Strona 1 z 1

Kolej tnie koszty i likwiduje połączenia

: 2009-08-26, 09:59
autor: Kuba3569
:gazeta: Kolej tnie koszty i likwiduje połączenia
Żródło: wp.pl
Link: http://finanse.wp.pl/kat,104126,title,K ... omosc.html

: 2009-08-27, 12:16
autor: Robert Reimus
Jakub Czarnecki pisze:z Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby
To jest przegięcie. Raptem 32km, Karkonosze (a więc turyści) a tu żadnego pospiesznego i raptem 6 par osobówek na dobę. Już w te wakacje dojazd do Szklarskiej Poręby pachniał lekką kpiną, ale widzę, że będzie jeszcze zabawniej.
Jakub Czarnecki pisze:z Torunia do Poznania
Czyli kasowane albo zmienione trasy będą miały (pewnie kasowane) pociągi z Wrocławia do Olsztyna, z Suwałk do Wrocławia, i Toruń - Poznań. Zostaną dwa Interregio, czyli pospieszna lipa na kółkach:)

Mam nadzieję, że zbyt wiele połączeń mimo wszystko nie zostanie obciętych. I że miejsca po nich nie zajmie Interregio. Śmiem podejrzewać, że jazda X godzin kiblem (EN57 czy ED72) nawet jeśli pospiesznym to do szalonych przyjemności nie należy. A wagony piętrowe może i pojemne, ale na pospiesznych też szału nie robią.

: 2009-08-27, 20:18
autor: elfalcone
Robert Reimus pisze: To jest przegięcie. Raptem 32km, Karkonosze (a więc turyści) a tu żadnego pospiesznego i raptem 6 par osobówek na dobę. Już w te wakacje dojazd do Szklarskiej Poręby pachniał lekką kpiną, ale widzę, że będzie jeszcze zabawniej.
No ale ile ten pospieszny jedzie. Tory się sypią, grunt niepewny, prędkości nie podwyższą, bo osuwiska się zaczną tworzyć i będzie jeszcze gorzej.
Robert Reimus pisze:Czyli kasowane albo zmienione trasy będą miały (pewnie kasowane) pociągi z Wrocławia do Olsztyna, z Suwałk do Wrocławia, i Toruń - Poznań.
Tutaj chodzi o łącznik do poc. Niemen - Poznań - Gniezno - Toruń - (i dalej do W-wy). Ten pociąg od razu miał dość wydziwioną trasę, argumentowano, że Inowrocław nabije odpowiednią ilość pasażerów, okazało się, że nie. Reszta pociągów zostaje.
Robert Reimus pisze:Zostaną dwa Interregio, czyli pospieszna lipa na kółkach:)
A ja akurat jechałem w lipcu IR z W-wy do Bydgoszczy i nie narzekałem. Od kiedy pospieszne przeszły do PKP IC, to są traktowane bardzo po macoszemu. Zaś IR jest jednak marką flagową PKP PR, pociągi są zadbane etc.

: 2009-08-27, 21:44
autor: Darek
Zaś IR jest jednak marką flagową PKP PR, pociągi są zadbane etc.
To prawda. Nasza bydgoska stacja postojowa w ED72 na trasę od Warszawy włożyła specjalnie najlepsze części i dba o nie najlepiej.
Reszta pociągów zostaje.
To błąd Gazety. Likwidują tylko łącznik do Niemena. Bo przecież taki Jeziorak z Wrocławia ma świetne napełnienie. Toruń ma 3 połączenia dzienne z Wrocławiem przez Inowrocław, a Bydgoszcz 2 dzienne i jedno nocne (moje ulubione "Rozewie" :P )
No ale ile ten pospieszny jedzie. Tory się sypią, grunt niepewny, prędkości nie podwyższą, bo osuwiska się zaczną tworzyć i będzie jeszcze gorzej.
Jechałem tą trasą w niedziele ze Szklarskiej osobowym. 32 km do Jeleniej robi w nieco ponad godzinę. Ale za to ten skład: dwie "bonanzy" i zdeklasowana jedynka z pięknymi rozkładanymi fotelami i lampkami (przedziały oczywiście 6- osobowe). Wszystko osobowy 2 klasa. Tą trasą nikt nie jeździ oprócz kolejarzy, miłośników kolei i miłośników zakrapianych wagonowych imprez :)