesiadać się na autobusy do Bydgoszczy (z Osielska kursuje PKS i prywatne linie autobusowe).
Ciekawe czy FR Bus z PKSem by współpracowali w koncepcji komunikacji gminnej w Osielsku?

: 2010-03-08, 14:27
autor: Marcin_558
PKS likwiduje połączenia z sąsiednimi gminami. Co robić?

Jak rozwiązać problem dojazdu do Bydgoszczy mieszkańców sąsiednich miejscowości? Wzorem innych aglomeracji stwórzmy Międzygminny Związek Komunikacyjny - proponuje "Gazeta"
[...]
Źródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... i__Co.html

: 2010-03-08, 16:15
autor: Kamil3836
Marcin_558 pisze:Kłopot w tym, że przewoźnicy niezbyt chętnie chcą w takich przetargach startować. W środę dowiemy się, ile firm zgłosi akces do wożenia pasażerów z terenu Białych Błot do Bydgoszczy. Z naszym informacji wynika, że dużego zainteresowania nie będzie. Zapytaliśmy przedstawicieli trzech dużych, obecnych na bydgoskim rynku firm transportowych i każdy z nich odpowiedział podobnie: "start w tym przetargu jest zbyt ryzykowny". Zgadzają się tylko na rozmowy nieoficjalne, żeby "nie zdradzać się wobec konkurentów".

- Białe Błota nie mają w Bydgoszczy załatwionych przystanków, a miasto nie jest chętne wpuszczaniu tych linii do centrum. Nie będziemy ryzykować konfliktu z ratuszem, bo to zbyt ważny dla nas partner. Myślę, że jakbyśmy zaczęli się sądzić z miastem, to pewnie ostatecznie dostalibyśmy do nich dostęp. Ale to nie jest gra warta świeczki - mówi jeden z nich.

A inny dodaje: - Poprosiłem Zarząd Dróg o wstępną deklarację, czy będziemy mogli korzystać z przystanków. Ale odpowiedź była jednoznacznie negatywna.

Miasto nie zamierza wpuszczać kolejnych linii do centrum, tłumacząc, że nie ma już na to miejsca. A Białe Błota chcą, by ich autobusy zaczynały trasę na rondzie Jagiellonów.
Nie dziwię się... Ale bardzo dobrze, że są przeciwni, ale osobiście bym widział wydłużone 84 do Osielska i nie byłoby problemu.