Strona 2 z 2

Cięcia w 2013 r.

: 2012-11-16, 22:40
autor: reputed
Dawid Szramke pisze:Nie każdy wraca do domu po 22:00 przykladem są własnie portierzy czy ochraniarze którzy zmieniają się na przykład pół godziny szybciej.
w galeriach handlowych ludzie pracują do 21, więc wracają przed 22 do domów.
Generalnie częstotliwość poniżej 20 min wieczorami zniechęca do korzystania z komunikacji.

Cięcia w 2013 r.

: 2012-11-17, 00:33
autor: Dawid Szramke
Właśnie o tym mówię. 67 miałem o 21:05 21:25 21:45 i rezerwowo mialem 93 21:49 z Gajowej w kierunku Fordonu. Po misz maszu 67 mam 21:35 a 93 21:45 ktoś powie że niewielka różnica ale nie raz te parę minut robi różnicę. Jestem pewien że gdyby wieczorem były częstsze kursy to ludzie wybraliby autobus a nie samochód.

Cięcia w 2013 r.

: 2012-11-17, 18:53
autor: Krzysztof Juszczak
20 minut to jest konieczne minimum.

Cięcia w 2013 r.

: 2012-11-18, 01:03
autor: misiekbydzia
błagam zakończmy ten temat bez ładu i składu, no ile można gdybać...

Cięcia w 2013 r.

: 2012-12-10, 19:26
autor: spooney
:gazeta: Likwidacja autobusów, droższe bilety... Czeka nas horror

Gazeta Wyborcza
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... a_nas.html

Re: Cięcia w 2013 r.

: 2012-12-10, 19:55
autor: Kawka
Przedstawiam piękny cytat z FB ZDMiKP:
"Komunikacja dla pasażerów" albo
"Życzymy pasażerom przyjemnej podróży" te slogany proponuje całkowicie wyciąć ze słownika ZDMIKP. A najlepiej stwórzcie jedna linie np niech będzie to linia 100 i dajcie ją we wszystkie kierunki naszego miasta, a przy tym obetnijcie jeszcze z 10 linii bo po co bydgoszczanie mają jeździć komunikacją miejską. Taki chaos jaki ostatnio wprowadzacie to się w głowie nie mieści. Jestem ciekaw czemu tak nie wyrażacie swoich opinii na temat podniesienia cen biletów ????? Może znowu brakuje na zakup jakiegoś auta dla następnej osoby w ZDMIKP !!!!! Nie dość że obcinacie kursy komunikacji to jeszcze chcecie podnieść ceny biletów (które i tak są już na dość wysokim poziomie) ?!?!?!?!? Nie macie za krzty rozumu i myślenia o innych (o mieszkańcach tego miasta) a każdy z was samochodzikami się przejeżdża, zapraszam do skorzystania tylko i WYŁĄCZNIE KOMUNIKACJĄ MIEJSKĄ stworzą przez was samych i wtedy sami może przekonacie się co to znaczy czekać na przystanku np 30 minut.

Cięcia w 2013 r.

: 2012-12-10, 21:32
autor: misiekbydzia
CODZIENNIE jeżdzę 59, CODZIENNIE, o różnych porach i NIGDY nie widziałem mniejszego obłożenia w autobusie niż 80%. Albo tam zrobią się czystki, i będzie lepiej, albo ja tam pójdę posprzątam, Zieleń Miejska pomoże, i będzie lepiej. To już nie skandal, boję się myśleć o co to zakrawa.

Re: Cięcia w 2013 r.

: 2012-12-10, 21:35
autor: reputed
Jedne kanały głoszą, że 59 będzie zlikwidowana, inne zaś, że przetrasowana (Solskiego i Kujawską, zamiast Wałami).
Likwidację pomijam, bo to totalne nieporozumienie, ale:
1. Po co ta zmiana trasy?
2. Czy nie lepiej wariant W do Witebskiej zostawić, wydłużając w odpowiednich godzinach kursy z Przemysłowej przez przejazd?

Cięcia w 2013 r.

: 2012-12-10, 21:54
autor: spooney
volvo7000A pisze:Czy nie lepiej wariant W do Witebskiej zostawić
Tym nikt nie jeździ :P

Cięcia w 2013 r.

