Strona 2 z 4

: 2008-07-31, 17:16
autor: pawel_nk
heimat pisze:Po pierwsze zjeżdżąjące do zajezdni autobusy tam (na skrzyżowaniu z Fabryczną) nie zawrócą. Przydałby się dodatkowy pas do skrętu w lewo. Mogli by przesunąć drogę nieco na południe.
Po drugie, na skrzyżowaniu z Fabryczną jest sygnalizator kierunkowy S-3 który zabrania zawracania.
Ok, zgoda. Niedługo problem autobusów zniknie, bo jak wiadomo nie bedzie zajezdni. A skrzyzowanie można zawsze przerobić. To chyba nie jest wielki problem zmienić trochę program i wymienić szkła kierunkowe na ogólne.

: 2008-08-02, 13:11
autor: Stanley
Moim zdaniem na r.Fordońskim należy zamontować czujniki - gdy tramwaj zatrzymuje się przed rondem... włączają się czerwone dla wszystkich samochodów i tramwaj przejeżdża.... gdy tramwajów nie ma... jeżdżą samochody.

: 2008-08-02, 13:17
autor: Kamil3836
Nie bo tam są jeszcze przystanki nie zapominaj. Ostatnio jechałem 3/11(PESA) to na r.Grunwaldzkim była 3minuty szybciej ale na Wilczaku punktualnie.

: 2008-08-02, 13:39
autor: heimat
kamil3836 pisze:Nie bo tam są jeszcze przystanki nie zapominaj.
a co to za problem, ustawia się opóźnienie, np. 90 sekund i po sprawie. Chyba tyle czasu wystarczy na pełną obsługę strumieni pasażerów danego składu.

: 2008-08-04, 23:35
autor: Krzysztof Juszczak
Na Focha też jest tragicznie :/

: 2008-08-05, 00:10
autor: misieek
heimat pisze:a co to za problem, ustawia się opóźnienie, np. 90 sekund i po sprawie. Chyba tyle czasu wystarczy na pełną obsługę strumieni pasażerów danego składu.
A 2 minuty to się własnie tam czeka na światłach ;]

/h: cytowanie

: 2008-08-05, 07:00
autor: heimat
misieek pisze: A 2 minuty to się własnie tam czeka na światłach ;]
Wzbudzanie w momencie dojazdu do przystanku i od tego czasu liczymy czas. Tramwaj otwiera wrota, ludziki wychodzą i wchodzą, a czas płynie. System od momentu wzbudzenia ma 90 sekund na otwarcie przejazdu. Właściwie to wzbudzanie powinno być połączone ze sterownikiem zwrotnicy, ale to kilka sekund różnicy. Wydaje mi się, że w praktyce w przeciągu minuty od zamknięcia drzwi tram może zjechać z ronda.

: 2008-08-05, 08:04
autor: misieek
heimat pisze:Wzbudzanie w momencie dojazdu do przystanku i od tego czasu liczymy czas. Tramwaj otwiera wrota, ludziki wychodzą i wchodzą, a czas płynie. System od momentu wzbudzenia ma 90 sekund na otwarcie przejazdu. Właściwie to wzbudzanie powinno być połączone ze sterownikiem zwrotnicy, ale to kilka sekund różnicy. Wydaje mi się, że w praktyce w przeciągu minuty od zamknięcia drzwi tram może zjechać z ronda.
Co jesli nie zdazy? ;] Albo podjada dwa tamwaje. To nie jest dobre rozwiazanie wg mnie.

/h: cytowania leżą

: 2008-08-05, 08:09
autor: heimat
misieek pisze:Co jesli nie zdazy? ;] Albo podjada dwa tamwaje. To nie jest dobre rozwiazanie wg mnie.
jak nie zdąży to poczeka (być może "puści" go tram jadący w przeciwną stronę), ale nie sądzę, żeby się w półtorej minuty nie wyrobił. Drugi tramwaj i tak nie może przejechać za czujnik rozjazdu. Fakt, że ten drugi już sobie poczeka (chyba że opuszcza rondo tym samym wylotem), ale wydaje mi się, że rozpakuje to sytuację. Poza tym można dla takich sytuacji, gdy wzbudzenie zwrotnicy następuje chwilę po zjeździe poprzedniego trama ustawić krótszy okres wzbudzania zakładając, że w międzyczasie nastąpiła wymiana pasażerów w takim tramie.

