Strona 1 z 2

Niska frekwencja w tramwajach do Dworca - jak to zmienić.

: 2013-01-16, 11:17
autor: Robert Reimus
Każdy zapewne miał już okazję korzystać z nowej trasy tramwajowej do dworca. Pewnie widzieliście, albo słyszeliście, że frekwencja w nich nie jest najwyższa - nie taka jak można by się spodziewać. Co jest tego przyczyną? Jak zmienić tą sytuację? Zmienić trasy autobusów? Zmienić trasy tramwajów? Zmniejszyć liczbę autobusów, zwiększyć liczbę tramwajów?

Niska frekwencja w tramwajach do Dworca - jak to zmienić.

: 2013-01-16, 11:22
autor: Kamil3836
5 skierować na Kapuściska - Rycerska (7 na Glinki)
79 skrócić do węzła Garbary
93/94 skrócić do Mickiewicza/Teatr Polski lub Gdańska/Cieszkowskiego(kończy w centrum)
Robert Reimus pisze:. Co jest tego przyczyną?
Min.:
- krótszy czas przejazdu liniami 93/94 z Fordonu na PKP niż tramwajem.
- z Sz. Szeregów częściej kursuje 79 niż 5 kursująca na PKP.

Re: Niska frekwencja w tramwajach do Dworca - jak to zmienić

: 2013-01-16, 11:25
autor: tomasz792
Linia 8 albo 2 powinna być skierowana na PKP. Jak jeździła 2 na PKP to miała większą frekwencje niż 3. I wtedy można ograniczyć linie 79.Co do Fordonu to jest ciężej namówić pasażerów na przesiadki i dłuższą podróż.

Re: Niska frekwencja w tramwajach do Dworca - jak to zmienić

: 2013-01-16, 11:56
autor: Darron
Kamil3836 pisze: 93/94 skrócić do Mickiewicza/Teatr Polski lub Gdańska/Cieszkowskiego(kończy w centrum)
Już pisałem o 93/94 zapomnijcie do wybudowania tramwaju do Fordonu i priorytetu dla tramwajów na rondach bo tak to wkurzycie 70tys. dzielnicę, a do dworca puste nie jadą.

Co do T3 zauważyłem ostatnio ok 14:00, że sporo osób nim jechało w kierunku Wyścigowej. Na Dworcowa-Matejki miał miejsca prawie wszystkie pozajmowane i trochę ludzi stało.

Co do 5 się nie wypowiadam bo nie jeżdżę.

Niska frekwencja w tramwajach do Dworca - jak to zmienić.

: 2013-01-16, 12:09
autor: korpi
Nic nie trzeba zmieniać. Sorry wróć.

Dalej rozbudowywać infrastrukturę tramwajową.
Fordon, Kujawska, Szwederowo i Błonie. To powinno być wybudowane w trybie natychmiastowym. Tym bardziej przy tych inwestycjach nie trzeba budować nowych mostów, robić wielkich wyburzeń (poza Piękną). No "wygładzić" spad między rondami.

Samo wybudowanie linii do dworca wiadome było od początku że kokosów nie zbije. Dworcowa "wymarła", przy obecnych cenach paliwa, dostępności samochodów, wysokości cen biletów i częstotliwości komunikacji miejskiej wybieramy swój samochód.

Są autobusy, jest więcej liń, lepszy dojazd to po hugo się przesiadać.
Lecz dużo nie zdziałamy bez dalszych rozbudowań sieci tramwajowej.

Ciężko myślę nad autobusami ale bez rozbudowy jak wcześniej mówiłem ciężko przetrasowywać autobusy.

Niska frekwencja w tramwajach do Dworca - jak to zmienić.

: 2013-01-16, 12:24
autor: Krzysztof Ziętara
Cudów nie ma.

Zastanawiam się nad rozwariantowaniem 79 - zlikwidować 79S, a w zamian stworzyć nową linię Garbary-Magnuszewska przez Stromą.

Niska frekwencja w tramwajach do Dworca - jak to zmienić.

