Strona 1 z 1

51 Dworzec PKS - Deszczowa

: 2010-10-05, 20:26
autor: spooney
Pasażerowie mają taką oto propozycję. Myślę że można ją obgadać na forum :)
Co Wy na to? Jak dla mnie to mogliby zmienić/wydłużyć trasę chociaż do czasu budowy nowego węzła przesiadkowego obok linii tramwajowej do PKP, bo zapewne tam w przyszłości 51 skończy swoją trasę. Ale póki co...
Kilkaset metrów, a czyni wielką różnicę

- Przeanalizujemy propozycję wydłużenia trasy - obiecuje Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej

Rada Osiedla Czyżkówko - za namową mieszkańców - walczy o to, by autobus linii numer 51 docierał aż do dworca PKS.

- Na razie rozpoczyna bieg na ulicy Deszczowej, kończy na placu Kościeleckich, choć i tak jedzie przez rondo Jagiellonów. Wiele osób tam wysiada i musi piechotą iść do dworca. Odległość nie jest wielka, technicznie jest to do zrobienia, linia 54 też zakręca przed dworcem PKS - powiedział ?Expressowi? Edward Sell, przewodniczący Rady Osiedla Czyżkówko.

- Przeanalizujemy zgłoszoną propozycję, jednak w tym konkretnym przypadku poważny problem polega na zwykłym braku miejsca dla jeszcze jednego autobusu komunikacji miejskiej na przywołanej lokalizacji - tam po prostu nie ma go gdzie wstawić - mówi Krzysztof Kosiedowski z Biura Prasowego Urzędu Miasta Bydgoszczy. - Zawsze przyjmujemy uwagi i sugestie pasażerów. Mało tego, jeżeli jest to tylko możliwe, staramy się je spełniać. Musimy mieć jednak na uwadze, że nie zawsze pozwalają na to warunki techniczne czy ekonomiczne, nigdy ZDMiKP nie ma złej woli.

Rada chciałaby też powrotu przystanku autobusowego na ulicy Grunwaldzkiej do poprzedniej lokalizacji przy skrzyżowaniu z Wiejską. Interpelował w tej sprawie nawet radny Stefan Pastuszewski, ale na zmiany nie ma co liczyć, pasażerom wystarczyć musi nowy przystanek przy nowym skrzyżowaniu z ulicą Filtrową.

http://www.express.bydgoski.pl/look/art ... 0&IdTag=85

: 2010-10-05, 20:37
autor: Kamil3836
Według mnie to dobry pomysł, bo dzięki temu nie będzie się tak bardzo pokrywała z 58. Niestety ta zmiana wiązałaby się z uruchomieniem 5 autobusu na tej linii, by utrzymać obecną częstotliwość i zachować przerwy po 4(Plac Kościeleckich) i 7(Deszczowa) minut.

: 2010-10-05, 21:04
autor: Paweł W
Mi ten pomysł też się podoba :) I niekoniecznie musiałby mieć przystanek dla wsiadających w tym samym miejscu co 54. 51 mógłby mieć swój przystanek na PKS w miejscu gdzie ma go 54 dla wysiadających. A przerwy na posiłek... Skoro na 80 zrobili w Porcie Lotniczym to czemu by 51 nie zrobić na Deszczowej ;)

: 2010-10-05, 21:43
autor: reputed
Alden471 pisze:I niekoniecznie musiałby mieć przystanek dla wsiadających w tym samym miejscu co 54. 51 mógłby mieć swój przystanek na PKS w miejscu gdzie ma go 54 dla wysiadających.
To wbrew jakiejkolwiek logice. Poza tym przystanki końcowy i początkowy powinny być rozdzielone.
Alden471 pisze:A przerwy na posiłek... Skoro na 80 zrobili w Porcie Lotniczym to czemu by 51 nie zrobić na Deszczowej ;)
To stój sobie 20 minut na Deszczowej wieczorami. Tam dość często dochodzi do wandalizmu i napadów na kierowców.

/s: usunięty OT

: 2010-10-05, 22:14
autor: Paweł W
volvo7000A pisze:To wbrew jakiejkolwiek logice. Poza tym przystanki końcowy i początkowy powinny być rozdzielone.
Może masz lepszy pomysł? Jest kilka linii mających w tym samym miejscu przystanek początkowy i końcowy. Przykłady:
- 52 w Myślęcinku;
- 53 na Błoniu;
- 54 na Piaskach (np. tam też są przerwy na posiłek... las, monopolowy obok i żulernia...);
- 59 Błonie i Przemysłowa UKW;
- 61 Dworzec PKP;
- 62 Błonie;
- 67 PKP i Przemysłowa;
- 71 Rekinowa;
- 94 Dworzec PKP.
To tak na marginesie.

