Strona 1 z 3

Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)

: 2013-04-12, 12:30
autor: spooney
10.04.2013 Wstępne ogłoszenie informacyjne >> http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... HTML&src=0

Umowa na 8 lat, części takich jak cz.1 jest w sumie 8, każda ma tyle samo wzkm :)
Krótki opis rodzaju oraz ilości lub wartości dostaw lub usług:
Świadczenie usług przewozowych na liniach autobusowych w ramach sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy.

Części
To zamówienie podzielone jest na części: tak

(...) II.8)Informacje dodatkowe:
Planuje się niniejsze zamówienie udzielić w częściach z których każda stanowić będzie przedmiot odrębnego postępowania. Zamawiający zastrzega sobie możliwość łączenia poszczególnych części w ramach niniejszego przedmiotu zamówienia.

Informacje o częściach zamówienia
Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
Część nr: 1
Nazwa: Świadczenie usług przewozowych na liniach autobusowych funkcjonujących w ramach sieci miejskiej komunikacji zbiorowej w Bydgoszczy


1)Krótki opis:
Zamówienie obejmuje wykonywanie usług przewozowych na liniach autobusowych funkcjonujących w ramach sieci miejskiej komunikacji zbiorowej w Bydgoszczy w okresie od 1.1.2014r do 31.12.2021 r.

(...) 3)Wielkość lub zakres:
Kilka linii autobusowych ? szacowana liczba wozokilometrów 10.253.054,8.
Poza tym zmieniły się treści wcześniejszych ogłoszeń (brak podanych wzkm):
- stare nr 6 >> nowe nr 10 http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/attachme ... enie10.pdf
- stare nr 7 >> nowe nr 9 http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/attachme ... zenie9.pdf

[ZDMiKP] Planowane zamówienia publiczne

: 2013-04-12, 15:58
autor: reputed
spooney pisze:Umowa na 8 lat, części takich jak cz.1 jest w sumie 8, każda ma tyle samo wzkm :)
Ave Maria! Jest szansa, że w końcu zniknie monopol MZK. Mam nadzieję, że chociaż 3/8 pakietów zgarną inni przewoźnicy :)

[ZDMiKP] Planowane zamówienia publiczne

: 2013-04-12, 15:59
autor: Darek
Taa, nadzieja na kolejne Mobilisy? Dziękuję bardzo. Jeden wystarczy, na szczęście niedługo zniknie na zawsze.

[ZDMiKP] Planowane zamówienia publiczne

: 2013-04-12, 16:06
autor: spooney
Mnie zastanawia tylko jedno, czemu każda część z ośmiu ma podaną łączną ilość wzkm a nie podzieloną na 8? :P

[ZDMiKP] Planowane zamówienia publiczne

: 2013-04-12, 16:13
autor: reputed
spooney pisze:Mnie zastanawia tylko jedno, czemu każda część z ośmiu ma podaną łączną ilość wzkm a nie podzieloną na 8? :P
a to nie jest 10 mln km przez okres 9 lat na pakiet?

[ZDMiKP] Planowane zamówienia publiczne

: 2013-04-12, 16:44
autor: spooney
volvo7000A pisze:a to nie jest 10 mln km przez okres 9 lat na pakiet?
Tyy no racja przecież, zapomniałem że to na 8 lat - to się wtedy wsjo zgadza :swir:

[ZDMiKP] Planowane zamówienia publiczne

: 2013-04-12, 16:52
autor: reputed
Teraz potrzeba kogoś ogarniętego matematycznie, kto policzy, czy w nowych pakietach łącznie jest taka sama/większa/mniejsza liczba wzkm niż była dotychczas w dużym pakiecie MZK.