: 2013-01-16, 12:34
autor: ArturS
Robert Reimus pisze:Każdy zapewne miał już okazję korzystać z nowej trasy tramwajowej do dworca.
Jestem chyba wyjątkiem :ok:
Kamil3836 pisze:79 skrócić do węzła Garbary
Sam się skróć :puknijsie: . Jedyny autobus całego prawie szwederowa i nie tylko, bezpośredni do dworca. Przymusowo wysiadać 2 przystanki przed dworcem, aby specjalnie podjechać tam tramem, bo frekwencja słaba to banalny pomysł :)
Kamil3836 pisze:93/94 skrócić do Mickiewicza/Teatr Polski lub Gdańska/Cieszkowskiego(kończy w centrum)
No i gdzie/czym ci ludzie pujdą/pojadą jak tam będzie koniec trasy :kreci:
tomasz792 pisze:Linia 8 albo 2 powinna być skierowana na PKP. Jak jeździła 2 na PKP to miała większą frekwencje niż 3.
To popieram i ma raczej sens. Na dworzec jeszcze nie jechałem tramem, ale obserwowałem sytuację. Zdecydowanie lepsza opcja i alternatywa dla 79, 3 przywrócić na Wilczak.
No i to co Korpi napisał, do realizacji :)

Niska frekwencja w tramwajach do Dworca - jak to zmienić.

: 2013-01-16, 12:54
autor: Darek
5 skierować na Kapuściska - Rycerska (7 na Glinki)
Jak najbardziej.
79 skrócić do węzła Garbary
A z drugiej strony do Wyżyn. Tylko protesty by były wszechpotężne.
79 jest wersją rozwojową linii "za t8" uruchomioną po wycofaniu tramwajów z Dworcowej. Trzeba skierować tylko linię z dworca na kapuściska. Przywrócić coś w rodzaju dawnej 61- z dworca lub Garbar na Wyżyny.
93/94 skrócić do Mickiewicza/Teatr Polski lub Gdańska/Cieszkowskiego(kończy w centrum)
To by było zwykłe barbarzyństwo. Linie te spełniają inne zadania.
Niech zarząd najpierw wprowadzi priorytet dla tramwajów na całej trasie Garbary-Wyścigowa.
No ale to już czysty futuryzm i utopia. Prędzej będziemy mieli metro i tramwaj do Osielska.
A co do przyczyn: Linia do dworca jest pierwszym etapem rozwoju transportu szynowego. Efektów oczekujmy po uruchomieniu linii na Kujawskiej.
Póki co do 3 najwięcej ludzi wsiada i wysiada na Garbarach. Nie wiem czy nie lepiej wrócić trójkę na Wilczak jako linię średnicową, do Rycerskiej trasując 8 z Kapuścisk i 2 z Kujawskiego oraz 1 z Lasu w ramach zadośćuczynienia za spadek częstotliwości na nowej trasie bez "trójki". W wypadku pociągnięcia dwójki do dworca 79 można będzie skrócić aż do kościoła na WzgW, przywracając coś w rodzaju dawnej 61.

Niska frekwencja w tramwajach do Dworca - jak to zmienić.

: 2013-01-16, 13:45
autor: Krzysztof Ziętara
Artek82 pisze: 3 przywrócić na Wilczak
Póki co do 3 najwięcej ludzi wsiada i wysiada na Garbarach. Nie wiem czy nie lepiej wrócić trójkę na Wilczak jako linię średnicową
I po wała? I tak wiadomo że za przystankami Garbary/Grunwaldzkie zdolność przewozowa będzie kompletnie niewykorzystana, wcześniej ludzie wysiadali na Grunwaldzkim.

1 na trasie Rycerska-Las Gdański to dopiero będzie muchowóz.

Poza tym, nie dramatyzujmy, nie minęły jeszcze dwa miesiące od wprowadzenia obecnego układu (a tak naprawdę mniej, bo a to zamknięta Gdańska, a to zamknięta Jagiellońska). Pasażer musi mieć czas na dotarcie.

Dodatkowo 3 w tej chwili jest jedyną sensowną opcją wydostania się z dworca w pomiędzy 23:00 a 00:00 w kierunku wschodnim.
Tylko protesty [przy krótszej wersji 79]by były wszechpotężne.
Trudno. Trzeba to przedstawić porządnie. Czas przejazdu piątki od węzła Szare Szeregi do dworca jest niższy niż 79 na tym samym kawałku, więc pasażerowie z rejonu wschodniego końca Wojska Polskiego mogą jeździć tramwajem.