Na PKS i tak w zasadzie tylko tam gdzie 54 ma przystanek dla wysiadających jest miejsce. Przynajmniej tylko to przychodzi mi do głowy, jak ktoś ma inne to chętnie posłucham ;)

/s: usunięty OT

: 2010-10-05, 22:52
autor: reputed
Alden471 pisze:Jest kilka linii mających w tym samym miejscu przystanek początkowy i końcowy. Przykłady:
- 52 w Myślęcinku;
Nie ma możliwości rozdzielenia.
Alden471 pisze:- 54 na Piaskach (nb. tam też są przerwy na posiłek...las, monopolowy obok i żulernia...);
Nie ma możliwości rozdzielenia.
Przerwy tam są, bo gdybyś nie wiedział, stoi tam toi toi MZK-owski.
Monopolowy to akurat zaleta dla kierowców, bo mogą wyskoczyć po fajki lub picie.
A żulernia i menelstwo jest, i co za tym idzie wandalizm i napady na kierowców (ale ci ostatni radzą sobie ucieczką "na dół"...)
Alden471 pisze:- 59 Błonie i Przemysłowa UKW;
Błonie - Nie ma miejsca i organizacyjnej możliwości rozdzielenia.
Przemysłowa - Nie ma miejsca i organizacyjnej możliwości rozdzielenia.
Alden471 pisze:- 53 na Błoniu; - 61 Dworzec PKP; - 62 Błonie; - 67 PKP i Przemysłowa; - 71 Rekinowa; - 94 Dworzec PKP.
Nie ma miejsca i organizacyjnej możliwości rozdzielenia.

Skoro nie ma miejsca i możliwości to chyba każdy logicznie myślący człowiek rozumie, że nie będą rozdzielone. Jeżeli natomiast jest miejsce i są dwa przystanki to muszą być rozdzielone.

/s: daruj sobie osobiste "wycieczki" do innych forumowiczów i zacznij pisać na temat - usunięty OT i skrócone niepotrzebnie rozwlekłe cytowanie

Re: 51 Dworzec PKS - Deszczowa

: 2010-10-06, 00:31
autor: Krzysztof Ziętara
spooney pisze:Pasażerowie mają taką oto propozycję. Myślę że można ją obgadać na forum :)
A potem będą ryki i pretensje że jeździ niepunktualnie? Przeciw.

: 2010-10-06, 15:54
autor: pawel_nk
Po co zaraz wydłużać trasę. Ostatnio modne są bilety systemu A+T. Dołączyć do niego jeszcze 51, 58 i sprawa załatwiona, a mieszkańcy Smukały i Czyżkówka skorzystają jeszcze bardziej. :P

: 2010-10-06, 17:46
autor: korpi
pawel_nk pisze:Po co zaraz wydłużać trasę. Ostatnio modne są bilety systemu A+T. Dołączyć do niego jeszcze 51, 58 i sprawa załatwiona, a mieszkańcy Smukały i Czyżkówka skorzystają jeszcze bardziej. :P
Fajnie.
Ale byłoby to niesprawiedliwe dla mieszkańców Miedzynia, Prądów i dalej. Linia 56 miała by być włączona w system A+T ale wtedy automatycznie skrócona do Ronda Grunwaldzkiego (później Focha)

: 2010-10-06, 18:41
autor: Robert Reimus
Za chwilę całe miasto będzie A+T, a to rozwali budżet.

: 2010-10-06, 20:01
autor: Krzysztof Ziętara
System A+T miał służyć dojazdom do centrum, bardziej niż do centrum dojechać się 51 już nie da. Jak dołożymy jeszcze 51 i 58 to zaraz trzeba będzie dołożyć 56 i 66, potem jeszcze 52 i 55 (no bo czemu nie) i tak do zarąbania.

Ewentualnie można by zapostulować zmianę że bazowy bilet za 2,60 jest ważny do końca trasy w pojeździe w którym jest skasowany, 60 minut w systemie A+T i 30 (albo 45) minut przy dowolnej innej przesiadce. I pozamiatane.

: 2010-10-08, 12:18
autor: lukas_3830
Co do pomysłu z 51 jestem na TAK. Spooney tylko jaki przebieg trasy proponujesz?

: 2010-10-08, 15:20
autor: spooney
lukas_3830 pisze:Spooney tylko jaki przebieg trasy proponujesz?
Z artykułu wynika, że trasa zostaje tak jak obecnie + zostaje wydłużona od Ronda Jagiellonów do Dworca PKS (pętla).
Dodatkowe przystanki byłyby takie:
- Rondo Jagiellonów (kier. PKS - tam gdzie 54, 80, 84)
- Dworzec PKS (końcowy - tam gdzie 54)
- Dworzec PKS (początkowy - tam gdzie 54, 80, 84)
- Rondo Jagiellonów (kier. Deszczowa - tam gdzie dotychczas)
- Zbożowy Rynek (?).

Faktycznie jak zauważył Tarhim mogą być problemy z "łapaniem" spóźnienia przez korki na Jagiellońskiej :/
A brak miejsca na przystanku pod Focusem to chyba bujdy... Staje tam tylko 54, co pół godziny 80 i co godzinę 84, czy to aż tak dużo? Mamy w mieście gorzej zawalone mniejsze (krótsze) przystanki.