Strona 1 z 1

Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych

: 2013-01-06, 22:23
autor: Kamil3836
5 -> Rycerska - B. Wieś - Kapuściska
7 -> Wyścigowa - Perłowa - Glinki
Na pętlę Glinki linie tramwajowe 4 i 7
W dni wolne nie ma potrzeby na 2 linie tramwajowe na Glinki, za to w tygodniu Bartodzieje i Fordon zyskałby połączenie ze szpitalem miejskim i Parkiem Przemysłowym linią 7 (Zachem i tak już upada).
56 skrócenie wszystkich kursów do pętli Garbary, zapewniając częstotliwość (7,5'/12'/15'[20' wieczorem i dni wolne rano])
66 likwidacja kursów wariantowych.
94 wydłużenie wszystkich kursów do Mariampola i skrócenie trasy do Mickiewicza/Teatr Polski.

Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych

: 2013-01-06, 23:06
autor: black125
Jeżeli chcemy oszczędzać to skróćmy 68 do przystanku Glinki-szpitalna(zostawmy kursy do zakładów na 6,14 i 22) jest plac gdzie autobus może nawrócić.Do Glinek BFM po szczycie spokojnie starczy sama linia 53.

Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych

: 2013-01-06, 23:12
autor: reputed
black125 pisze:Jeżeli chcemy oszczędzać to skróćmy 68 do przystanku Glinki-szpitalna(zostawmy kursy do zakładów na 6,14 i 22) jest plac gdzie autobus może nawrócić.Do Glinek BFM po szczycie spokojnie starczy sama linia 53.

Jeżeli chcemy oszczędzać to zlikwidujmy 66 i zróbmy 53 przez ul. Kujawską i Glinki.

Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych

: 2013-01-06, 23:16
autor: Kris
Kamil3836 pisze:66 likwidacja kursów wariantowych
A co w zamian na Wąbrzeską?

Re: Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowyc

: 2013-01-07, 08:43
autor: tomasz792
5 -> Rycerska - B. Wieś - Kapuściska
Bardziej bym optował ,żeby jeździła do Ronda Kujawskiego i wtedy ograniczmy 79.
7 -> Wyścigowa - Perłowa - Glinki
Dużo młodzieży teraz jeździ 7 na Kapy do szkół.
94 wydłużenie wszystkich kursów do Mariampola i skrócenie trasy do Mickiewicza/Teatr Polski.
Tylko gdzie by tam zawrócił? To 93 może też skróćmy.

Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych

: 2013-01-07, 09:25
autor: ArturS
Ja już wcześniej mówiłem, zadzwońcie po pana Kononowicza, on zrobi porządek i nie będzie niczego, po co wytężać umysły. To będzie najoszczędniejsze z najoszczędniejszych rozwiązań :)

Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych

: 2013-01-07, 11:22
autor: Kamil3836
tomasz792 pisze:Tylko gdzie by tam zawrócił? To 93 może też skróćmy.
Mickiewicza -> 20. stycznia 1920r. -> Słowackiego -> Gdańska -> Mickiewicza.
Narazie 93 nie.
krzys54 pisze:A co w zamian na Wąbrzeską?
A po co? Przecież tam nikt nie jeździ.

Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych

: 2013-01-07, 15:28
autor: Kris
Kamil3836 pisze:Mickiewicza -> 20. stycznia 1920r. -> Słowackiego -> Gdańska -> Mickiewicza.
A nie wystarczyłaby zawrotka na wysokości Teatru? Idealne miejsce :)
tomasz792 pisze:To 93 może też skróćmy.
Kamil3836 pisze:Narazie 93 nie.
A dlaczego? Chodzi o "stopniowo"?

Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych

: 2013-01-07, 18:59
autor: reputed
Kamil3836 pisze:7 -> Wyścigowa - Perłowa - Glinki
Na Kapach jest wiele szkół i uczelni.
Na Glinkach nie ma nic, a dojazd jest dobry.
Kamil3836 pisze:94 wydłużenie wszystkich kursów do Mariampola i skrócenie trasy do Mickiewicza/Teatr Polski.
* 94 bym zostawił jak jest, ale z wszystkimi kursami do Mariampola i częstotliwość 20/30/30 (18m)
* 93 można skrócić: Tatrzańskie - Twardzickiego - Kaliskiego - Fordońska - Kamienna - Sułkowskiego - LEŚNE
* Zrobić A+T na 3 do samej Rycerskiej,a nie do Garbary jak teraz (przez co ludzie zamiast wybrać 74+3 wybierają tańszą opcję bez przesiadki czyli 93)

