Strona 1 z 1

Szybka Kolej Miejska?

: 2008-08-01, 13:16
autor: reputed
:gazeta: Z Fordonu do centrum za jedną złotówkę

Źródło: Gazeta wyborcza
http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,355 ... towke.html

: 2008-08-01, 15:20
autor: Artur Gotowski
Jan Siuda pisze:- Tory kolejowe są oddalone od osiedli i zabudowań. Nie sądzę, aby wiele osób zdecydowało się dochodzić lub dojeżdżać na stację.
Dokładnie. Mieszkam w Fordonie i nie będę korzystał. Dlaczego? Patrz cytat.

: 2008-08-01, 16:47
autor: Mateusz Machel
Boże! Istny debilizm.

: 2008-08-01, 20:55
autor: Robert Reimus
Znowu próbują miastu wcisnąć tą chorą SKM. To takie moje przemyślenie, ale chwilami wydaje się, że "komuś" bardzo zależy żeby Bydgoszcz zrezygnowała z idei budowy tramwaju na Fordon, wciskając w zamian taki mało praktyczny dla mieszkańców twór.

Niech sobie ten bilet za złotówkę będzie, lubię kolej a jeśli jest za złotówkę to tymbardziej;) Mam tylko nadzieję, że ludzie pozostaną przy dotychczasowej komunikacji miejskiej i coniektórzy w końcu się przekonają, że SKM z Fordonu do Centrum nie ma sensu, bo jak widać dowolna ilość badań i analiz (które kosztują) nie wystarcza żeby przekonać.

Niebardzo rozumiem też dlaczego nie będzie się zatrzymywać na stacji Wschód, ale przypuszczam że prędzej czy później się to zmieni.

A to chyba najmądrzejsze z całego niusa: tramwaj tramwaj tramwaj! Czy w Urzędzie Marszałkowskim tego nie słyszą?;)
- Na razie skupiamy się nad poszukiwaniem rozwiązań na finansowanie budowy tramwaju do Fordonu. To jest najważniejsze zadanie komunikacyjne dla tej dzielnicy. Nie wykluczam, że w przypadku dużego zainteresowania mieszkańców nową propozycją Urzędu Marszałkowskiego, pomyślimy nad jakąś formułą wspólnego biletu na komunikację miejską i kolej - zapowiada Siuda.

: 2008-08-01, 21:58
autor: Andrzej Kuczyński
Nie popieram tego przedsięwzięcia z jednego powodu. Ale ważnego. Szyny kolejowe w Bydgoszczy nie prowadzą przez środek miasta tylko na obrzeżach. Można spróbować zrobić symulację SKM w Bydgoszczy i jestem pewien, że wynik by wskazywał na to, że nie będzie po prostu frekwencji. Rozumiem gdyby to było przez środek miasta to jeszcze SKM byłaby takim pomysłem nad, którym warto by było się zastanawiać.

/h: autokorekta mode on

: 2008-08-01, 22:42
autor: heimat
i pomyśleć, że ja chciałem z tego korzystać, żeby dojeżdżać do pracy (trochę w ruchu w postaci marszu na trasie Przylesie-Akademia nie zaszkodzi). A tu mnie do Fordonu przenieśli.

: 2008-08-01, 23:27
autor: pawel_nk
Moim zdaniem bzdurą jest niewyznaczenie postojów dla pociągów Bydgoszcz - Chełmża na stacji Bydgoszcz Wschód. Jest to jedna z ważniejszych stacji i osoby, które dotrą do Bydgoszczy z okolic Unisławia czy Chełmży miałyby w pobliżu dogone miejsce na przesiadkę na autobus miejski. A na Bydgoszcz Bielawy żadnej komunikacji autobusowej nie ma. Poza tym radni już się napali, ze z przejazdów będą korzystać Bydgoszczanie. Najpierw powinni poczekać jak będzie.

Chyba lepszym rozwiązaniem byłoby już stworzenie czegoś w rodzaju podrózy na jeden bilet (autobus + pociąg), przesiadka mogłaby się odbywac na Bydgoszcz Brdyujście (blisko do przystanku). Albo generalnie w granicach adminstracyjnych Bydgoszczy w pociagach powinny obowiązywać bilety na komunikacje miejską. I wtedy radni powinni zobaczyć, czy jest jakiekolwiek zainteresowanie taką ofertą. Jeśli będzie to rozwijać ten projekt, a jesli nie to powinni dać temu spokój.

: 2008-08-02, 08:30
autor: Andrzej Kuczyński
Ale kolego... Pomyśl, że linia kolejowa nie mieści się w samym centrum Bydgoszczy, a nikt przykładowo jadąc z pracy z Glinek do Fordonu nie pojedzie pociągiem tylko skorzysta z komunikacji miejskiej.

