Strona 1 z 2

Perspektywy rozwoju komunikacji tramwajowej

: 2007-03-26, 21:35
autor: Tomekk
Mam pytanie:

Czy już są jakies nowe odcinki w planach dalszych? A jak są to jak one wyglądają?
Będzie jechał tramwaj na Błonie i do dworca PKP, i jak tak to mniej więcej kiedy rozpoczną budowe torowiska?
Będę jakies nowe tramwaje przyszłych latach zamawiane?

Jak wiecie coś, to napiszcie... :)

THX juz teraz :ok:

/edycja przez elfalcone - literówki

: 2007-03-27, 12:43
autor: mc_pele
Oczywiście że plany są, tak jak skrzyżowanie dwupoziomowe na dzisiejszym rondzie Bernardyńskim czy tunel pod centrum od CH AStoria do Opery, ale Bydgoszcz znana jest z tego że plany są świetlane za to realizacji ich nie można być pewnym ( ostatni pomysł to przeistoczenie dzisiejszego Londynka na dzielnicę dla artystów :ok: ).

Według planów to prace na Kujawskiej miały rozpocząć się już pod koniec 2006 roku, problemem jest ponoć konserwator zabytków który nie chce się zgodzić na wyburzenie kilku ruder :( Sprawy troche lepiej wyglądają z trasą do Fordonu, chodzą słuchy że wyremontowanie torów na Fordońskiej i system A+T są pierwszymi krokami w kierunku przedłużenia linii, na początku miałaby ona być pociągnięta do skrzyżowania Akademicka/Korfantego i tam umiejscowiony węzeł przesiadkowy. Szansa jest dość spora na zrealizowanie inwestycji, mój znajomy z Rady Miasta zresztą założył się z innym ziomkiem o dość sporą ilośc alkoholu że prace mają ruszyć przed zakończeniem obecnej kadencji.

Od pierwszego kwietnia mzk będzie wykorzystywać prawie cały swój tabor do obsługi pasażerów, przy przedłużeniu linii w kierunku Fordonu na pewno niezbędny będzie zakup dodatkowej ilości wozów.

/edycja przez elfalcone - literówki

: 2007-03-27, 18:20
autor: elfalcone
mc_pele pisze:tunel pod centrum od CH AStoria do Opery
Akurat ten pomysł jest trudny do realizacji - wymyślili go urbaniści, którzy nie za bardzo wiedzą, jakie problemy mogą być z budową. Mi się nie podoba.

: 2007-03-28, 13:16
autor: Krzysztof Juszczak
elfalcone pisze:
mc_pele pisze:tunel pod centrum od CH AStoria do Opery
Akurat ten pomysł jest trudny do realizacji - wymyślili go urbaniści, którzy nie za bardzo wiedzą, jakie problemy mogą być z budową. Mi się nie podoba.
Mi się bardzo poddoba, tak zrobiono w Warszawie i Gdańsku oraz jest to bardzo funkcjonalne

: 2007-03-28, 15:56
autor: Krzysztof Ziętara
Planów jest ile chcieć (Fordon, Błonie, Kujawska, Śródmieście, Kazimierza Wielkiego), konkretnych terminów realizacji nie ma, tabor się jakiś kupi jak będzie się budować linie.

Tunel pod Focha to science fiction i to kiepskiego gatunku.

: 2007-03-28, 18:57
autor: elfalcone
Krzysztof II pisze:tak zrobiono w Warszawie i Gdańsku
Możesz podać dokładne lokalizacje? Nie wydaje mi się, że w Gdańsku coś takiego istnieje, albo coś zbudowali w ciągu ostatnich 5-8 lat.

: 2007-03-28, 19:51
autor: Krzysztof Juszczak
Gdańsk, około dworca PKP, w centrum, w Warszawie pod starym miastem

: 2007-03-30, 22:14
autor: X-ik
Krzysztof II pisze:Gdańsk, około dworca PKP, w centrum, w Warszawie pod starym miastem
Cooo? Nie to jakies bajki są, jedyny tunel jaki znam to w Krakowie istnieje i póki co jeżdżą na nim wahadła.