Niska frekwencja w tramwajach do Dworca - jak to zmienić.

: 2013-01-16, 14:08
autor: ArturS
Ja tam jestem za tym że każdy wybiera sobie to co jest mu wygodne. Zmuszanie ludzi do wysiadki na Garbarach i kazanie im jechania 2 przystanki dalej tramwajem bo TAK, jest chore :)

Niska frekwencja w tramwajach do Dworca - jak to zmienić.

: 2013-01-16, 14:59
autor: spooney
Odnośnie skracania/rozbicia 79 już kiedyś wspominałem :)

- 79 Rycerska - Piękna - Kapuściska > z obecną częstotliwością, czyli bez eSek i eMek
- 61/61m (79s) Garbary - Stroma - Magnuszewska (- Mokra) > z obecną częstotliwością

Re: Niska frekwencja w tramwajach do Dworca - jak to zmienić

: 2013-01-16, 15:14
autor: Krzysztof Ziętara
Artek82 pisze:Ja tam jestem za tym że każdy wybiera sobie to co jest mu wygodne.
Dla mnie np. wygodne były 57 i 59W. Natychmiast przywrócić!
Dodatkowo domagam się linii na trasie Skłodowskiej-Wyszyńskiego-Rondo Toruńskie, bo inaczej muszę się przesiadać w drodze do marketu.

Przecież komunikacja nie jeździ za darmo, na litość.
Zmuszanie ludzi do wysiadki na Garbarach
No, bo oczywiście potok na 79 od Garbary do dworca jest taki sam jak na wcześniejszym kawałku.

Niska frekwencja w tramwajach do Dworca - jak to zmienić.

: 2013-01-16, 15:16
autor: Kris
tomasz792 pisze:Linia 8 albo 2 powinna być skierowana na PKP.
Lepiej 2. Tylko co wtedy do Lasu Gdańskiego? 6? Czy może sama "1", ale obsługiwana składami (!), da radę?

Niska frekwencja w tramwajach do Dworca - jak to zmienić.

: 2013-01-16, 16:24
autor: ArturS
Tarhim, pisałem w kontekście że "każdy wybiera co dla niego jest wygodne" z dostępnej opcji :) Jadąc na dworzec w życiu nie wysiądę na Garbarach aby podjechać dwa przystanki tramem. Takie podejście władz to jest przymus!
Mieszkam przy Ino x Skorupki, aby dostać się na dworzec mam opcję 69,64+54, 55+79 lub pieszo na Piękną i 79. Zakładamy że jest sobota lub niedz. 6 rano, nie mam karty i jadę na papierki, a 55 lata co 30 min. Wybieram opcję najekonomiczniejszą czyli spacerek 12 min do Biedronki przy Kossaka i łapię 79 który wiezie mnie na 1 papierek prosto na dworzec w 12-14 minut i tam spokojnie kupuje bilet na PKP i jadę sobie do POZ.
Przez dwa lata studiów w POZ i jeżdżenia obciągami tylko raz udało mi się zdąrzyć na luzie na pociąg bez nerwów w takim systemie jak opisałem. Kiedy kombinowałem 69+62 lub 55+79 zawsze ledwo zdąrzyłem i bilet na PKP kupowałem juz w pociągu, a sraczka była gwarantowana :) A ile wcześniej trza wyjść z chaty aby się wystać na przystankach, 69 do Szubinskiej i tam 20 min na 62, albo 55 i przy Kossaka 79 ucieka tak minute przed 55 i masz 27 minut czekania, a pociąg nie poczeka! I co jeszcze teraz by była wysiadka na Garbarach i kolejne 15 min na 3 ? W życiu, to zimą na składaku Wigry 3 dojade szybciej :P

Komunikacja ma być dla ludu, a nie my dla komunikacji :pompka:

Re: Niska frekwencja w tramwajach do Dworca - jak to zmienić

: 2013-01-16, 17:00
autor: Krzysztof Ziętara
Artek82 pisze:Tarhim, pisałem w kontekście że "każdy wybiera co dla niego jest wygodne" z dostępnej opcji :) Jadąc na dworzec w życiu nie wysiądę na Garbarach aby podjechać dwa przystanki tramem. Takie podejście władz to jest przymus!
A ja się muszę na dwa przystanki przesiadać z 93 na 74, skandal i przymus. Konieczne jest przywrócenie 57. Litości.
Wybieram opcję najekonomiczniejszą czyli spacerek 12 min do Biedronki przy Kossaka i łapię 79 który wiezie mnie na 1 papierek prosto na dworzec w 12-14 minut i tam spokojnie kupuje bilet na PKP i jadę sobie do POZ.
Komunikacja ma być dla ludu, a nie my dla komunikacji :pompka:
No więc dlatego też nie ma sensu obcinanie wszystkich 79 do Garbar, natomiast jeśli już oszczędzamy to nie ma powodu żeby wszystkie jeździły od Rycerskiej do Kapuścisk bo na końcach nie ma potoku.

Niska frekwencja w tramwajach do Dworca - jak to zmienić.

: 2013-01-16, 17:05
autor: reputed
Kamil3836 pisze:5 skierować na Kapuściska - Rycerska (7 na Glinki)
79 skrócić do węzła Garbary
zostawić jak jest
Kamil3836 pisze:93/94 skrócić do Mickiewicza/Teatr Polski lub Gdańska/Cieszkowskiego(kończy w centrum)
94 zostawić jak jest [20/30/30]
93 niech dojeżdża do Lasu Gdańskiego (w zamian za brak "1" z Wyścigowej) w jednej z dwóch opcji [15/20/30]:
a) ... > Wyszyńskiego > Modrzewiowa > Gdańska > Las Gdański
b) ... > Mickiewicza > Gdańska > Las Gdański

Wprowadzić A+T na 65,70,74+3

Niska frekwencja w tramwajach do Dworca - jak to zmienić.

: 2013-01-16, 17:42
autor: ikarusiarz
Tarhim pisze: to nie ma powodu żeby wszystkie jeździły od Rycerskiej do Kapuścisk bo na końcach nie ma potoku.
Czyli miasto, oprócz bubla budowlanego, wymyśliło bubel merytoryczny..?? Ktoś wpadł na pomysł, aby tramwaje, oraz autobusy jeździły sobie pusto od PKP, do Rycerskiej. I z powrotem... Tyle pieniędzy poszło, aby kierowcy i motorowi (we) mogli sobie pojeździć po Rycerskiej.. Ile to pustych km... Skandal. Nowoczesna pętla: Ciasna, z za wąską drogą dojazdową... W dodatku nikt tam nie jeździ... To 1 km łącznie... Taka sobie prowokacja.

Re: Niska frekwencja w tramwajach do Dworca - jak to zmienić

: 2013-01-16, 17:59
autor: Krzysztof Ziętara
ikarusiarz pisze:
Tarhim pisze: to nie ma powodu żeby wszystkie jeździły od Rycerskiej do Kapuścisk bo na końcach nie ma potoku.
Czyli miasto, oprócz bubla budowlanego, wymyśliło bubel merytoryczny..?? Ktoś wpadł na pomysł, aby tramwaje, oraz autobusy jeździły sobie pusto od PKP, do Rycerskiej.
Pomysł jest dobry, w perspektywie rozwoju urbanistycznego miasta i rozwoju sieci komunikacyjnej.

To tak jakby marudzić po co komu autostrada z Rusocina do Swarożyna. Albo droga ekspresowa spod Poznania pod Gniezno.

Albo tramwaj od Polanki do Wyścigowej.

Niska frekwencja w tramwajach do Dworca - jak to zmienić.

: 2013-01-16, 18:12
autor: Darek
Albo tramwaj od Polanki do Wyścigowej.
Zły przykład. Budowę tej trasy postulowali pracownicy Kabla, Żeglugi i innych zakładów przy Fordońskiej, którzy tłoczyli się wcześniej w 57 i 59. To było dla nich zbawienie, wówczas 95% pracowników dojeżdżało do pracy komunikacją i do jadących od Spornej 59 i od Łowickiej 57 już się nie mieścili, bo miejsca zajmowali pracownicy z Brdyujścia czy rejonu Przemysłowej. Nowa linia cieszyła się dużą frekwencją.
Ps. wybacz Spooney za offtop :)

Niska frekwencja w tramwajach do Dworca - jak to zmienić.