: 2008-08-02, 15:52
autor: pawel_nk
volvo pisze:Ale kolego... Pomyśl, że linia kolejowa nie mieści się w samym centrum Bydgoszczy, a nikt przykładowo jadąc z pracy z Glinek do Fordonu nie pojedzie pociągiem tylko skorzysta z komunikacji miejskiej.
Zgadzam się z Tobą całkowicie. Chodzi o to, że to byłby jeden ze sposobów na sprawdzenie, czy z SKM wogle ktoś chce korzystać. Bo jeśli trzeba będzie kupować dwa bilety to takie cos wogle nie ma sensu. Najperw jak sie tak napalili żeby to uruchomić, powinni to jakoś przetestować, a nie od razu iśc na głęboką wodę.

: 2008-08-02, 19:56
autor: heimat
tak czy inaczej SKM ma być fragmentem BiT City więc zależności, które tutaj funkcjonują są bardziej skomplikowane niż tylko obsługa potoku pasażerów na trasie Fordon - Miasto.
Tak przy okazji, z perspektywy kogoś kto pracuje na Warmińskiego, a mieszka na Przylesiu, mi osobiście bardziej się opłaca pójść na stację Akademia, dojechać na Główny i dojść do pracy Dworcową niż jechać 72+3. Szczególnie droga powrotna to dla mnie oszczędność ok. 15-20 minut. Pomijając już być może mało istotny dla wielu, ale dla mnie ważny element, że dzięki temu w ogóle mam trochę ruchu co przy pracy biurowo-siedzącej ma znaczenie, szczególnie w perspektywie 30-40 lat naprzód.

: 2008-08-03, 20:31
autor: Andrzej Kuczyński
Masz kolego rację. Zresztą na próbę po przemyśleniu by nie zaszkodzilo. Tylko chodzi o ceny biletów bo może się to nie opłacać ze względów ekonomicznych.

: 2008-08-03, 21:58
autor: heimat
miesięczny na 72+3 kosztuje 56, na PKP będzie 40 więc na browarka mogę sobie odłożyć ;)

Szybka Kolej Miejska?

: 2014-10-15, 23:34
autor: spooney
Temat SKM powraca jako Metropolitarny Transport Szynowy :P
:gazeta: Komunikacja na miarę metropolii. SMB stawia na transport szynowy

Enjoy Bydgoszcz
http://enjoybydgoszcz.pl/bydgoszcz/komu ... rt-szynowy
:gazeta: Metropolia Bydgoska udowadniała, że kolej miejska w Bydgoszczy ma sens

Obrazek

Portal Kujawski
http://www.portalkujawski.pl/index.php/ ... zy-ma-sens

Szybka Kolej Miejska?

: 2015-01-15, 13:22
autor: spooney
:gazeta: Szybka Kolej Miejska w Bydgoszczy? Jest wniosek o studium wykonalności

Enjoy
http://enjoybydgoszcz.pl/bydgoszcz/komu ... konalności

Szybka Kolej Miejska?

: 2015-01-15, 13:27
autor: Kamil3836
W naszym mieście nikt nie rozumie, że to nie ma sensu. Jak widać pan Gralik jest w 100% pokroju byłego prezydenta pana Dombrowicza, który również wciskał na siłę Nam SKM.

Szybka Kolej Miejska?

: 2015-01-15, 15:19
autor: Krzysztof Ziętara
To wytłumacz czemu nie ma (a pospieszny autobus z Osowej do Fordonu ma).

Szybka Kolej Miejska?

: 2015-01-15, 18:07
autor: misiekbydzia
Oczywiście, że ma sens. I to wieeelki. Czekam na argumenty, że nie ma sensu. A w wolnym czasie i ze 40 argumentów Ci podam że to zacna idea milordzie.

Szybka Kolej Miejska?

: 2015-01-15, 23:38
autor: Kamil3836
Krzysztof Ziętara pisze:To wytłumacz czemu nie ma (a pospieszny autobus z Osowej do Fordonu ma).
Może i ma sens, ale zapomniałeś co to jest ekonomia.
misiekbydzia pisze:ze 40 argumentów Ci podam
Słucham.

Re: Szybka Kolej Miejska?

: 2015-01-16, 00:43
autor: Krzysztof Ziętara
Kamil3836 pisze: Może i ma sens, ale zapomniałeś co to jest ekonomia.
Ekonomia w której autobusy są zawsze lepsze, to jest taka ekonomia kapitalistyczna z lat pięćdziesiątych, wiesz. Tam od tego czasu zmądrzeli.

Po to się robi analizę, żeby sprawdzić opłacalność inwestycji. Taką prawdziwą analizę, bo jak się zrobi pod tezę to może wyjść że i monorail w Rzeszowie budować, albo metrobus we Wrocławiu.

Szybka Kolej Miejska?

