Strona 1 z 2

Komunikacja miejska na terenie BPPT i Zachemu

: 2015-01-28, 21:40
autor: adas
Powoli się zbliża termin przekazania dróg na terenie dawnego Zachemu miastu. Dzięki temu będzie łatwiejszy przejazd na trasie Górny Taras-Łęgnowo. Nie jest to jakaś bardzo oblegana trasa pewnie, ale pytanie mam - czy jest sens po części dróg puścić jakąś linię? Np. 73/76? Jakieś połączenie pętli Kapuściska i Łęgnowo/Stomil. Jest sens? I jeszcze czy autobusy po drogach zachemowskich będą w stanie się poruszać (nie byłem, ale obstawiam, ze chyba tak).

Drogi na terenie Zachemu

: 2015-01-28, 21:48
autor: reputed
adas pisze: czy jest sens po części dróg puścić jakąś linię? Np. 73/76? Jakieś połączenie pętli Kapuściska i Łęgnowo/Stomil. Jest sens? I jeszcze czy autobusy po drogach zachemowskich będą w stanie się poruszać (nie byłem, ale obstawiam, ze chyba tak).
Myślę, że trzeba szerzej rozpatrzyć ten problem. Pierwsze co, to zlikwidowałbym warianty 79M. Jeżeli 61 wydłużą na Osową to już bym z tą linią nic nie kombinował. Do Mokrej mógłby jechać 59 w wybranych kursach. Pokombinowałbym za to z liniami 73 i 76.

Drogi na terenie Zachemu

: 2015-01-28, 22:27
autor: Darek
I jeszcze czy autobusy po drogach zachemowskich będą w stanie się poruszać (nie byłem, ale obstawiam, ze chyba tak).
Pracuję na terenie Zachemu więc mogę co nieco powiedzieć. Jeżeli myślimy o poprowadzeniu linii przez teren Zachemu to najlepsze byłyby wydzielone kursy 73 (zwiększenie ich liczby) wjeżdżające na Kapuściskach i wyjeżdżające na Łęgnowie przy os. Awaryjnym (Hutnicza). Główna droga jest dosyć szeroka, ale niestety bardzo dziurawa i wymaga remontu (patrz google maps). Zapotrzebowanie by było. Na tym terenie istnieje stara infrastruktura (już nieużywana) - murowane wiaty przystankowe z lat 50/60 oraz zabytkowe żółte tabliczki "A" których już nigdzie nie spotkamy. Linia może być tylko przelotowa, bo jako takiego miejsca na pętlę tam nie ma, a teren Nitrochemu będzie dalej zamknięty (w sumie nie ma się co dziwić). Ewentualnie można przedłużyć linię 76 z Łęgnowa Hutniczą do głównego skrzyżowania, tam miejsce na małą pętlę by się znalazło.
Zapotrzebowanie na te linie na pewno będzie. Na terenie dawnego Zachemu i Nitrochemu wciąż prężnie działają różne firmy. Minusem jest konieczność gruntownej modernizacji ulic w fatalnym stanie techniczny oraz dziesiątek zdewastowanych przejazdów kolejowych (w większości czynnych).

Drogi na terenie Zachemu

: 2015-01-29, 00:17
autor: Krzysztof Ziętara
Myślę, że to jest temat do którego można by podejść kompleksowo i w porozumieniu z zarządem BPPT.

Drogi na terenie Zachemu

: 2015-01-29, 20:35
autor: Krzysztof Juszczak
Dokładnie, tutaj moim zdaniem wchodzi w grę kwestia sformowania zupełnie nowego układu w rejonie miasta.
Zależy też, czy ratusz będzie chciał przeprowadzić gruntowną modernizację infrastruktury jak w przypadku terenów zajmowanych wcześniej w większości przez D.A.G.
Wiele zależy też od tego, czy brama nr 2 do zakładu od strony ulicy Chemicznej będzie "przejezdna"i czy nie skorzystać z mającej już w sumie niedługo powstać Nowokieleckiej przez poprowadzenie tamtędy linii 76P,
a najlepiej rozdzieleniu linii jadącej do Łęgnowa(roboczo 86) i pozostawieniem bezpośredniego dojazdu z dworca na Mokrą w postaci 79M, kursy 73K zamiast korzystać z wyłącznie ulicy Chemicznej, skorzystać z omawianej wcześniej bramy do dawnego Zachemu, Najpierw trzeba zrobić wizję lokalną(w postaci liczby zakładów, stanu ulic i przejazdów kolejowych), a potem dokonać określenia potrzeb przewozowych. Myślę, że sensowny moment wdrożenia kompleksowych zmian to styczeń 2016.

