: 2008-11-16, 21:57
W skrócie chodzi mi o to, że nie każdy MKM musi znać na pamięć poprawnych nazw kolejowych ;) No ale mniejsza bo już jak zwykle offtopa zrobiłem xDMateusz pisze:A kolej to co? Nie komunikacja?
http://forum.komunikacja.bydgoszcz.pl/
http://forum.komunikacja.bydgoszcz.pl/viewtopic.php?f=20&t=966
W skrócie chodzi mi o to, że nie każdy MKM musi znać na pamięć poprawnych nazw kolejowych ;) No ale mniejsza bo już jak zwykle offtopa zrobiłem xDMateusz pisze:A kolej to co? Nie komunikacja?
Głównym źródłem jest służbowy rozkład jazdy pociągów.heimat pisze:hmm, na PKP normalną prędkość szlakową określa się raczej sygnałami, tudzież maszynista dostaje to w rozkazach.
A także widocznością, osuwiskami etc.heimat pisze:Te tabliczki z cyferkami określają odcinki z ograniczeniem prędkości związanym z warunkami torowymi
Wykazane w tzw. WOSie tj. Wykazie Ostrzeżeń Stałych, ważnym trzy miesiące.heimat pisze:Białe to ograniczenia stałe,
Powinny być ważne miesiąc, jeśli przewiduje się dłuższy czas obowiązywania ograniczenia, powinny się znaleźć w WOSie, a tło powinno być białe.heimat pisze:a pomarańczowe to czasowe (np. związane z prowadzonym remontem).
Ściślej, jeśli jest tabliczka bez cyfry.heimat pisze:Jeśli nie ma wcześniej tabliczki z prędkością to zdaje się jest 15km/h.
Źródło: Gazeta pomorskaKłopoty pasażerów pociągów Bydgoszcz - Chełmża
Pamiętamy... Przyganiał kocioł garnkowi...heimat pisze:a pamiętacie jak PKP wieszało psy na Arrivie gdy ta zaczynała kursowanie na torach kujawsko-pomorskiego?
Zobowiązali się w umowie to niech się lepiej postarają, bo pasażerów zniechęcą już na samym wstępie.spooney pisze:Jednym z kryteriów, które zdecydowały o wyborze PKP przez samorządowe władze województwa była gwarancja punktualności.
Spiskowa teoria dziejów?Jakoś dziwnym trafem, kiedy szynobusy przechodzą z rąk do rąk, zaczynają się nagle częściej psuć. Kiedy jeździły pod banderą PKP PR, jakoś się trzymały. Potem nagle Arriva miała wielkie problemy z obsługą pojazdów. I teraz, gdy wracają ponownie do PKP, ponownie nagle często się psują... Czyżby mały rewanż Arrivy?
Express BydgoskiRadość z nowego połączenia minęła. Dziurawy rozkład jazdy i opóźnienia odstraszają pasażerów
Źródło: Gazeta pomorskaArriva przegrała z PKP
Źródło: Gazeta pomorskaBydgoszcz - Chełmża. Arriva do sądu nie pójdzie
Źródło: InfoFordon- Pociąg nie jest taki zły - mówią jednogłośnie pasażerowie jadący na trasie Bydgoszcz - Chełmża. Coraz więcej osób wybiera się na jednodniowe wycieczki koleją. Szynobusy są bardzo bezpieczne i czyste - dodają.
Źródło: Gazeta wyborczaInaczej pojadą pociągi do Chełmży
Przydałoby się jeszcze, by pociągi miały nieco usystematyzowane godziny odjazdów przez cały dzień.. czyli np zawsze 15 minut po pełnej godzinie, wtedy łatwiej zapamietać rozkład..obserwator pisze:Od początku marca będą odjeżdżały o 15.15, 17.15 i 19.15.
Bydgoszcz: Pociągi do Chełmży coraz popularniejsze
Tylko, że do 1 marca to jeszcze jest trochę czasu. Ale pewnie po zmianie rozkładu jazdy liczba pasażerów może jeszcze wzrosnąć. Zatem jak widać była to dobra inwestycja.obserwator pisze:Od 1. marca obowiązują zmiany w rozkładzie jazdy.
Na razie było głośno tylko o połączeniu Bydgoszcz - Kcynia. O innych nie słyszałem.obserwator pisze:W tej chwili rozważane są propozycje wznowienia kursów pociągów na innych, nieużywanych dotąd trasach.
Planują uruchomić całe połączenie, albo któryś fragment linii Chojnice- Nakło, której trasa biegnie przez takie miasta jak Sępólno i Kamień Kraj., Więcbork i Mrocze.Na razie było głośno tylko o połączeniu Bydgoszcz - Kcynia. O innych nie słyszałem.
To była jedna z przyczyn. Druga to układanie rozkładów jazdy pod pracowników PKP, a nie tak aby zapewnić pasażerom wygodny dojazd do szkół i pracy.Darek pisze:Gdyby komuniści w latach 80 opracowali projekt szynobusu produkowanego na masową skalę jak EN57, tych linii wogóle nikt by nie zamykał. Ale lepiej było dać na trasę ciężką lokomotywę z dwoma piętrowymi wagonami. Potem była wymówka że linia jest nieopłacalna, bo w epoce przed "szynobusowej" rzeczywiście takie były.
Tylko za te wagony ktoś musiałby zapłacić (urząd wojwewódzki). PKP samo wagonu nie doczepi.Mikołaj pisze:Podpiąć do szynobusu wagon i jazda. Bo to raz tak się robiło.
Źródło: InforailBydgoszcz: zmiany w odprawie podróżnych w pociągach do Chełmży
Źródło: Gazeta Pomorska, Paweł MarwitzNa trasie Bydgoszcz- Chełmża dziennie jeździ ok. 400 pasażerów. Mogłoby być więcej...