: 2015-01-16, 02:29
autor: misiekbydzia
jedyny argument o SKM to ekonomia ?????

Szybka Kolej Miejska?

: 2015-01-16, 08:25
autor: Darek
Ekonomiczne na pewno nie byłoby puszczanie kibli raz na godzinę (nieregularnie), a wątpię czy warunki ruchowe umożliwiłyby większą częstotliwość.

Szybka Kolej Miejska?

: 2015-01-16, 10:40
autor: Kamil3836
misiekbydzia pisze:jedyny argument o SKM to ekonomia ?????
Na pewno podałem więcej niż Ty.

Częstotliwość oraz lokalizacja stacji nieatrakcyjna.

Szybka Kolej Miejska?

: 2015-01-16, 13:20
autor: spooney
:gazeta: Quo vadis Bydgoszcz? Bydgoska SKM-ka, analiza węzłów przesiadkowych

http://mikolajgluszkowski.blogspot.com/ ... l?spref=fb

Szybka Kolej Miejska?

: 2015-01-16, 13:50
autor: Krzysztof Ziętara
Zacznijmy od może jednak od poziomu zero - integracja taryfowa jest niskokosztowa, przedłużanie tras pociągów regio też jest niskokosztowe. Potem możemy zobaczyć co dalej, nie jest to drogi eksperyment.

Co do częstotliwości, da się spokojnie wcisnąć co 30 (po przekwalifikowaniu Fordonu z powrotem na stację). Wystarczy (nie wystarczyłoby jakbyśmy to robili zamiast tramwaju, ale robimy komplementarnie).

Szybka Kolej Miejska?

: 2015-01-16, 14:14
autor: Kawoszka116
co do Osowej to problem jest taki że przy stacji od strony Grunwaldzkiej zbyt dużo miejsca nie ma, a przyjęty niedawno projekt przebudowy wyklucza dojazd do niej czymkolwiek co nie jest samochodem lub rikszą pod warunkiem że lubimy dojazdy drogami technicznymi. Z drugiej strony do stacji nie prowadzi nic co można by nazwać drogą . Autobusy z Górnego tarasu musiały by mieć absolutnie karkołomną trasę która mimo poprawy przepustowości skrzyżowania Grunwaldzka x Kolbego powoduje stratę czasu. Po planowanej przebudowie Grunwaldzkiej i ukończeniu linii do Fordonu pociąg nie będzie już tak atrakcyjną alternatywą czasową w drodze do Fordonu w stosunku do linii 71 i 3.

Szybka Kolej Miejska?

: 2015-01-16, 14:58
autor: Krzysztof Ziętara
E, tam jest cały hektar miejsca, P+R nie wejdzie ale mała pętla spokojnie. Drogi trzeba dobudować, tak.

Szybka Kolej Miejska?

: 2015-01-17, 21:29
autor: spooney
https://www.facebook.com/pages/SKM-Bydg ... 6439675858
:gazeta: SKM przygotowują w Toruniu. Nie widzą kolizji tego projektu z BiT City. Prezydent Bydgoszczy jest przeciwny bydgoskiej SKM.

http://mikolajgluszkowski.blogspot.com/ ... widza.html

Re: Szybka Kolej Miejska?

: 2015-01-19, 15:47
autor: Irizar
Krzysztof Ziętara pisze:E, tam jest cały hektar miejsca, P+R nie wejdzie ale mała pętla spokojnie. Drogi trzeba dobudować, tak.
Myślę, że obecna infrastruktura przystanku Osowa Góra podczas przebudowy wykorzystana by była w stopniu niewiele różniącym się od zera, zatem można swobodnie wybrać miejsce optymalne dla nowego węzła. Jeżeli ten węzeł miałby być przebudowywany to w taki sposób, żeby był w pełni funkcjonalny. Pod tym pojęciem rozumiałbym:
- parking P&R
- pętla dla autobusów podmiejskich (bo nie ma większego sensu dublować transportu podmiejskiego z miejskim i wpuszczać autobusy podmiejskie w korki),
- oraz miejskich - komunikacja autobusowa w tym obszarze powinna zostać doprowadzona do tego węzła i skoordynowana z SKM-ką zarówno z północnej (mieszkalnej) jak południowej (przemysłowej) części
- wygodne dojścia do węzła dla pieszych z obu stron (północ i południe),
- tory odstawcze - większość pociągów kursowałaby do Nakła, ale byłaby możliwość elastycznego reagowania na zmiany popytu i zawracania części pociągów na Osowej.
- oczywiście nie ma żadnego sensu wydać na opisane rozwiązanie złotówki dopóki bydgoszczanie posiadający bilety okresowe nie mogą korzystać z pociągów bez dodatkowych opłat, to ma sens jako część spójnego systemu transportowego miasta gdzie obowiązuje jeden wspólny bilet.

pzdr