Drogi na terenie Zachemu

: 2015-01-29, 20:44
autor: Darek
przez D.A.G.
DAG zawinął się równe 70 lat temu razem z resztą hitlerowców ;)
Zależy też, czy bramy do zakładu od strony ulicy Chemicznej i z wykorzystaniem mającej już w sumie niedługo powstać Nowokieleckiej z wykorzystaniem linii 76P, a najlepiej rozdzieleniu linii jadącej do Łęgnowa(roboczo 86) i pozostawieniem bezpośredniego dojazdu z dworca w postaci 79M, kursy 73K zamiast korzystać ze wyłącznie z ulicy Chemicznej, skorzystać z bramy do dawnego Zachemu, bodajże numer 2?
Czy tylko ja nie kapuję nic z tego zdania? Czytałeś je?
w postaci liczby zakładów, stanu ulic i przejazdów kolejowych
Uważasz że władze miasta nie wiedzą ile jest zakładów za tajemniczą bramą Zachemu? Stan ulic i przejazdów kolejowych mogę tobie opisać jako fatalny. Wszystko do kapitalnego remontu.
Chętnie porobiłbym zdjęcia całej tej infrastruktury ale załatwianie wszystkich zgód itp. to byłaby epopeja. Póki co tak jak pisałem widzę linię autobusową tylko głównym traktem czyli wjazd/wyjazd WP/Hutnicza. Reszta dróg jest dojazdowa do zakładów i w dużej części ślepa. No może jeszcze jedna w miarę dobra- dochodząca do trzeciej bramy wjazdowej w kierunku BPP i ul. Falkowskiego.
Aha, i nie liczcie że cały teren zostanie otwarty. Najbardziej ukryty i tajemniczy teren Nitrochemu z zalesionymi budynkami pozostanie zamknięty. I nie ma się co dziwić.

Drogi na terenie Zachemu

: 2015-01-29, 21:45
autor: Krzysztof Juszczak
Darek pisze:DAG zawinął się równe 70 lat temu razem z resztą hitlerowców ;)
I know.
Darek pisze:Cytuj:
Zależy też, czy bramy do zakładu od strony ulicy Chemicznej i z wykorzystaniem mającej już w sumie niedługo powstać Nowokieleckiej z wykorzystaniem linii 76P, a najlepiej rozdzieleniu linii jadącej do Łęgnowa(roboczo 86) i pozostawieniem bezpośredniego dojazdu z dworca w postaci 79M, kursy 73K zamiast korzystać ze wyłącznie z ulicy Chemicznej, skorzystać z bramy do dawnego Zachemu, bodajże numer 2?

Czy tylko ja nie kapuję nic z tego zdania? Czytałeś je?

Wybacz, ciężki dzień - już redaguję :)

A czy przypadkiem od strony zachodniej nie będzie teraz dostępu do dawnego przystanku Bydgoszcz - Żółwin, magicznie byłoby zobaczyć tam pociągi osobowe... Ale nie w tym województwie.

Komunikacja miejska na terenie BPPT

: 2015-04-13, 15:15
autor: spooney
:gazeta: Pracownicy firm z Parku Przemysłowego mają poważne kłopoty z dotarciem do pracy

Komunikacja miejska nie nadąża za rozwojem Bydgoskiego Parku Technologiczno-Przemysłowego. Ze Śródmieścia dojazd zajmuje nawet dwie godziny.


http://express.bydgoski.pl/331711,Praco ... I.facebook

Re: Komunikacja miejska na terenie BPPT

: 2015-04-13, 15:55
autor: reputed
Do Parku Przemysłowego trzeba puścić 53 albo 68 na stałe.
Do tego fajnie jakby 79 od strony Kap tam dojeżdżał.

Mogli też normalne 66 zrobić: Pl. Kościeleckich - Kujawska - Wojska Polskiego - Ujejskiego - Glinki - Park Przemysłowy.