: 2013-01-16, 18:47
autor: michał 78
Tarhim pisze:Pomysł jest dobry, w perspektywie rozwoju urbanistycznego miasta i rozwoju sieci komunikacyjnej.
A jak ma to sie do budowy Dworca Autobusowego ( czy inszego pekaesu) w okolicy Pesa-Pętla Rycerska.

Niska frekwencja w tramwajach do Dworca - jak to zmienić.

: 2013-01-16, 19:15
autor: reputed
michał 78 pisze:A jak ma to sie do budowy Dworca Autobusowego ( czy inszego pekaesu) w okolicy Pesa-Pętla Rycerska.
A kto to zbuduje i kiedy? Zresztą przenosiny PKS-u na zadupie nie ma sensu.
Prędzej powinni zbudować kolej od Leśnej do Jagiellońskiej wraz z podziemnym dworcem centralnym.

Sens w perspektywie jest, gdy zacznie się mówić o pociągnięciu linii tramwajowej przez Chocimską do Rycerskiej (kierunek dworzec-bielawy i dworzec - las)

Re: Niska frekwencja w tramwajach do Dworca - jak to zmienić

: 2013-01-16, 19:18
autor: Krzysztof Ziętara
@Darek no dobrze, przykład zły :)

michał 78 pisze: A jak ma to sie do budowy Dworca Autobusowego ( czy inszego pekaesu) w okolicy Pesa-Pętla Rycerska.
Nijak, bo to zdaje się coś co postuluje wyłącznie MPU, nikomu innemu na tym nie zależy (a najmniej PKS-owi).

Niska frekwencja w tramwajach do Dworca - jak to zmienić.

: 2013-01-16, 20:28
autor: michał 78
Ale jak patrzę z perspektywy 2 m-cy to postęp jest duży. Ok. , dalej od Garbar robi się pustawo ale powoli następuje poprawa. Napełnienie na PKP związane jest z kursowaniem pociągów - często 2-3 osoby a czasem pełny skład. Swoje robi brak priorytetu - przy zapchanej Dworcowej i Królowej Jadwigi to i przesiadka nie straszna.
A dramatem jest przejście dla pieszych np. z 71 na 3 itp. Często piesi widząc tramwaj wbiegają pod auta.

Niska frekwencja w tramwajach do Dworca - jak to zmienić.

: 2013-01-17, 15:21
autor: d.kaszubowski
Czyli co, 65 skracamy do Fordońska-Wiadukt/Fordońska-Brzechwy, bo dalej autobus wozi prawie powietrze? No bez jaj. Nigdy i na żadnej linii (chyba że sezonowo po koncercie z LPKiW) autobusy nie jeżdżą wypchane po brzegi. Dlatego awantury z tramwajami do Dworca nie rozumiem. To, że komunikacja w Bydgoszczy jest źle zorganizowana, to inna sprawa.

Po prostu - ci, którzy nie podróżują z Dworca PKP, na Dworzec PKS, wybierają autobusy, które obsługują całą reszte miasta. Tutaj nic się nie zrobi do czasu, do kiedy Dworzec Główny nie będzie bardziej wykorzystywany.

Co do innych zmian:

93 i 94 zostawiłbym bez zmian - to są linie, które odciążają 3. Do tego łączą także z Dworcem i Fordonem rejony, do których tramwaj nie dociera.

Nawet po otwarciu linii tramwajowej do Fordonu, te linie byłyby potrzebne.

Dłubanie przy 2 i 79 sens będzie miało dopiero po wybudowaniu torowiska w ciągu ul Kujawskiej. Choć wariantowość linii zlikwidowałbym już teraz.

No ale to chyba dość mocno od tematu odbiegłem... :wstydzi:

/mod/ dość odbiegłeś, OT usunięty

Niska frekwencja w tramwajach do Dworca - jak to zmienić.

