Przetarg na świadczenie usług na liniach 73 i 81
: 2007-06-06, 19:46
Ciekawe kto wygra .Przetarg nieograniczony OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU: „Świadczenie usług przewozowych na 2 liniach autobusowych nr 73 i 81 w Bydgoszczy.” Nr sprawy: 039
Opis przedmiotu zamówienia Przedmiotem zamówienia jest odpłatne wykonywanie przez Wykonawcę usług przewozowych w Bydgoszczy, zwanych dalej Usługami, na liniach autobusowych o numerach: 73, 81 według dostarczonych przez Zamawiającego rozkładów jazdy, stanowiących załącznik Nr 1 do wzoru umowy. Szczegółowe parametry linii, określające relacje, długości linii oraz liczbę i rodzaj potrzebnego taboru, z uwzględnieniem czasowego zróżnicowania potrzeb przewozowych oraz dzienną ilość wozokilometrów przedstawione są w załączniku Nr 2 do wzoru umowy. Kategoria usług wg załącznika II do dyrektywy 2004/18/WE: O2 Główne miejsce świadczenia usług: Miasto Bydgoszcz, kod NUTS PL611 Całkowita wielkość lub zakres: Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia, wyrażony w wozokilometrach, wynikający z realizacji rozkładów jazdy na ww.liniach autobusowych wynosi ogółem 955.789,3 wzkm, w tym: - w okresie od 01.01.2008 do 31.12.2008 318.815,1 wzkm - w okresie od 01.01.2009 do 31.12.2009 318 487,1 wzkm - w okresie od 01.01.2010 do 31.12.2010 318 487,1 wzkm Plan określający wielkość pracy przewozowej w poszczególnych miesiącach w latach 2008-2010 z uwzględnieniem rodzaju taboru zawarty jest odpowiednio w załącznikach Nr 3a – 3c do wzoru umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do: - dokonywania zmian w rozkładach jazdy (w tym zmiany tras przebiegu linii lub uruchomienia nowych wariantów) i wynikających z nich zmian obsad taborowych i ilości wozokilometrów, - dodatkowego zwiększania zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia związanego z koniecznością obsługi imprez masowych lub organizacją komunikacji specjalnej oraz koniecznością organizowania komunikacji zastępczej na wyłączonych odcinkach tras, w związku z doraźnymi remontami dróg i torowisk lub w związku z występującymi utrudnieniami w ruchu spowodowanymi awariami układu sieci drogowej i torowisk lub z innych przyczyn uniemożliwiających funkcjonowanie komunikacji miejskiej w kształcie podstawowym, w granicach od -4,3% do +4,3% rocznej wielkości pracy przewozowej określonej wyżej, w każdym roku kalendarzowym trwania umowy. Wprowadzenie przez Zamawiającego wymienionych zmian może spowodować zwiększenie zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia maksymalnie o 41.100,0 wzkm, z realizacją w dowolnym czasie trwania umowy.Zmiany, o których mowa wyżej będą wprowadzane na podstawie dostarczanych przez Zamawiającego rozdzielników taboru oraz tabelarycznych i wozowych rozkładów jazdy bez konieczności zmiany treści umowy. Szacunkowa wartość bez VAT wynosi 3.708.398,68 PLN Nie dopuszcza się złożenia oferty częściowej.
CPV 60.11.22.00-8,
Termin realizacji od 01.01.2008 r. do 31.12.2010 r.