: 2007-03-30, 22:18
autor: Krzysztof Juszczak
xD, mówiłem o tunelach bez tramwajów, ale przecież z tramami też można :)

: 2008-03-11, 21:11
autor: korpi
Powracamy do tematu...
Ciekawi mnie i czy są jakieś plany (mapy itd.) tramwaju na Błonie czy Szwederowo. Bo Fordon i PKP ciągłe jest wałkowane, ale oczywiście stoimy (prócz tego 122N a raczej tych ale dwa wiec chyba nie mamy sie czym zbytnio chwalić)

: 2008-03-11, 21:44
autor: elfalcone
korpi pisze:czy są jakieś plany (mapy itd.) tramwaju na Błonie czy Szwederowo
Są, ale tylko na planach zagospodarowania mpu. Czyli poza fazę koncepcji nie wyszły. Koncepcja jest tylko koncepcją i pewne elementy w fazie projektowania mogą się zmienić.

: 2008-03-13, 17:40
autor: Krzysztof Juszczak
Mieszkam na Błoniu i uważam, że tramwaje sa nam narazie tu niepotrzebne :)

: 2008-03-13, 18:07
autor: korpi
Krzysztof II pisze:Mieszkam na Błoniu i uważam, że tramwaje sa nam narazie tu niepotrzebne :)
Niepotrzebne to chyba są korki

: 2008-03-13, 18:51
autor: kwiatas
korpi pisze:
Krzysztof II pisze:Mieszkam na Błoniu i uważam, że tramwaje sa nam narazie tu niepotrzebne :)
Niepotrzebne to chyba są korki
Korki na Błoniu to nie jest częste zjawisko. Zgadzam sie z kolegą, że tramwaj na Błonie to jest zbytek.

: 2008-03-13, 18:53
autor: Kamil3836
kwiatas pisze:
korpi pisze:
Krzysztof II pisze:Mieszkam na Błoniu i uważam, że tramwaje sa nam narazie tu niepotrzebne :)
Niepotrzebne to chyba są korki
Korki na Błoniu to nie jest częste zjawisko. Zgadzam sie z kolegą, że tramwaj na Błonie to jest zbytek.
Jedynie na marne by poszły pieniądze.

: 2008-03-13, 20:03
autor: korpi
kamilmzk pisze:
kwiatas pisze:
korpi pisze: Niepotrzebne to chyba są korki
Korki na Błoniu to nie jest częste zjawisko. Zgadzam sie z kolegą, że tramwaj na Błonie to jest zbytek.
Jedynie na marne by poszły pieniądze.
Chyba nie stary :okulary:

: 2008-03-13, 22:47
autor: Darek
Jeśli mówić o tramwaju na Błonie to tylko w wypadku budowy torowiska będącego przeciwwagą do "gardła" koło Klarysek. Na przykład ulicami Piękną i Solskiego do r. Kujawskiego. Nie może cały kręgosłup W-Z opierać się na jednym odcinku torowiska, w dodatku na klepisku Focha albo na wąskiej Jagiellońskiej.

: 2008-03-13, 22:51
autor: heimat
przeciez R. Kujawskie jest nawet przygotowane do tego, żeby tramwaj jechał w Piękną. Wystarczy spojrzeć na wejścia do przejść podziemnych. Tak przy okazji analogicznie jest na skrzyżowaniu Poznańskiej/Grudziądzkiej i Kruszwickiej. Tam też teren przygotowany pod tramwaj.

Perspektywy rozwoju komunikacji tramwajowej do roku 2035

: 2009-02-06, 15:16
autor: Krzysztof Ziętara
Plany obcięte w stosunku do poprzednich studiów rozwoju...

: 2009-02-06, 16:50
autor: Jakub Sobel
Nie wiedziałem, że w Łęgnowie tramwaj do stacji PKP dojeżdża :P

: 2009-02-06, 17:07
autor: Krzysztof Ziętara
Tam na podkładzie są różne ciekawostki. Ja nie wiedziałem że przez Galerię Pomorską idą tory :>

: 2009-02-06, 17:26
autor: reputed
A Wy myślicie, że co! Że panowie z Katedry (może Kliniki?) Budownictwa Drogowego UTP znają całe miasto i dysponują nowoczesnymi programami z uzbrojeniem i zagospodarowaniem miasta? Ja też tak myślałem... Widocznie wpisują w google "mapa bydgoszczy" i maja :) ot poprostu.