: 2013-01-17, 18:41
autor: michał 78
Ale poczekajmy aż skończą się remonty, objazdy (ciekawe kiedy) i będzie można wyciągać jakieś wnioski.
Na dzień dzisiejszy trasa p. B.Wieś bardzo obniżyła frekwencję - pasażer wybiera autobus - no i problem na Wyścigowej.

Niska frekwencja w tramwajach do Dworca - jak to zmienić.

: 2013-01-18, 22:43
autor: michu76
"5" chcą dać na pojedynczych wagonach. Ciekawe bo są kursy na danych odcinkach gdzie jeździ dużo ludzi a teraz są ferie więc niech się tak nie pocą. A jeszcze co do napełnienia. Przystanek tram. przy dworcu jest pierwszym od pętli więc pokarzcie mi miasto w Polsce czy na świecie gdzie jeden przystanek przed pętlą lub w drugą stronę za pętlą napełnienie w tramwaju wynosi 100%. Nigdzie i nigdy tak nie było i nie będzie. A to że dużo ludzi idzie pieszo od dworca, to zaczyna się mścić tramwaj za wszelką cenę przez Naruszewicza. Wiele osób pisało, że tramwaj na Dworcowej ale do Gdańskiej po staremu. Więc ludzie idą do Gdańskiej na lacza bo nie opłaca się jeździć w koło. Chcieli Ratusz i ZDMiKP tramwaj bokami, to mają, że im też bokiem wyszło i kombinują żeby solówki jeździły-debilizm i paranoja. Ta trasa jest po prostu bez sensu skoro od Focha do Rycerskiej są pustki w wagonach.

Niska frekwencja w tramwajach do Dworca - jak to zmienić.

: 2013-01-18, 23:56
autor: reputed
michu76 pisze:okarzcie mi miasto w Polsce czy na świecie gdzie jeden przystanek przed pętlą lub w drugą stronę za pętlą napełnienie w tramwaju wynosi 100%. Nigdzie i nigdy tak nie było i nie będzie.
79 Kapuściska-Baczyńskiego (po 14)
79 dworzec PKP (szczyt+pociąg)
69 Tatrzańskie-Jarużyńska (ok. 4:30)
czasami 52 Leśne-Czerkaska (ok 7:30)

Zdarza się. Nie ma co ukrywać - napełnienia tramwajów z Rycerskiej-dworca są poniżej oczekiwań.
Po co 3 jedzie do dworca skoro 93 i 94 mają trasę bez zmian? Do centrum dojechać można 5.
Wystarczyło zamienić 6 do Rycerskiej, 3 do Wilczaka, 8 Rycerska co 7,5 min, bez 5 i 4 w szczycie co 7,5 min
A 3 do dworca puścić dopiero po otwarciu Fordonu i likwidacji 93-94 (i wtedy uruchomić 5)

schemat: http://zapodaj.net/bc6e6bdd50b2a.jpg.html

Niska frekwencja w tramwajach do Dworca - jak to zmienić.

: 2013-01-21, 17:17
autor: michu76
A jak "5" ma jeździć z ludźmi skoro dwie minuty przed nią z Rycerskiej jedzie trójka bardzo często niestety.

Niska frekwencja w tramwajach do Dworca - jak to zmienić.

: 2013-01-21, 23:02
autor: Kamil3836
Po Tobie spodziewałem czegoś ambitniejszego.
Główne wady:
6 na Rycerską po co? Kogo ona przywiezie? Patologie z Łęgnowa?
2 i 7 zbyt rzadko w godz. szczytu i międzyszczyt oraz dni wolne
8 co 25'? z czym to synchronizować? Tego nawet Einstein by nie zrobił.

Niska frekwencja w tramwajach do Dworca - jak to zmienić.

: 2013-01-21, 23:06
autor: reputed
Kamil3836 pisze:6 na Rycerską po co? Kogo ona przywiezie? Patologie z Łęgnowa?
- gdzieś ów patologia musi jeździć, dlaczego akurat na Bielawy?
- gdyby "6" jeździła przez węzeł Garbary, to znacznie ułatwiłoby to dostanie się mieszkańcom dzielnicy zachodniej do pośredniaka
Kamil3836 pisze:8 co 25'? z czym to synchronizować? Tego nawet Einstein by nie zrobił.
co 20 miało być - literówka