: 2012-12-10, 22:11
autor: Kris
No to ja się odniosę do tego:
volvo7000A pisze:Po co ta zmiana trasy?
Hmmm... za dużo autobusów na Wałach (z Błonia masz tam jeszcze 52 i 53)?

Re: Cięcia w 2013 r.

: 2012-12-10, 22:39
autor: Kamil3836
misiekbydzia pisze:CODZIENNIE jeżdzę 59, CODZIENNIE, o różnych porach i NIGDY nie widziałem mniejszego obłożenia w autobusie niż 80%. Albo tam zrobią się czystki, i będzie lepiej, albo ja tam pójdę posprzątam, Zieleń Miejska pomoże, i będzie lepiej. To już nie skandal, boję się myśleć o co to zakrawa.
Od stycznia akurat będziesz zadowolony z 59 :)

Cięcia w 2013 r.

: 2012-12-11, 01:02
autor: Dawid Szramke
59W to jakaś pomyłka tak samo jak teraz Dźwigowa. Całkiem bym zlikwidował te kursy bo jak widzę 2 autobusy 59 stojące na Dźwigowej to nie wiem czy śmiać się czy płakać. Ja często jechałem 59W na rano do pracy to od Witebskiej nie było żywego ducha. Dopiero na Wiślanej ludzie wsiedli. 59 w kierunku Błonia miał zawsze dużą popularność ale z tego co zauważyłem po daniu kursów na Witebską jakość tej linii spadła. Ja wolałbym dołożyć wozy z Witebskiej na Przemysłową i moim zdaniem to by bardziej wspomogło tą linię.

Cięcia w 2013 r.

: 2012-12-11, 11:52
autor: spooney
:gazeta: Komunikacyjna rewolucja drogowców nie wejdzie w życie

Gazeta Wyborcza
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... zycie.html

Re: Cięcia w 2013 r.

: 2012-12-11, 11:58
autor: Krzysztof Ziętara
Dawid Szramke pisze:Ja często jechałem 59W na rano do pracy to od Witebskiej nie było żywego ducha. Dopiero na Wiślanej ludzie wsiedli.
Bo rano do pracy to oni jeżdżą w drugą stronę, wiesz.

Cięcia w 2013 r.

: 2012-12-11, 12:02
autor: Dawid Szramke
To po co te kursy to nie rozumiem tego. Na 6 są do Frosty też chyba zmiany o ile wiem. Większość na 74 się przesiadła z tego co zauważyłem.

Cięcia w 2013 r.

: 2012-12-11, 16:21
autor: misiekbydzia
To co w końcu będzie z tym 59 ?

Re: Cięcia w 2013 r.

: 2012-12-11, 17:13
autor: Krzysztof Ziętara
Dawid Szramke pisze:To po co te kursy to nie rozumiem tego.
Czego? Autobus musi wrócić przecież. A co wsiadałem w kurs 59W lądujący w okolicach 7:00 na Łowickiej, to był zapchany.

I tak uważam że nie są potrzebne i 74 da radę, ale trochę luda korzysta.

Cięcia w 2013 r.

: 2012-12-11, 17:30
autor: Kris
misiekbydzia pisze:To co w końcu będzie z tym 59 ?
W swoim czasie się dowiesz.

Cięcia w 2013 r.

: 2012-12-11, 18:56
autor: Dawid Szramke
Dzisiaj jechałem 59 do pracy o 13 ze Spornej. Albo wypadł 67 albo nie wiem co się stało ale autobus był pełny że szpilki nie dałoby rady wepchnąć wóz #866. Jeśli zlikwidują 59 miałoby być samo 67 to dla mnie porażka. Bo tak jak ja ze Spornej nie miałbym żadnego połączenia z Barodziejami bo 65 też nie kursuje często a 67 może wypadać częściej.

Cięcia w 2013 r.

: 2012-12-11, 18:59
autor: Darek
Przecież nie będzie zlikwidowana...

Re: Cięcia w 2013 r.

: 2012-12-11, 22:46
autor: reputed
Moim zdaniem bydgoska komunikacja jest już w tym momencie mocno rozregulowana, przez ostatnie likwidacje linii i cięcia częstotliwości.