Re: Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowyc

: 2013-01-08, 00:23
autor: ET40
Kamil3836 pisze:5 -> Rycerska - B. Wieś - Kapuściska
7 -> Wyścigowa - Perłowa - Glinki
Na pętlę Glinki linie tramwajowe 4 i 7
W dni wolne nie ma potrzeby na 2 linie tramwajowe na Glinki, za to w tygodniu Bartodzieje i Fordon zyskałby połączenie ze szpitalem miejskim i Parkiem Przemysłowym linią 7 (Zachem i tak już upada).
Te pomysły popieram w całej rozciągłości - w końcu na Kapuściskach pojawiłaby się konkurencja dla wiecznie zapchanego 79 do dworca głównego. Natomiast co do 56, 66 i 94 nie mam zdania, ale raczej pasażerowie nie byliby zadowoleni ;)

Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych

: 2013-01-08, 11:06
autor: d.kaszubowski
Czy moglibyście w jakikolwiek sensowny sposób wytłumaczyć te zmiany na linii 93/94?

Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych

: 2013-01-08, 15:03
autor: Kamil3836
ET40 pisze:raczej pasażerowie nie byliby zadowoleni ;)
Oni rzadko kiedy są zadowoleni.
d.kaszubowski pisze:Czy moglibyście w jakikolwiek sensowny sposób wytłumaczyć te zmiany na linii 93/94?
Priorytet to komunikacja szynowa.

Re: Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowyc

: 2013-01-08, 16:18
autor: Darron
To najpierw niech powstanie dobra infrastruktura tramwajowa bo jak na razie wole jechać 94/93 do dworca niż pchać się przez całe miasto prawie tak samo zapchanym autobusem i tramwajem w to samo miejsce i jechać 10 minut krócej 94/93.

Re: Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowyc

: 2013-01-08, 19:27
autor: d.kaszubowski
Darron pisze:To najpierw niech powstanie dobra infrastruktura tramwajowa bo jak na razie wole jechać 94/93 do dworca niż pchać się przez całe miasto prawie tak samo zapchanym autobusem i tramwajem w to samo miejsce i jechać 10 minut krócej 94/93.
To, że komunikacja szynowa ma priorytet, nie oznacza, że ma się pogarszać dojazd wszystkim w koło :cegla:

Do Dworca, z Fordonu, 93/94 jeździ zdecydowanie szybciej, aniżeli opcja autobus+tramwaj. Tym bardziej, że ich zgrywanie się na Wyścigowej to bardzo często zwykła fikcja. Warto też pamiętać, że 67, 93 i 94 dowożą także studentów między wydziałami różnych uniwersytetów - czego nie robi żadna linia tramwajowa. Łącza one także peryferyjne osiedla ze szpitalami i centrami handlowo-usługowymi.

Nie wyobrażam sobie, abym jadąc przez całe miasto do dworca Bydgoszcz Główna musiał się przesiadać tylko dlatego, że dla miasta priorytetem są tramwaje...

Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych

: 2013-01-08, 19:55
autor: Darek
Popieram przedmówcę. Najpierw niech będą priorytety dla tramwajów. W czasie gdy 3 stoi na światłach na r. Fordońskim 94 zdąży przejechać pół Kamiennej. Zresztą północna część miasta też musi być połączona z dworcem.

Re: Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowyc

: 2013-01-08, 20:00
autor: tomasz792
Zrobiłem sobie mały test. Czy A+T czy autobus. Rano jadąc z Bora na PKP 94 wygrywa bezapelacyjnie. Powrot po 14 niestety ale też na korzyść 94. Jakby była dogodniejsza przesiadka na Wyscigowej to wtedy byłoby 70 szybciej. Przystanek dodatkowy Fordońska- Wyścigowa oceniam na duży plus bo nader często tramwaj podjeżdża a 70 już stoi na światlach.

Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych

: 2013-01-09, 11:55
autor: ikarusiarz
Popieram przedmówce. Pomijam już fakt, że ludziska pędzą przez czerwone... Priorytet ma autobus, a nie własne życie...

Mam wrażenie, że niektórzy na siłę chcą wymyślić zatrudnienie dla tramwajów. Pieniądze poszły na nową linie, na ITS, a tu nic nie jest tak jak powinno. Ludzie wolą autobusy, a "GPS" pokazuje bzdury...

Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych

: 2013-01-09, 13:20
autor: michał 78
ikarusiarz pisze:a "GPS" pokazuje bzdury...
Ale nie obrażaj urzędników z Zarządu. Przecież w "wyborczej" przyznali się że ciągle się uczą.
Powstaje pytanie jak długo ta nauka potrwa bo od nas wymaga się wszystkiego " na ten tychmiast".
Z innej beczki : w czasie szkolenia obsługi GPS( czytaj : głupi S) słyszeliśmy o innych funkcjach nadajnika tyle że to potem, i oczywiście zapowiada sie że na św. nigdy.
Dla mnie to instalacja tego systemu przerosła niektórych ludzi a teraz głupio im się do tego przyznać.

Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych

: 2013-01-09, 14:18
autor: ArturS
Ikarusiarz ma rację. Ja także mam wrażenie że wszystko jest robione na przymus, aby tylko korzystać z tramwajów. Ludzie muszą się przyzwyczaić po tylu latach braku tramwaju do dworca i to moze potrwać rok albo i dłużej. Poza tym nie wszystko jest dopracowane tak jak być powinno (trambus pas, ITS, GPS i inne gadzety). Osobiście jeszcze nie skorzystałem z linii tramwajowej do dworca :wstydzi:

Re: Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowyc

: 2013-01-09, 15:58
autor: Dawid Szramke
ikarusiarz pisze:Popieram przedmówce. Pomijam już fakt, że ludziska pędzą przez czerwone... Priorytet ma autobus, a nie własne życie...

Mam wrażenie, że niektórzy na siłę chcą wymyślić zatrudnienie dla tramwajów. Pieniądze poszły na nową linie, na ITS, a tu nic nie jest tak jak powinno. Ludzie wolą autobusy, a "GPS" pokazuje bzdury...
Gdyby nie robili co chwilę korekt w rozkładach i nie zabierali kolejności i myśl że trzeba stać na przystanku 30 minut to podejrzewam że też ludzie inaczej by na to patrzyli. Wiem że do niektórych nie dotrze że życie jest ważniejsze od autobusu to inna bajka.

Re: Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowyc

: 2013-01-09, 18:14
autor: d.kaszubowski
ZDMiKP zapomina także, że tramwajem wszędzie się nie dojedzie... :wstydzi:

Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych

: 2013-01-28, 20:11
autor: reputed
Co myślicie o tym, by autobusy przetrasować na tyle, by odsunąć je od tramwajów i wprowadzić wgłąb osiedli?

Przykłady:
http://zapodaj.net/545f8e69c9db0.jpg.html
79 Garbary-Wyżyny
79s Dworzec Główny-Baczyńskiego
66 Pl. Kościeleckich - Wyżyny (- Mokra)

http://zapodaj.net/ff2a2d09e00e5.jpg.html
56 Pl. Kościeleckich - ... - r. Grunwaldzkie - Grunwaldzka - Bronikowskiego - Nakielska - ... - LISIA (- BELMA)

Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych

: 2013-01-28, 20:20
autor: Kris
volvo7000A pisze:56 Pl. Kościeleckich - ... - r. Grunwaldzkie - Grunwaldzka - Bronikowskiego - Nakielska - ... - LISIA (- BELMA)
Ciekawe, czy przed przejazdem kolejowym nadal robią się korki...

Re: Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowyc

: 2013-01-28, 20:55
autor: tomasz792
jeszcze dodałbym 35n przez Mińską.

Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych

: 2013-01-28, 21:05
autor: Kris
tomasz792 pisze:jeszcze dodałbym 35n przez Mińską.
I co dalej? Przez Flisacką na Grunwaldzką?

Re: Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowyc

: 2013-01-28, 21:16
autor: tomasz792
Jaką Flisacką? Od Bronikowskiego jedzie Mińską aż do Podmiejskiej i wtedy w Grunwaldzką i Kolbego.

Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych

: 2013-01-30, 00:05
autor: Dominik2641
Wszystko okey, ale oprócz 7. Zachem niech upada, ale przy pętli jest szkoła (gimnazjum, liceum i technikum) i dojeżdża tam dużo osób. Sam jeżdżę do i ze szkoły od poniedziałku do piątku 93 + 70 + 7.

Re: Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowyc

: 2013-02-01, 21:28
autor: magiera182
volvo7000A pisze:Co myślicie o tym, by autobusy przetrasować na tyle, by odsunąć je od tramwajów i wprowadzić wgłąb osiedli?

Przykłady:
66 Pl. Kościeleckich - Wyżyny (- Mokra)
Ale jak jest obecnie przebieg czy inaczej
bo mi się podoba obecna trasa

Re: Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowyc

: 2013-02-02, 00:21
autor: d.kaszubowski
Dominik2641 pisze:Wszystko okey, ale oprócz 7. Zachem niech upada, ale przy pętli jest szkoła (gimnazjum, liceum i technikum) i dojeżdża tam dużo osób. Sam jeżdżę do i ze szkoły od poniedziałku do piątku 93 + 70 + 7.
I budynki CM UMK ;)