: 2009-07-07, 17:21
autor: micha
Coś się zaczęło dziać. Na moście J. Kazimierza założyli pętlę indukcyjną i wóz który podjeżdża później też sobie wzbudza "kreskę". A na pętli Wyścigowa tragedia: wjeżdżając na pętlę stoi się ok. 2 min. (samochody też mają czerwone -korek do Spornej). Przy wyjeździe - 2-3min. (czas przejazdu Wyścigowa-Bałtycka 6-7min.) a gdzie inne światła?

/o: 1 punkcik się należy ;)

: 2009-07-09, 12:06
autor: Darek
Na moście J. Kazimierza
To mamy taki most? Gdzie?

: 2009-07-09, 20:49
autor: micha
W ok. szajnoch(a może się mylę)-ale chyba wiesz o co biega

Działanie sygnalizacji tramwajowej na rondach

: 2009-08-05, 15:09
autor: Marcin_558

: 2009-08-05, 15:12
autor: Kamil3836
W Expresie są o tym 3 artykuły.

: 2009-08-05, 16:47
autor: pawel_nk
Marcin_558 pisze:Od drogowców często można usłyszeć: ?Nie da się?
"Nie da się" jest na pierwszym miejscu, a jak się niestety dla nich da zrobić to mówią "Nie mamy pieniędzy". I tak w kółko :lol:

: 2009-08-05, 17:18
autor: micha
Przejechać to się da tylko trzeba uważać czy nie czai się gdzieś centrala ruchu - ten temat był wiele razy poruszany na spotkaniach motorniczych z ludżmi z zarządu - ale oni "lepiej się na tym znają".

: 2009-08-05, 20:25
autor: Paweł W
Jeśli nasi drogowcy lubią siać niedasizm to skoro wg nich nie można wydłużyć cyklu na Rondzie Toruńskim, Fordońskim i Grunwaldzkim to niech wydłużą czas przejazdu pomiędzy poszczególnymi odcinkami. A najgorzej jak na Toruńskim zgrupuje się 2, 4 i 7. Kaplica totalna jest wtedy; w zeszły czwartek na Rondzie Toruńskim widziałem jak najpierw podjechała 4, potem 7 i na końcu 2; przez tą sygnalizację 2 straciła przynajmniej z 5 minut.

: 2009-08-05, 22:27
autor: korpi
Marcin_558 pisze:- Ronda Fordońskie, Toruńskie i Grunwaldzkie należą do najbardziej skomplikowanych systemów sterowania ruchem w naszym mieście
Zapraszam na Poznańską Kaponiera. W Poznaniu tramwaje mają pierwszeństwo.

: 2009-08-18, 16:14
autor: Kamil3836
Express Bydgoski pisze:Tramwajem w 28 minut do Fordonu
Minimum tyle stało się wczoraj na światłach na r.Fordońskim w stronę Centrum. Oczywiście, ZDMiKP nie zauważył problemu.

: 2009-08-18, 19:01
autor: micha
Tyle się stało bo nie chciało się wzbudzić światło zezwalające na wjazd w rondo a motorniczy nie chciał ryzykować-gdyby coś sie stało ,,zostałby surowo ukarany"-to akurat górze wychodzi najlepiej.

: 2009-08-18, 19:11
autor: Paweł W
Skoro góra zna się najlepiej na "surowym karaniu" to może na następnym zebraniu motorniczych postawić ZDMiKP sprawę jasno: albo zmieniają ten cały rąbnięty cykl albo motorowi urządzają strajk.

: 2009-08-18, 19:12
autor: Kamil3836
michał 78 pisze:motorniczy nie chciał ryzykować-gdyby coś sie stało ,,zostałby surowo ukarany"-to akurat górze wychodzi najlepiej.
Wiem, znam motorniczego..
Ale i tak przejechał i potem też parę składów, bo Centrala zatrzymała ruch, a trzeba było czekać 30minut, bo była na Osowej Górze.

Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach

: 2009-08-18, 20:05
autor: micha
Alden pisze:Skoro góra zna się najlepiej na "surowym karaniu" to może na następnym zebraniu motorniczych postawić ZDMiKP sprawę jasno: albo zmieniają ten cały rąbnięty cykl albo motorowi urządzają strajk.
Ten temat był wałkowany już tyle razy że szkoda mówić. Na ogół jednak po takim zatrzymaniu ruchu są efekty-światła nagle ,,same" się naprawiają i jest ok. A ze strajkiem to raczej nie jest tak łatwo-ale to chyba odbiega od tematu.

Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach

: 2012-09-19, 10:39
autor: ikarusiarz
Powiedzcie mi o co tu chodzi??
Czy nasze miasto cofa się wstecz?

Jak zaczynałem pracę w MZK, to światła wyłączali o 22:00. (poza paroma wyjątkami). Potem przestawili na 23:00. Jaki był mój szok, kiedy wczoraj grubo po 23 zatrzymywałem się na każdym skrzyżowaniu!!! Ani to ekonomiczne (ruszanie-spalanie), ani ekologiczne (ruszanie-dymienie). Powiedzcie mi dla kogo są te światła na tych pustych skrzyżowaniach??

Teraz kolejny nowy wynalazek: Sobota godzina 12. Dworcowa, parę samochodów, a ja na krótkim odcinku od PKP, do "królówki" zaliczyłem 3 światła!!! To na "królówce" opracowane dla ścigaczy chyba??

Pozdrawiam

Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach

: 2012-09-19, 11:39
autor: ArturS
Bo to zapowiedź tego, no yyy, ITSa :P

Re: Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach

: 2012-09-19, 12:00
autor: Kamil3836
Artek82 pisze:Bo to zapowiedź tego, no yyy, ITSa :P
Raczej wyciąganie pieniędzy pod pretekstem ITS, bo to nie jest problem odpowiednio zaprogramować sygnalizację świetlną.

Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach

: 2012-09-19, 15:48
autor: korpi
U mnie też się dziwię na Gdańska - Chodkiewicza. Kiedyś właśnie było 22.00. Teraz cholera wie bo jest raz 23.00, 23.30 a nie raz "grają" całą noc.

Korzystają z tego miejscy. Np Gdańska - Śniadeckich 2 w nocy w weekend grupka ludzi wraca z imprez i wylatuje patrol że szoku można dostać.
Kamil3836 pisze:nie jest problem odpowiednio zaprogramować sygnalizacje świetlną.
W Bydgoszczy to widać ze wszystkim jest problem.
Nic tylko zlikwidować ZDMiKP

Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach

: 2013-08-04, 23:30
autor: Kamil3836
Jestem zszokowany priorytetem na Wojska Polskiego dla tramwajów (przy Chorwackiej oraz Ujejskiego). Obecnie, gdy tramwaje tam nie jeżdżą to światła się zapalają w każdym cyklu, no cóż jest jak jest. Gdy tramwaje pewnie ponownie tam powrócą, to będzie powtórka z rozrywki, typu za późno podjechał i nie dostał cyklu. :cegla:

Re: Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach

: 2013-08-05, 10:50
autor: Kawka
Kamil3836 pisze:Jestem zszokowany priorytetem na Wojska Polskiego dla tramwajów (przy Chorwackiej oraz Ujejskiego). Obecnie, gdy tramwaje tam nie jeżdżą to światła się zapalają w każdym cyklu, no cóż jest jak jest. Gdy tramwaje pewnie ponownie tam powrócą, to będzie powtórka z rozrywki, typu za późno podjechał i nie dostał cyklu. :cegla:
Masz racje tam jest tragedia jak widzę że za chwilę będzie cykl trzeba gnać albo postać kolejne 2 minuty :P

Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach

: 2014-06-13, 10:49
autor: ikarusiarz
W dzisiejszym "EB" poruszono temat skrzyżowania przy Focusie. Pisałem o tym w tym temacie:viewtopic.php?f=43&t=2795&start=150 (nie wiem jak się prawidłowy skrót umieszcza_stary już jestem)

Ostatnio na Fordońskim stałem: Na wlocie, w środku i na czerwonym przy torach... Trzy czerwone na jednym rondzie...

Na Wyszyńskiego, od GDA, była "zielona fala". Już ku..a nie ma!!