Przystanek Garbary na Królowej Jadwigi - zmiana malowania
: 2015-03-11, 23:19
Propozycja dotyczą skrzyżowania Focha z Królowej Jadwigi. Bardzo często obserwuje jak autobusy jadące od Ronda Grunwaldzkiego i skręcające w Królowej Jadwigi mają problem z wjazdem w zatokę przystankową na przystanku Garbary - często również z opuszczeniem skrzyżowania w czasie zielonego światła.
Bardzo często kierowcy autobusów wykonują niebezpieczny manewr (w sumie nawet skuteczny) skręcania z lewego pasa Focha i następnie już na Królowej Jadwigi przejazdu ze skrajnego lewego pasa w zatokę przystankową (wymuszając przepuszczenie przez stojące w korku samochody)
W związku z tym mam propozycję, która poprawi przejazd autobusów oraz samochodów przez to skrzyżowanie. Wystarczy drobna zmiana malowania pasów.
Lewy skrajny pas staje się pasem do jazdy na wprost na skrzyżowaniu z ul. Garbary. Prawy pas staje się pasem dojazdowym do zatoki autobusowej - jadąc tym pasem przed skrzyżowaniem trzeba wjechać na pas lewy (tj. ten do jazdy na wprost).
Pas do skrętu w lewo w ul. Garbary zaczyna się na wysokości końca zatoki przystankowej.
Zalety - autobusy nie muszą wymuszać pierwszeństwa przy wjeździe do zatoki przystankowej. Nie są też blokowane przez samochody jadące na wprost. Samochody osobowe korzystają głównie z jednego pasa (tak jest do tej pory).
Jak się taka zmiana by podobała? I czy dobrze wytłumaczyłem?
Bardzo często kierowcy autobusów wykonują niebezpieczny manewr (w sumie nawet skuteczny) skręcania z lewego pasa Focha i następnie już na Królowej Jadwigi przejazdu ze skrajnego lewego pasa w zatokę przystankową (wymuszając przepuszczenie przez stojące w korku samochody)
W związku z tym mam propozycję, która poprawi przejazd autobusów oraz samochodów przez to skrzyżowanie. Wystarczy drobna zmiana malowania pasów.
Lewy skrajny pas staje się pasem do jazdy na wprost na skrzyżowaniu z ul. Garbary. Prawy pas staje się pasem dojazdowym do zatoki autobusowej - jadąc tym pasem przed skrzyżowaniem trzeba wjechać na pas lewy (tj. ten do jazdy na wprost).
Pas do skrętu w lewo w ul. Garbary zaczyna się na wysokości końca zatoki przystankowej.
Zalety - autobusy nie muszą wymuszać pierwszeństwa przy wjeździe do zatoki przystankowej. Nie są też blokowane przez samochody jadące na wprost. Samochody osobowe korzystają głównie z jednego pasa (tak jest do tej pory).
Jak się taka zmiana by podobała? I czy dobrze wytłumaczyłem?