Informacje Ogłoszenie o zamówieniu publicznym przekazano Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich w dniu 24.05.2007r. Zamówienie nie jest objęte zakresem Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA). Zamówienie nie dotyczy projektu programu finansowanego za środków UE. Jest to zamówienia o charakterze powtarzającym się – przewidywany czas publikacji kolejnych ogłoszeń: maj, czerwiec 2007r. Nie dopuszcza się złożenia oferty wariantowej. Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej. Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą – O39. Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia: wstępne ogłoszenie informacyjne - numer ogłoszenia w Dz.U.: 2007/S71-087104 z dnia 12/04/2007. Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze i źródło gdzie można uzyskać informacje: Prezes Urząd Zamówień Publicznych Al.Szucha 2/4 00-582 Warszawa. E-mail: odwolania@uzp.gov.pl, Adres internetowy (URL): www.uzp.gov.pl Składanie odwołań: dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: zgodnie z art.184 ust.2 UPZP, odwołanie wnosi się do Prezesa Urzędu w terminie 5 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia protestu lub upływu terminu do rozstrzygnięcia protestu, jednocześnie przekazując jego kopię zamawiającemu. Złożenie odwołania w placówce pocztowej operatora publicznego jest równoznaczne z wniesieniem go do Prezesa Urzędu. Specyfikację istotnych warunków zamówienia (SIWZ) można zakupić do dnia 04.07.2007r. osobiście w siedzibie Zamawiającego pokój 29 -płatność kasa, lub za zaliczeniem pocztowym w przypadku pisemnego wniosku - Cena: 30,- PLN. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zdmikp.bydgoszcz.pl Uprawnieni do kontaktów z wykonawcami, od poniedziałku do piątku, od 8:00 do 13:00 są: - ds. przetargowych – Mariola Jordan - tel. 052 582-23-70, - ds. merytorycznych – Paweł Czyrny - tel. 052 582-23-61. Warunki udziału: Opis warunków udziału w postępowaniu oraz informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu ich potwierdzenia: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego na podstawie art. 22 ust. 1 UPZP: - posiadają licencję na wykonywanie przewozów osób w krajowym transporcie drogowym: dokument – licencja na wykonywanie krajowego lub międzynarodowego transportu drogowego osób, potwierdzająca uprawnienia do wykonywania przewozów osób w krajowym transporcie drogowym - ważność licencji minimum do 31.12.2010r. - posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia - zrealizowali lub realizują w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania ( a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie) zamówienia, których suma wartości brutto wykonanych usług przewozowych w komunikacji miejskiej, w ciągu kolejnych, tych samych dwunastu miesięcy nie była niższa niż jeden milion zł: dokument - wykaz wykonanych lub wykonywanych w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, usług przewozowych w komunikacji miejskiej z określeniem przedmiotu zamówienia, dat wykonania (lub wykonywania) i odbiorców oraz z podaniem ich wartości brutto i stwierdzającym, że suma wartości wykonywanych ww. usług, w ciągu kolejnych , tych samych dwunastu miesięcy nie była niższa niż jeden milion złotych oraz dokumenty potwierdzające (np. referencja), że usługi przedstawione, w ww. wykazie zostały wykonane należycie - dysponują potencjałem technicznym do wykonania zamówienia: 1.Wykonawca jest zobowiązany do wykonywania usług stanowiących przedmiot zamówienia autobusami w wersji miejskiej, spełniającymi następujące wymogi: - Liczba autobusów niezbędna do wykonania zamówienia (wozy liniowe + rezerwa) – 4 sztuki, - Każdy z autobusów wyprodukowany po roku 2004, - Każdy autobus niskopodłogowy (brak stopnia w drugich drzwiach autobusu), - Pojemność nominalna (miejsca siedzące + stojące) min. 55 miejsc, długość autobusów min. 9,0m, w tym co najmniej dwa autobusy do obsługi linii nr 73 o długości nie większej niż 11,0m, - Liczba drzwi przeznaczonych dla wsiadania i wysiadania pasażerów otwieranych automatycznie ze stanowiska kierowcy, po prawej stronie autobusu – min. 3. - Posiadają wyposażenie, oznakowanie i urządzenia kasujące określone szczegółowo w zał nr 4 do wzoru umowy. dokument - - wykaz taboru jakim dysponuje Wykonawca niezbędny do wykonania zamówienia, spełniającym warunki opisane wyżej wg ilości niezbędnej do realizacji przedmiotu zamówienia, z określeniem formy własności lub dysponowania, typu i marki