[ZDMiKP] Planowane zamówienia publiczne

: 2013-04-12, 17:12
autor: spooney
Na 2012 rok było zaplanowane około 15.250.000 wzkm dla wszystkich linii autobusowych :)
Duży pakiet MZK to około 10.075.000 wzkm, czyli się zgadza że pójdzie na "kawałki" - pewnie niektóre do zdobycia tak czy siak tylko przez MZK :)

Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)

: 2013-04-22, 14:15
autor: spooney
:gazeta: Częściowa prywatyzacja komunikacji miejskiej może nam zaszkodzić

Express Bydgoski
http://www.express.bydgoski.pl/look/art ... IdTag=3790

Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)

: 2013-04-22, 18:17
autor: ikarusiarz
volvo7000A pisze:Ave Maria! Jest szansa, że w końcu zniknie monopol MZK. Mam nadzieję, że chociaż 3/8 pakietów zgarną inni przewoźnicy
Jest szansa, że 400 iluś tam kierowców zarabiających jakieś tam pieniądze, będzie zarabiało gówniane pieniądze... Albo w ogóle nie będzie zarabiać, bo będą jeździć sami emeryci, renciści, bo nikt za grosze nie będzie jeździć...

Wpływy za granicę, lub do innego miasta, wozy zarejestrować w W-wie, dać emerytom dorobić. To napędzi lokalną gospodarkę... Rozpieprzmy wszystko i alleluja.

/mod/ usunięty fragment postu

Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)

: 2013-04-22, 18:21
autor: reputed
ikarusiarz pisze:Jest szansa, że 400 iluś tam kierowców zarabiających jakieś tam pieniądze, będzie zarabiało gówniane pieniądze... Albo w ogóle nie będzie zarabiać, bo będą jeździć sami emeryci, renciści, bo nikt za grosze nie będzie jeździć...
A co to miasto obchodzi? Rolą miasta jest zorganizować sprawną komunikację za jak najmniejsze pieniądze.

/mod/ usunięty fragment postu

Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)

: 2013-04-22, 21:05
autor: ikarusiarz
volvo7000A pisze:A co to miasto obchodzi? Rolą miasta jest zorganizować sprawną komunikację za jak najmniejsze pieniądze.
Jak nie ma wpływu do kasy miasta, jak ludzie zarabiają grosze, to miasto się kończy. Miasto przestaje być miastem.
Jak to jest z organizowaniem, czegokolwiek, za jak najmniejsze pieniądze, to wiemy.

Życzę Ci, aby wyparł Cie jakiś emeryt, albo rencista, bo to taniej. Wtedy zrozumiesz pewne sprawy.

/mod/ usunięty fragment postu

Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)

: 2013-04-22, 21:52
autor: reputed
ikarusiarz pisze:Życzę Ci, aby wyparł Cie jakiś emeryt, albo rencista, bo to taniej.
Proszę jaki życzliwy kolega... Niestety miasto musi stawiać na interes 359 tys. ludzi, a nie 1 tys. pracowników MZK i ich rodzin

Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)

: 2013-04-23, 00:01
autor: Darek
Interesem mieszkańców miasta będą kierowcy renciści i emeryci, na głodowych pensjach i wyrabiający niewolniczą liczbę godzin? Autobusy które będą zagrażać bezpieczeństwu pasażerów po dwóch latach eksploatacji, bo przewoźnik nie będzie miał zaplecza technicznego? Zamiast stabilnej firmy z wieloletnią tradycją otrzymamy kilka firm krzaków, z autobusami na blachach typu WOT. Żenada. Myślę że trzeba zadziałać w tej kwestii i wybić te pomysły ratuszowi z głowy.
Prosty przykład - Warszawa. Przejechali się na wszystkich Grodziskach, Michalczewskich i teraz coraz większe pole zdobywa MZA. Bo tylko miejski przewoźnik zapewnia stabilność.

Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)

: 2013-04-23, 05:10
autor: Dawid Szramke
Nigdy firma prywatna czytając "prywaciarz" nie zapewni takiej obsługi jak przewoźnik miejski. Ratusz chyba naprawdę nie ma pojęcia o prowadzeniu komunikacji miejskiej w Bydgoszczy. Mam wrażenie że kogoś ugryzło iż MZK znów obsługuje prawie wszystkie linie miejskie i chcę to poprostu zniwelować , a szukanie oszczędności to poprostu przykrywka.

Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)

: 2013-04-23, 09:59
autor: michał 78
Mieliśmy takiego przewożnika jak For-Bus. Taniej wychodziło mu zapłacić karę za niewystawienie wozu bo utrzymanie rezerwy też kosztuje. A że ludzie czekali ... kiedyś w końcu coś przyjechało. Dziękuję za taką taniość.

Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)

: 2013-04-23, 10:38
autor: spooney
Nie rozumiem nad czym się tu rozwodzicie... :kreci: Przecież warunki w SIWZ i tak będą takie że to MZK zgarnie większość pakietów, tak jak przy ostatnich przetargach :P Wydaje mi się, że te przetargi - zamiast oddawania "mega pakietu" tak poprostu - są tylko po to by uzyskać w ofertach od MZK niższą cenę za wozokilometr :) Ostatnio prywaciarze walnęli takie ceny, że MZK lekko ich rozłożyło na łopatki :P

Re: Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)

: 2013-04-23, 12:05
autor: lukas_3830
volvo7000A pisze:
ikarusiarz pisze:Życzę Ci, aby wyparł Cie jakiś emeryt, albo rencista, bo to taniej.
Proszę jaki życzliwy kolega... Niestety miasto musi stawiać na interes 359 tys. ludzi, a nie 1 tys. pracowników MZK i ich rodzin
volvo7000A nie masz racji... Jednostka buduje ogół społeczeństwa, jeśli ktoś ma gdzieś interes jednostki to tym bardziej ma gdzieś interes ogólu... Zostaniesz wygryziony z pracy przez emeryta, który ledwo widzi na oczy i on będzie miał wozić "twoje dzieci" do szkół czy przedszkoli to zmienisz zdanie... Tanio nie znaczy dobrze. Czasami warto troche dołożyć i mieć pewność, że dojedziemy sprawnie, bezpiecznie i pojazd zjawi się na czas... Przez takie myślenie jak Twoje to miasto wygląda kiepsko i z każdym dniem jest ono coraz bardziej okradane i niszczone.

Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)

: 2013-04-23, 12:23
autor: michał 78
Co jest ważniejsze : taniość czy beżpieczeństwo ? ( może troche nie na temat a może jednak tak).

Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)

: 2013-04-23, 12:56
autor: ikarusiarz
michał 78 pisze:Mieliśmy takiego przewożnika jak For-Bus
Ten to chociaż miał bazę, ale i tak sprzątał kierowca, za free... Potem jeszcze się okazało, że "zus" nie opłacony... Tam już jeździli emeryci, którzy do dziś bujają się na 69...
spooney pisze:Ostatnio prywaciarze walnęli takie ceny, że MZK lekko ich rozłożyło na łopatki


Tyle, że to zmusza do bycia jak najtańszym, a to oznacza cięcie kosztów. Oczywiście tam gdzie trzeba, to się zgodzę, ale tu już nie moja działka.
MZK tez zatrudnia na 3/4, bo inaczej nie opłaca się, a to nie zachęca młodych ludzi do pracy. Jak ci nie zostaną, to zostają babcie i dziadki.

Dla mnie można prywatyzować wszystko, ale nie w tym kraju, bo to oznacza upadłość, tania sprzedaż, wyzysk i oszczędności. Tylko wille szefów pną się do góry...

/mod/ usunięty fragment postu

Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)

: 2013-04-23, 14:17
autor: lukas_3830
Cena=jakość, jakość=niezawodność, niezawodność=bezpieczeństwo, bezpieczeństwo=życie... a to chyba najważniejsze... Wiele firm idzie na taniość a nie na jakość od jakiegoś czasu obserwuje to w rożnych firmach. W hipermarketach jest to powszechne od około 4 lat. Przychodzi gościu co ma mi doradzać odnośnie instalacji elektrycznej a on nie ma bladego pojęcia jakie przewody do czego służą...(hipermarket na ulicy Szubińskiej). Dochodząc do finału powinno stawiać się na bezpieczeństwo i jakość świadczonych usług a nie na to kto da mniej zwłaszcza w tak ważnej dziedzinie jaką jest transport publiczny...

Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)

: 2013-04-23, 14:49
autor: michał 78
lukas_3830 pisze:ważnej dziedzinie jaką jest transport publiczny....
Kierowcę zawsze można ukarać( finansowo czy nawet kraty) ale czy największa kasa przywróciła komóś życie czy zdrowie?
Drobny przykład sprzed kilku lat: na R. Fordońskim widzę Ikarusa made in Mobilis jak wykonuje kurs z otwartymi drzwiami_ bo szofer ma wykonać kurs bo to jest kasa dla niego i dla firmy. A że ktoś mógł wypaść....
Drogie i niedobre MZK będzie miało straty bo tylko kierowca - idiota będzie jechał uszkodzonym wozem.

Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)

: 2013-04-23, 15:21
autor: spooney
:gazeta: Bydgoskie zakłady komunikacyjne wychodzą na prostą
Zapowiedzi sprzedaży usług komunikacyjnych firmie zewnętrznej niepokoją związkowców MZK


Express Bydgoski
http://www.express.bydgoski.pl/look/art ... IdTag=3790

Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)

: 2013-04-23, 17:59
autor: lukas_3830
michał 78 pisze:Drobny przykład sprzed kilku lat: na R. Fordońskim widzę Ikarusa made in Mobilis jak wykonuje kurs z otwartymi drzwiami_ bo szofer ma wykonać kurs bo to jest kasa dla niego i dla firmy. A że ktoś mógł wypaść....Drogie i niedobre MZK będzie miało straty bo tylko kierowca - idiota będzie jechał uszkodzonym wozem
Dokładnie. MZK może nie jest super tanie ale jest to firma z tradycjami o dużym doświadczeniu w przewozach oraz posiadająca odpowiednie zaplecze techniczne. Z usług Mobilisu już dawno zrezygnowałem ze względu na bezpieczeństwo. Wole pojechać z przesiadkami niż ryzykować jazdę źle zadbanym taborem... Przykładów takich michał 78 można podawać dużo odnośnie tej firmy ale i tak niczego nie są w stanie nauczyć zarządu Mobilisu... Obecnie firmy które są godne zaufanie to według mnie MZK i PKS.

Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)

: 2013-04-25, 17:30
autor: spooney
:gazeta: Ratusz chce skończyć z monopolem MZK. Kto będzie nas woził?

Gazeta Wyborcza
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... e_nas.html

Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)

: 2013-04-26, 10:44
autor: Paweł W
A pamiętacie jak Zarząd Dróg w 2007 zapowiadał jak to od 2008 polepszy się obsługa linii 69? I co? Było jeszcze gorzej, 50min. bez autobusu...Co prawda tam było dość dużo winy przez odwołania For-Busa ale to nie może usprawiedliwiać techniki jazdy niektórych kierowców.
Miastu wyjdą bokiem takie oszczędności. Tanio nie zawsze znaczy lepiej. Oszczędności będą też głównie polegały na tym, że firma zatrudni kierowców na umowę zlecenie, a za grosze to wątpie by ktoś młody przyszedł jeździć ściągną tak jak pisał ikarusiarz ludzi ze wschodu, albo emerytów/rencistów, którym to wystarczy i nie będzie nikogo obchodzić, że ci ludzie nie mają pojęcia o technice jazdy... nie jestem zwolennikiem jako takiego monopolu MZK i prywaciarzy pod warunkiem, że nie oszczędza się na pracownikach i przede wszystkim ci potrafią jeździć...
MZK można wiele zarzucić, ale żaden rozsądny kierowca w MZK nie jeździ wozem, który się do tego po prostu nie nadaje.

/mod/ usunięty fragment postu

Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)

: 2013-04-26, 13:59
autor: Krzysztof Ziętara
Dlaczego w Gdyni, Tczewie, Elblągu może działać? Nie wspominając już o tzw. cywilizowanym zachodzie?

Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)

: 2013-04-26, 14:35
autor: spooney
Krzysztof Ziętara pisze:Dlaczego w Gdyni, Tczewie, Elblągu może działać?
Wszystko to kwestia odpowiednich zapisów w SIWZ i przede wszystkim egzekwowania tego :)

Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)

: 2013-04-26, 16:22
autor: Krzysztof Ziętara
No więc właśnie, nie ma się co jeżyć z góry, tylko trzeba poczekać na szczegóły. Bo jak zasady, zapisy i nadzór jest niejasny, to żaden model organizacji nie będzie działać dobrze.

Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)

: 2013-04-26, 16:28
autor: ikarusiarz
Nie oszukujcie się. Przyjdzie prywaciarz, to nie będzie myślał o inwestycjach. On zobaczy tylko zysk. Cel będzie jeden: Przez osiem lat zarobić jak najwięcej, wkładając jak najmniej.

/mod/ usunięty fragment postu