A do Łęgnowa to nie jadą, bo tam dróg na mapie nie mają, więc tramwaj na ślepo zaznaczali :lol:

: 2009-02-06, 18:07
autor: elfalcone
volvo7000A pisze:A Wy myślicie, że co! Że panowie z Katedry (może Kliniki?) Budownictwa Drogowego UTP znają całe miasto i dysponują nowoczesnymi programami z uzbrojeniem i zagospodarowaniem miasta? Ja też tak myślałem... Widocznie wpisują w google "mapa bydgoszczy" i maja :) ot poprostu.
A Ty co?! Nawet im do pięt nie dorastasz swoimi komentarzami i poziomem swojej "wiedzy". Kolei na podkładach nikt nie uzupełnia, zresztą na wielu mapach są zaznaczone tory kolejowe pomimo iż dawno już ich tam nie ma, więc pretensje do geodetów jedynie.

Swoje komentarze możesz sobie podarować bo są żenujące.

: 2009-02-06, 21:21
autor: korpi
Na początek powiem, że mapa ma błędy, ale to juz nie jeden widział. Wystarczy zobaczyć, że tory na Kamiennej idą do Makrum i w drugą stronę do PHS, co kiedyś był (obok AS Marketu). Druga strona medalu, to tory na Fabrycznej, gdzie teraz mamy Galerię Pomorską.
Qbasob pisze:Nie wiedziałem, że w Łęgnowie tramwaj do stacji PKP dojeżdża :P
W dawnych planach było Łęgnowo PKP zamiast Łęgnowo.
Ale fajnie to połączyli. Do Łęgnowa przez PKP.

- do 2015: Fordon i PKP to wiemy jak jest. Jeszcze fajnie by było gdyby to była Dworcowa...

- do 2020 i 2025: Ta przeklęta Kujawska. Wiemy jak jest - konserwatorzy zabytków.
Mam nadzieję podziemia r. Kujawskiego nie będą opuszczone. Po wybudowaniu Kaufland'u ładnie Solskiego zrobili.

Od razu widzimy tramwaj do Szwederowa, ale pamiętajcie, że pętla miała być mniej więcej Solskiego - Bielicka (Szwederowo). Fajnie, że posunęli się dalej, ale szkoda że nie tam gdzie trzeba - zamiast Piękną (do Błonia) to Ignacego Skorupki.

Do Błonia też wiadomo. Po co ten tunel dla pieszych na Kruszwickiej? Każdy powie że do Reala. A on specjalnie był dla tramwaju...

- do 2035: Tu takie bonusy widzę:
Nowa przeprawa przez Brdę. Już teraz powinna być, bo nie raz była akcja, że tramwaj nie mógł wrócić do zajezdni...

Z LPKiW do Myślęcinka. Też w gazetach było.

I z Wilczaka na Miedzyń (ul. Plażowa albo łatwiej Gwiazda).
Tu mówią że te 600m nic nie da. Ależ oczywiście że da! Mówiłem kiedyś że bym wolał się kawałek przejść niż czekać na 56 i myśleć przyjedzie czy nie. Tu osiedla się bardzo szybko rozrastają. Tu będzie jak do Fordonu i to na pewno szybciej niż ten tramwaj powstanie....

Stylistyka, interpunkcja, nie zaczyna się zdania od Ale... popracuj.

: 2009-02-07, 01:39
autor: pawel_nk
Ja tam w te plany nie za bardzo wierzę...

Już był taki plan rozwoju sieci do 1990r. z lat 70. I co z niego wyszło? Udało im sie tylko przedłużyć torowisko z Magnuszewskiej do r.Kujawskiego, a pozamykali torowiska na ul. Grunwaldzkiej (1984r.) i ul. Dworcowej (1990r.).

A tramwaj do Fordonu pomknie pewnie gdzieś ok. 50 rocznicy od pierwszego pomysłu...

: 2009-10-29, 23:42
autor: reputed
Chciałem Wam zaprezentować moją wizję sieci tramwajowej w Bydgoszczy.
Jakość mapki poglądowej jest jaka jest - lepiej nie potrafię :)
Rysunek przedstawia plany (bardzo ambitne zresztą) rozbudowy sieci torowisk w poszczególnych latach.