autobusu, nominalnej pojemności wg producenta, liczbą drzwi, długości autobusu, określeniem wysokości podłogi, podaniem numeru rejestracyjnego, roku produkcji oraz wymagań dot. wyposażenia, oznakowania i urządzeń kasujących zawartych w zał nr 4 do wzoru umowy. W przypadkach gdy Wykonawca dysponuje:1.taborem dzierżawionym, użyczonym lub w leasingu należy zamieścić informację o stosownej umowie zawartej na okres minimum do 31.12.2010r z podaniem daty zawarcia i nazwy drugiej strony umowy, 2.planuje zakup, dzierżawę lub leasing taboru w związku z realizacją niniejszego zamówienia, należy zamieścić informację o umowie przedwstępnej zawartej z producentem, sprzedającym, wydzierżawiającym lub leasingodawcą na zakup, dzierżawę lub leasing taboru. Informacja ta powinna zawierać nazwę drugiej strony oraz datę zawarcia stosownej umowy. Umowa przedwstępna winna określać potwierdzenie daty odbioru autobusów do 14.12.2007r oraz następujące parametry autobusów takie jak: marka, typ z określeniem wysokości podłogi, roku produkcji, liczbę drzwi, długość autobusów i pojemność nominalną wg. producenta. 2.Wymagane jest dysponowanie odpowiednim zapleczm technicznym na terenie miasta Bydgoszczy gwarantującym utrzymanie wynikające z rozkładu jazdy liczby pojazdów w ruchu: dokument - Informację o dysponowaniu zapleczem technicznym na terenie miasta Bydgoszczy gwarantującym utrzymanie wynikającej z rozkładu jazdy liczby pojazdów w ruchu z określeniem formy własności lub dysponowania oraz podaniem lokalizacji. W przypadku dysponowania zapleczem obcym należy zamieścić informację o umowie na korzystanie z zaplecza lub umowie przyrzeczenia na korzystanie z zaplecza zawartą z jego właścicielem i zabezpieczającą możliwość korzystania z tego zaplecza minimum do dnia 31.12.2010r. Informacja ta powinna zawierać nazwę drugiej strony oraz datę zawarcia stosownej umowy. Wykonawca na dzień składania ofert nie musi być fizycznie w posiadaniu środków technicznych niezbędnych do realizacji zamówienia, wystarczy, że w sytuacji gdy takich środków nie posiada, zawarł stosowne porozumienie na podstawie którego będzie dysponował stosownymi środkami technicznym w tym: autobusami od 14.12.2007, zapleczem technicznym od 01.01.2008r. - znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia: 1. posiadają rachunek w banku lub w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej lub zdolność kredytową w wysokości minimum 125. 000,- PLN., 2. posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności;: dokumenty: ad.1. Informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w wysokości minimum 125 000,- PLN wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (Zamawiający przyjmie za właściwą tylko informację w której będzie podana wysokość dostępnych środków finansowych lub zdolność kredytowa), ad.2 - polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. - nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 UPZP, (składając oświadczenie i dokumenty stwierdzające, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu należy brać pod uwagę przesłanki wykluczenia określone w art.24 ust.1, a także okoliczności wskazane w art. 24 ust. 2 pkt 1. Każdy Wykonawca musi złożyć oświadczenie i dokumenty właściwe dla formy prawnej prowadzonej działalności). dokumenty: 1) aktualny/e odpis/y z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie/a o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 2)aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składnia ofert, 3)aktualne informacje z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 UPZP - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 4)aktualne informacje z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 UPZP - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 1), 2) i 4) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:.nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości– wystawiony/e nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawiony/e nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.,nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 3) składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 UPZP – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 1), 2), 3) i 4) , zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby, lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Terminy wystawienia tych dokumentów są odpowiednio takie same jak określone w powyżej. - Wykonawca zgodnie z art. 44 UPZP zobowiązany