Komunikacja miejska na terenie BPPT

: 2015-04-14, 10:52
autor: spooney
No jaśnie państwo z ZDMiKP łaskę robią... :P
Po to są wybrane kursy by je jak najlepiej dopasować :)
(...) - Firmy, które działają na terenie parku, mają różne godziny pracy. Jedna zaczyna zmianę o godzinie 7, inna o 7.15, jeszcze inna o 8. Trudno konstruować rozkład jazdy pod potrzeby każdej z nich. (...)
Np. do Hanplastu (5:40, 13:40, 21:40) ciężko dojechać do pracy. Na rano ok, autobus jest o 5:13 pod zakłądem, ale kolejne zmiany już niestety nie :)
Kurs o 12:48 z Błonia też powinien jechać do BPPT, tak samo jak kurs 21:01 (najlepiej przyspieszony na 20:55) czasem trzeba trochę dojść do zakładu i jeszcze przebrać się w szatni... Nie każdy kto wysiądzie dajmy na to o 13:50 zdąży dotrzeć na czas...

Kolejna masakra to pojedyncze kursy 68, powinny być po dwa, dla tych co jadą bliżej i dla tych co jadą dalej lub mają dłuższą drogę dojścia. Na powrót trzeba po 22 czekać pół godziny bo autobus wlecze się z Prądocińskiej. Powinien jechać jeden już wcześniej np. 22:10 z Exploseum, żeby potem w mieście złapać jakieś przesiadki.

Komunikacja miejska na terenie BPPT

: 2015-04-14, 10:56
autor: Kamil3836
Pradocinska też narzeka, że późno odjeżdża, ale 79 na bank się tam nie pojawi.

Komunikacja miejska na terenie BPPT

: 2015-04-18, 16:19
autor: Hania
Połączenia do BPPT to jakaś parodia. Mój wujek tam pracuje i mówi, że większość ludzi jeździ tam samochodami, bo i tak nie ma wyboru. Oferta jest na trochę na odwal się. A tłumaczenie, że każda firma inaczej kończy pracę to już kwintesencja zdmikp - "no nie da się, wicie, rozumicie". Tak więc autobusy jeżdżą, ludziom kursy nie pasują, ale kasa za kursy leci.

Komunikacja miejska na terenie BPPT

: 2015-07-01, 15:33
autor: spooney
Czyżby była szansa na jakąś normalną komunikację w BPPT? :)
Od 1 lipca poprawił się dojazd do Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego. Ulicami na terenie dawnych zakładów „Zachem” zaczął zarządzać Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy. Dzięki podpisanej umowie kierowcy zyskali alternatywną trasę - zlikwidowane zostały szlabany na ul. Wojska Polskiego i wewnętrznej ul. Strzeleckiej. Do BBPT dojedzie się także od strony ul. Wojska Polskiego.

https://www.facebook.com/businesslocati ... 28?fref=nf

Komunikacja miejska na terenie BPPT

: 2015-07-01, 16:41
autor: Darek
Czyli jak otwarto od WP to od Hutniczej też? Najpierw powinni zrobić kapitalny remont a później zrobić przejazd.

Komunikacja miejska na terenie BPPT

: 2015-07-02, 12:19
autor: krystiand
Jest minimum 5 wjazdów otwartych. 2 od parku przemysłowego, od Wojska Polskiego, Chemicznej i Hutniczej
http://bydgoszczwbudowie.blogspot.com/2 ... 72015.html

Komunikacja miejska na terenie BPPT

: 2015-07-06, 19:42
autor: Darek
Dzisiaj trochę sobie pozwiedzałem. Niestety zwiększyła się liczba samochodów przez co przejazd trwa dłużej a osoby z zewnątrz w przeciwieństwie do "tubylców" nie potrafią zbytnio się po tym terenie poruszać.

Ogólnie udostępniony został przelot z bramy Bełzkiej (Wojska Polskiego) do Łęgnowskiej (Hutnicza) którą to trasą po kapitalnym remoncie powinny jeździć autobusy z Kapuścisk na Łęgnowo.
Nie otwarto całego terenu południowego, drogie instalacje są dalej chronione - stworzono tylko przelot do Parku Przemysłowego.
Tereny na północ od Zacharewicz cały czas tętnią życiem (jest tam kilkanaście firm) i otwarcie bram ułatwi im funkcjonowanie, no ale muszą się teraz ogrodzić, bo złomiarze.
"Mój" Nitrochem nadal niedostępny i tak już pewnie zostanie. Widok ul. Marchlewskiego i domków z lasem na dachu będzie nadal dostępny tylko dla wybranych :P

Krystian- zdjęcia ładne, trzeba się spieszyć z fotografowaniem zanim to wszystko zniknie dzięki złomiarzom, graficiarzom i zwykłym wandalom.

PS. Wiecie ile lat stoją te przystanki autobusowe i nikt nigdy w nich szyby nie wybił?