Zachęcam do oglądania i komentowania. Może o czymś ważnym zapomniałem? Może uważasz, że należy zmienić hierarchię planów? Piszcie :)

: 2009-10-30, 10:37
autor: Krzysztof Ziętara
volvo7000A pisze:
Zachęcam do oglądana i komentowania. Może o czymś ważnym zapomniałem? Może uważasz, że należy zmienić hierarchię planów? Piszcie :)
Połączenie Gdańskiej z Wyścigową nie jest nikomu do niczego potrzebne, tak samo jak połączenie Zbożowego Rynku z Kordeckiego/Naruszewicza, tramwaj na Wyszyńskiego od Fordońskiego do Kamiennej i tramwaj wzdłuż Fordońskiej od Lewińskiego do Andersa.

Jeśli już dłubać coś w połączeniach nieuwzględnianych przez obecne plany rozwoju, to mi się widzi przedłużenie linii od Bielaw przez Głowackiego, Kołobrzeską, pętlę Morska, Łęczycką do Fordońskiej. Gęstość w okolicy niezła i alternatywny dojazd do Śródmieścia jak znalazł.

No i oczywiście trasa "uniwersytecka" - od Jagiellońskiej w ciągu Ogińskiego i Sułkowskiego do Chodkiewicza.

Ten ogryzek od ronda Grunwaldzkiego przez Graniczną do dworca też nie wiem po co - przez Graniczną można by zrobić wylot w kierunku Osowej, ale to w dalekiej przyszłości.

Tramwaj na Pelplińską (i ew. dalej na górny taras) pójdzie inaczej niż sobie wyrysowałeś.

No i harmonogram masz w ogóle wyjęty z księżyca - wiadomo już że na Kujawskiej nie ruszą nic przed 2013, wiadomo też że odnogi w Fordonie to jest sprawa bardzo drugorzędna.

: 2009-10-30, 11:49
autor: Darek
Dziwne że pominąłeś w schemacie trasę wzdłuż Ogińskiego do Chodkiewicza. Zaraz po dworcu, Kujawskiej, Fordonie, powinniśmy pociągnąć tramwaj wzdłuż Solskiego do pętli Szwederowo. Torowisko na Pięknej ze względu na brak wydzielenia powinno pełnić funkcję awaryjną i łączyć pętlę na Szwederowie z linią na Błonie. Pętla na Błoniu w lesie powinna tworzyć węzeł z nowym przystankiem PKP.
Pytanie: po co przedłużać linię wzdłuż Nakielskiej o głupie 100m, bo dalej nie ma miejsca, i ładować kupę kasy w ciężkie przejście pod linią do Inowrocławia? Kamienna- za 100 lat, teren za mało zurbanizowany.

: 2009-10-30, 12:14
autor: Krzysztof Ziętara
Darek pisze: Torowisko na Pięknej ze względu na brak wydzielenia powinno pełnić funkcję awaryjną i łączyć pętlę na Szwederowie z linią na Błonie.
Budowanie tego torowiska tylko jako awaryjne nie ma większego sensu. I nie przesadzajmy z tym wydzieleniem, przeszkadzają dwa bloki na Orlej - można skasować zachodnią stronę ulicy od Orlej do Szubińskiej bez większego problemu.

Ilustracja z IMO maksymalnym zakresem wyburzeń:

Obrazek


A jeśli chodzi o przedłużenie linii na Wilczak do Plażowej to przecież to wykorzystuje fakt przebudowy Nakielskiej - wtedy i tak trzeba będzie postawić nowy poszerzony wiadukt. A te kilkaset metrów sporo da, łącznie z tym że będzie można skrócić 56 do nowej pętli.

Perspektywy rozwoju komunikacji tramwajowej

: 2009-10-31, 13:17
autor: korpi
Co do Pięknej o "ósemka" pojedzie...

Co do przebudowy Nakielskiej to jak "Gwiazda" stawiała nowy płotek to łatwo zauważyć że jest kilka metrów dalej. Na dodatek ostatnio wyburzyli ruinę przy basenie.