Pytanie:
Dlaczego ludzie mając do wyboru podróż tramwajem i autobusem wybierają autobus?
- bo kursuje częściej (pomijam, że jest w nim cieplej i lepszy komfort jazdy)

Należy od podstaw skonstruować układ linii komunikacyjnych w mieście, biorąc pod uwagę tramwaj jako podstawę i brak wielkich zakładów pracy.

1. Tramwaje powinny kursować w szczycie co 10 minut, w między szczycie i w dni wolne co 15 min., a wieczorami co 20 min.
2. Linie autobusowe powinny omijać ciągi tramwajowe i osiedla obsługiwane przez tramwaje, np: Bielawy, Kapuściska (autobus powinien jechać Planu 6-letniego a nie do Zachemu), Wilczak (56 od Belmy powinien jechać Bronikowskiego i Grunwaldzką)
3. Linie autobusowe podzielić na dwa rodzaje - podstawowe (kursujące co kilka minut) i uzupełniające (rzadziej kursujące).
Podstawowe - tam gdzie nie dojeżdża tramwaj: Fordon, Osowa Góra, Smukała, Piaski, Błonie, Szwederowo.
Uzupełniające - o podobnej trasie do tramwaju, ale wjeżdżające wgłąb osiedli.

Linii będzie mniej, będą bardziej wykorzystane, ludzie będą mieli łatwiejszą podróż i będą oszczędności.

Cięcia w 2013 r.

: 2012-12-11, 23:11
autor: Krzysztof Juszczak
I dodatkowo odpowiedniej wielkości tabor.

Cięcia w 2013 r.

: 2012-12-12, 11:15
autor: wokie
I do propozycji volvo7000A należałoby zmienić taryfę biletową. Czyli stworzyć różnego rodzaju bilety czasowe, ponieważ zwiększyłaby się liczba przesiadek ;)

Re: Cięcia w 2013 r.

: 2012-12-15, 01:48
autor: ET40
Volvo7000A pisze:Wilczak (56 od Belmy powinien jechać Bronikowskiego i Grunwaldzką)
A nie lepiej tak?
1. Ustawić przystanki 56 przy pętli tramwajowej Wilczak (tak, jak było podczas remontu mostów Solidarności). Przydałaby się z powrotem wiata na Wilczaku.
2. zmienić trasę 56 na następującą:
Belma - Łochowska - Nakielska - Nasypowa - Czerwonego Krzyża - Władysława IV - Stawowa - Wysoka - Eugeniusza Połtyna - Szubińska - Pl. Poznański i dalej standardowo przez Nowy Rynek do Placu Kościeleckich
3. ustanowić nowe przystanki:
- Czerwonego Krzyża - Słupskich
- Czerwonego Krzyża - Władysława IV (lub Władysława IV - Cz. Krzyża, nie pamiętam dokładnie gdzie się znajduje przystanek 64, jeżeli po południowej stronie skrzyżowania, to wtedy 56 obsługiwałaby przystanek 64)
- Władysława IV - Stawowa (przystanek 64)
- Stawowa - Lotników
- Wysoka - Koszarowa
4. przydałoby się przejście pod wiaduktem po stronie pętli tramwajowej, wtedy można by było skrócić ok. połowy kursów 56 do pętli Wilczak w zamian za zwiększenie częstotliwości kursów.

Obecnie komunikacja na Jarach kuleje i to mocno, jest tylko 64, które jedzie dookoła i tylko zahacza o ścisłe centrum. Tak, można się przesiąść na Szubińskiej na 53, ale po co 56 ma dublować tramwaj, kiedy można w ten sposób zdjąć dubel z Nakielskiej i przy okazji lepiej obsłużyć Jary oraz Błonie? Wątpliwości mam tylko co do skrzyżowania E. Połtyna x Szubińska, czy tam nie robią się korki od strony północnej? Jeżeli tak i jeżeli by to mocno opóźniało autobus, to można wytyczyć trasę od skrzyżowania Czerwonego Krzyża z Władysława IV trasą 64 do Szubińskiej, a dalej Szubińską, Wałami Jagiellońskimi itd. do Placu Kościeleckich.