Komunikacja miejska na terenie BPPT i Zachemu

: 2015-09-23, 10:39
autor: spooney
:gazeta: Autobusem będziemy jeździć po Zachemie. Ale nie od razu

(...) - Zdajemy sobie sprawę, że takie są oczekiwania mieszkańców - mówi Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej. - Przygotowujemy się do wprowadzenia takich zmian, ale nie damy rady zrobić tego z dnia na dzień.

Na razie drogowcy muszą przeprowadzić inwentaryzację stanu nawierzchni i przystanków, dokonać przejazdów technicznych, wybrać optymalne trasy. Chcą też dokładniej zbadać zapotrzebowanie na usługi przewozowe.

- Planujemy sprawdzić dokładną ilość osób zatrudnionych na tym terenie, godziny zmian, dokładną lokalizację firm - wymienia Kosiedowski. - Z tego powodu realne wydaje się uruchomienie połączeń komunikacyjnych na terenie byłego Zachemu w przyszłym roku.

Wydaje się, że najbardziej racjonalne będzie wydłużenie jednej z dwóch linii autobusowych, które od strony centrum dojeżdżają na Kapuściska. Chodzi o linię nr 59 z Błonia przez Bartodzieje (w weekendy jest zastąpiona przez linię nr 60 z ronda Jagiellonów) lub 79 z ul. Rycerskiej i Dworca Głównego, które w wyznaczonych kursach mogłyby jechać na wydłużonej trasie przez Zachem do pętli w Łęgnowie. Natomiast mało prawdopodobne wydaje się tworzenie zupełnie nowej linii, która obsłużyłaby ten obszar. Dokładną trasę i zasady organizacji komunikacji miejskiej na tym terenie poznamy najwcześniej za kilka tygodni.

Drogowcy muszą też wziąć pod uwagę konieczność wzmocnienia komunikacji z sąsiadującym z byłym Zachemem Parkiem Przemysłowym. Rozrasta się on w szybkim tempie, wciąż otwierane są nowe firmy i przybywa pracowników, więc obecna oferta kierowania na teren parku wyznaczonych kursów linii nr 53 i 68 staje się niewystarczająca. Jednak również w tym przypadku, jeśli nastąpią zmiany, to również nie wcześniej niż w 2016 roku. (...)

GW
http://bydgoszcz.wyborcza.pl/bydgoszcz/ ... -razu.html

Re: Komunikacja miejska na terenie BPPT

: 2015-09-23, 14:00
autor: montenegro
Przejazdy przejazdami, ale warto by było lobbować żeby przy okazji wykorzystać historyczną infrastrukturę, wiaty, tabliczki. Albo przynajmniej zachować tabliczki np. do przyszłego muzeum komunikacji.

Zdjęcie wiaty z tabliczką z artykułu GW: http://bydgoszcz.wyborcza.pl/bydgoszcz/ ... 0.html?i=0
Darek pisze:Na tym terenie istnieje stara infrastruktura (już nieużywana) - murowane wiaty przystankowe z lat 50/60 oraz zabytkowe żółte tabliczki "A" których już nigdzie nie spotkamy.
Darek pisze:Krystian- zdjęcia ładne, trzeba się spieszyć z fotografowaniem zanim to wszystko zniknie dzięki złomiarzom, graficiarzom i zwykłym wandalom.
PS. Wiecie ile lat stoją te przystanki autobusowe i nikt nigdy w nich szyby nie wybił?
Z komentarzy do artykułu GW:
speedybike Po pierwszym zwiedzaniu tereny byłego "Zachemu" zwróciłem uwagę na te przystanki. Jest wszystko przygotowane, nawet przystanków nie trzeba stawiać, są w dobrym stanie, wystarczy je przeczyścić myjka wysokociśnieniowa i będzie ładnie. Mam nadzieję że te przystanki ocaleją i przetrwają jeszcze długie lata. Będą niemym świadkiem historii "Zachemu".

Komunikacja miejska na terenie BPPT i Zachemu

: 2015-09-23, 14:05
autor: montenegro
Swoją drogą pomysł nowych linii (i niniejszy wątek) adas wrzucił już na początku roku, a ZDMiKP jeszcze chce pół roku myśleć...