jest złożyć oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, określonych przez Zamawiającego na podstawie art. 22 ust. 1 UPZP, (wg wzoru Zamawiającego stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ), Wyżej wymienione dokumenty i oświadczenia Wykonawca składa przez dołączenie do oferty, w oryginale lub w formie kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę (tj. osobę/y uprawnioną/e do reprezentowania wykonawcy i składania oświadczeń woli w jego imieniu). W każdym przypadku, kiedy wyżej wymienione oświadczenie i dokumenty, będą budzić wątpliwości zamawiającego, wezwie on wykonawców, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień, zgodnie z art. 26 ust. 4 UPZP. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia na podstawie art. 23. UPZP winni ustanawić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia winno być dołączone do oferty. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 44 UPZP, określonych w art. 22 ust. 1 UPZP może złożyć tylko pełnomocnik do reprezentowania wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, Każdy z wspólnie ubiegających się wykonawców oddzielnie musi udokumentować, że nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 UPZP, Przynajmniej jeden z Wykonawców posiada licencję na wykonywanie przewozów osób w krajowym transporcie drogowym, z tym, że wymóg posiadania licencji dotyczy wszystkich Wykonawców zamierzających bezpośrednio wykonywać usługę przewozu, Sytuacja ekonomiczna i finansowa, każdego z wspólnie ubiegających się wykonawców będzie zsumowana, w celu stwierdzenia czy wspólnie spełniają warunki udziału wymagane od wykonawcy, przy czym posiadanie ubezpieczenia od OC w zakresie prowadzonej działalności wymagane jest od każdego z Wykonawców wspólnie świadczących usługę przewozu. Niezbędna wiedza i doświadczenie, potencjał techniczny dla wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie będzie zsumowana. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana, zgodnie z kryterium „spełnia/nie spełnia”, na podstawie dokumentów i oświadczeń dołączonych przez Wykonawcę do oferty. Wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu przetargowym na podstawie art. 24 UPZP, gdy: -nie spełni chociażby jednego z warunków określonych podmiotowo, w tym progowo, -nie złoży wymaganych w SIWZ oświadczeń, informacji i dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 UPZP, -złoży dokumenty nie spełniające wymagań formalnych stawianych przez Zamawiającego lub określonych przepisami prawa (np. dokument nieaktualny, bez podpisu wykonawcy, bez potwierdzenia kopii dokumentu za zgodność z oryginałem przez wykonawcę), z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 UPZP, Zgodnie z art. 26 ust. 3 UPZP, Zamawiający wzywa wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu lub którzy złożyli dokumenty zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich uzupełnienia konieczne byłoby unieważnienie postępowania. W toku oceny spełnienia warunków udziału zgodnie z art. 26 ust. 4 UPZP, Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym przez siebie terminie do złożenia wyjaśnień dotyczących złożonych oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu. Zamawiający zawiadomi równocześnie wykonawców, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne. Ofertę wykonawcy wykluczonego z postępowania uznaje się za odrzuconą, która nie będzie podlegać dalszej ocenie. Inne warunki dotyczące zamówienia: Zamawiający wymaga wniesienia gwarancji czyli zabezpieczenia należytego wykonania umowy ustalonego w wysokości 2% maksymalnej wartości nominalnej zobowiązania Zamawiającego wynikającego z umowy. Główne warunki finansowania i płatności: zadanie finansowane ze środków Miasta Bydgoszcz. Usługa rozliczana będzie w okresach : od 1 do 10 dnia miesiąca, od 11 do 20 dnia miesiąca oraz od 21 dnia do ostatniego dnia miesiąca. Należność za wykonaną usługę płatna będzie w terminie 14 dni od daty otrzymania faktury przez Zamawiającego, na konto Wykonawcy wskazane na fakturze. Ofertę należy sporządzićw języku polskim.
Termin związania ofertą 90 dni od terminu składania ofert
Miejsce składania ofert ul. Fordońska 120, pok.02/parter (kancelaria); termin: 05.07.2007 r. godz.: 9:55
Miejsce otwarcia ofert ul. Fordońska 120, pok.07/parter; termin: 05.07.2007 r. godz.:10:00
Kryteria oceny ofert najniższa cena
Kwota wadium 20 000,- PLN
Pliki 039_SIWZ.pdf
039_umowa i zalaczniki 73 i 81.zip
ZDMiKP.bydgoszcz.pl