Z komentarzy do artykułu GW:
fiodor2001 kilka miesięcy? przecież drogi wewnętrzne i miejsca usytuowania przystanków, lokalizacje różnych firm są znane. No niech ta inwentaryzacja zajmie tydzień. Równolegle można rozpoznac temat w MZK, czy firmach obsługujących transport miejski, przecież wiadomo kto na trasach na Kapuściskach i w Łęgnowie jeździ, autobus miałby tylko rano i w po południu i wieczorem wydłuzone trasy i To ma zająć kilka miesięcy??? no ja czegoś nie rozumiem. Miesiąc to maks.
Miesiąc albo dwa, no powiedzmy - do reorganizacji komunikacji z uruchomieniem tramwaju do Fordonu.

Komunikacja miejska na terenie BPPT i Zachemu

: 2015-09-23, 18:57
autor: Kamil3836
montenegro pisze:ZDMiKP jeszcze chce pół roku myśleć...
Bo nie mają pieniędzy, jak zawsze ani sensownego rozwiązania. Jeśli od pół roku nie dorzucili ani jednego kursu do Parku Przemysłowego.

Komunikacja miejska na terenie BPPT i Zachemu

: 2015-09-23, 23:15
autor: Darek
Wszyscy już rzucają się na ZDMIKP a tymczasem być może status dróg zachemowskich nie jest jeszcze ostatecznie ustalony. Bardzo możliwe że oficjalnie jeszcze ZDMIKP tymi drogami nie administruje.

Re: Komunikacja miejska na terenie BPPT

: 2015-09-23, 23:37
autor: montenegro
ponoć od 3 miesięcy
spooney pisze:Czyżby była szansa na jakąś normalną komunikację w BPPT? :)
Od 1 lipca poprawił się dojazd do Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego. Ulicami na terenie dawnych zakładów „Zachem” zaczął zarządzać Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy. Dzięki podpisanej umowie kierowcy zyskali alternatywną trasę - zlikwidowane zostały szlabany na ul. Wojska Polskiego i wewnętrznej ul. Strzeleckiej. Do BBPT dojedzie się także od strony ul. Wojska Polskiego.

https://www.facebook.com/businesslocati ... 28?fref=nf

Komunikacja miejska na terenie BPPT i Zachemu

: 2015-09-24, 00:51
autor: Darek
Zlikwidowanie budek strażniczych a przekazanie infrastruktury drogowej to dwie różne rzeczy. Możliwe że już się z tym uporali, aczkolwiek na pewno jeszcze na początku sierpnia pas drogowy nie był we władaniu ZDMiKP. Czy jest teraz tego nie wiem.

Komunikacja miejska na terenie BPPT i Zachemu

: 2015-09-24, 10:27
autor: reputed
66 Pl. Kościeleckich - (Kujawska, WP, Ujejskiego, Glinki) Raczkowskiego/Biurowiec
68 Leśne - Petersona/Exploseum
79 Rycerska - (...WP, Zacharewicza, Strzelecka) Bydgoskich Przemysłowców

Komunikacja miejska na terenie BPPT i Zachemu

: 2015-09-24, 15:20
autor: Kamil3836
reputed pisze:66 Pl. Kościeleckich - (Kujawska, WP, Ujejskiego, Glinki) Raczkowskiego/Biurowiec
68 Leśne - Petersona/Exploseum
79 Rycerska - (...WP, Zacharewicza, Strzelecka) Bydgoskich Przemysłowców
Tak, to są logiczne pomysły. ZDMiKP ma pomysł, aby po Parku Przemysłowym jeździł tylko i wyłącznie 68. Nie myśląc, aby utworzyć połączenie Parku Przemysłowego z Dworcem Głównym. :puknijsie:

Komunikacja miejska na terenie BPPT i Zachemu

: 2015-09-24, 17:15
autor: Kris
Kamil3836 pisze:ZDMiKP ma pomysł, aby po Parku Przemysłowym jeździł tylko i wyłącznie 68.
A co z 56?

Komunikacja miejska na terenie BPPT i Zachemu

: 2015-10-29, 15:02
autor: spooney
Jazdy próbne na terenie Zachemu :)

Obrazek

Komunikacja miejska na terenie BPPT i Zachemu

: 2015-10-30, 02:56
autor: Kris
spooney pisze:Jazdy próbne na terenie Zachemu
Aż muszę zapytać: czy to ma związek ze zmianami od 3.11?

Komunikacja miejska na terenie BPPT i Zachemu

: 2015-10-30, 06:27
autor: Kamil3836
Tak.

Komunikacja miejska na terenie BPPT i Zachemu

: 2015-10-30, 15:43
autor: montenegro
koniecznie zachować wiatę i znak!