Strona 1 z 1

Budowa dodatkowych torów - peronów na Bernardyńskiej

: 2012-10-08, 07:37
autor: Robert Reimus
:gazeta: Zbudują nowe perony tramwajowe. Ale później.
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... 25300.html
Źródło: Gazeta Wyborcza
ZDMiKP nie wycofa się z tego pomysłu (chodzi o zamianę w 2 w 4 na r.Jagiellonów - przypis). Ale chce unikać podobnych błędów w przyszłości.

- Rozwiązaniem jest budowa nowych peronów na rondzie Jagiellonów wzdłuż ul. Bernardyńskiej - mówi Witold Antosik, dyrektor ZDMiKP. - Szacujemy teraz, ile taka inwestycja by kosztowała i jeśli okaże się, że nie są to jakieś gigantyczne koszty, zrealizujemy ją.
Co sądzicie o takim rozwiązaniu? Czy warto budować dodatkowe dwa tory i dodatkowe zwrotnice tylko na potrzeby remontów? Warto dodać, że będzie to wymagało także wyznaczenia przejść dla pieszych.
pasażerowie z tramwajów kończących trasę na rondzie Jagiellonów jadących od strony dworca autobusowego będą wysiadali przy Banku Pocztowym, a wsiadali do wagonów na ul. Bernardyńskiej. W kierunku odwrotnym koniec trasy następowałby na ul. Bernardyńskiej, a początek już na ul. Jagiellońskiej. Przez rondo tramwaje przejeżdżałyby puste. W ten sposób nie będzie już dochodziło do nieporozumień, gdy zmiana numeru linii następuje z pasażerami w środku.
A jak Wam się widzi taka organizacja ruchu? Wysiadasz z dwójki, biegniesz dokładnie przez ronda, zaliczasz przejście podziemne, żeby wsiąść do tego samego tramwaju. Pod warunkiem, że zdążysz:P

Czy nie lepiej i nie taniej przyzwyczaić pasażerów do czytania komunikatów na przystankach i słuchania zapowiedzi wewnątrz pojazdów? W piątek Stowarzyszenie złożyło wniosek w ZDMiKP o dodanie do głosowych zapowiedzi ostatniego przystanku na trasie linii komunikacyjnej komunikatu "koniec trasy" (np "Następny przystanek Morska. Koniec trasy").

Budowa dodatkowych torów - peronów na Bernardyńskiej

: 2012-10-08, 08:59
autor: Kamil3836
Robert Reimus pisze: Czy warto budować dodatkowe dwa tory i dodatkowe zwrotnice tylko na potrzeby remontów? Warto dodać, że będzie to wymagało także wyznaczenia przejść dla pieszych.
Nie warto.
Robert Reimus pisze:Czy nie lepiej i nie taniej przyzwyczaić pasażerów do czytania komunikatów na przystankach i słuchania zapowiedzi wewnątrz pojazdów?
Raczej się nie da.
Robert Reimus pisze:A jak Wam się widzi taka organizacja ruchu? Wysiadasz z dwójki, biegniesz dokładnie przez ronda, zaliczasz przejście podziemne, żeby wsiąść do tego samego tramwaju. Pod warunkiem, że zdążysz:P
Napewno nie zdążysz. obecny układ jest dobry. Do tego sygnalizacje jeszcze niech postawią.

Budowa dodatkowych torów - peronów na Bernardyńskiej

: 2012-10-08, 10:19
autor: spooney
Robert Reimus pisze:Czy warto budować dodatkowe dwa tory i dodatkowe zwrotnice tylko na potrzeby remontów?
Ale tam nie ma ani słowa o dodatkowych torach :kreci:
Chodzi o awaryjne perony takie jak teraz są po wschodniej stronie ronda :)
Robert Reimus pisze:Wysiadasz z dwójki, biegniesz dokładnie przez ronda, zaliczasz przejście podziemne, żeby wsiąść do tego samego tramwaju.
Takiej relacji normalnie nie ma więc raczej mało kto by biegał, raczej pobiegną na ZaT1 :)

Budowa dodatkowych torów - peronów na Bernardyńskiej

: 2012-10-08, 10:20
autor: Robert Reimus
Hmm, czyli czegoś nie zrozumiałem. To już w ogóle bez sensu.
spooney pisze:Takiej relacji normalnie nie ma więc raczej mało kto by biegał, raczej pobiegną na ZaT1
Obecnie jest. 2 -> 4 lub 4 -> 2.

Budowa dodatkowych torów - peronów na Bernardyńskiej

: 2012-10-08, 10:23
autor: spooney
Robert Reimus pisze:Hmm, czyli czegoś nie zrozumiałem.
Jak np. T4 będzie jechał od strony PKSu to na obecnych peronach awaryjnych wysadza wszystkich pasażerów, zamyka drzwi, zmienia numer i już jako T2 podjeżdża na peron awaryjny na Bernardyńskiej i odwrotnie analogicznie, T2 kończy na Bernardyńskiej i podjeżdża jako T4 na Jagiellońską :)
Robert Reimus pisze:Obecnie jest. 2 -> 4 lub 4 -> 2.
Ale w normalnym układzie nie ma, więc nie ma też nagłego przypływu chętnych na podróż teraz tymczasowo w takiej relacji :)

Budowa dodatkowych torów - peronów na Bernardyńskiej

: 2012-10-08, 10:24
autor: Kamil3836
spooney pisze:Chodzi o awaryjne perony takie jak teraz są po wschodniej stronie ronda :)
Tam też nie ma słowo o awaryjnych peronach.
Robert Reimus pisze: To już w ogóle bez sensu.
Bez sensu jest pomysł i artykuł, którym można by wykorzystać jedynie w toalecie.

Budowa dodatkowych torów - peronów na Bernardyńskiej

: 2012-10-08, 10:29
autor: magiera182
Trochę dziwnie to wygląda
dla mnie to nierealne bo ludzie bardziej by się denerwowali niż wsiadali do odpowiedniego tramwaju
I kasowanie nowego biletu to już przesadza

Budowa dodatkowych torów - peronów na Bernardyńskiej

: 2012-10-08, 10:37
autor: spooney
magiera182 pisze:kasowanie nowego biletu to już przesadza
Nie rób sobie wstydu brakiem logicznego rozumowania...
Jak się przesiadasz między liniami to też na ten sam bilet jedziesz?
2 i 4 niestety nie mają fizycznej pętli na Rondzie Jagiellonów i dlatego sytuacja wygląda jak wygląda, ale tam jest ich koniec trasy skróconej i dalsza podróż wiąże się ze skasowaniem nowego biletu.

Budowa dodatkowych torów - peronów na Bernardyńskiej

: 2012-10-08, 12:12
autor: michał 78
magiera182 pisze:I kasowanie nowego biletu to już przesadza
Przecież ten bilet zachowuje ważność w komunikacji zastępczej więc płacisz "po staremu" za przejazd całej bądź części trasy. Ponadto istnieją bilety godzinowe.Problemem jest fakt że duża część społeczeństwa nie korzysta z mózgu a zachowuje się jak stado bezmyślnych baranów.

Budowa dodatkowych torów - peronów na Bernardyńskiej

: 2012-10-08, 13:29
autor: reputed
michał 78 pisze:Problemem jest fakt że duża część społeczeństwa nie korzysta z mózgu a zachowuje się jak stado bezmyślnych baranów.
Otóż to. Nagle wszyscy jeżdżą na około.
Jaki wniosek? 2 i 4 połączyć w jedną linię (będą miały barany o co beczały), a do lasu i na Bielawy autobus z ronda.

Budowa dodatkowych torów - peronów na Bernardyńskiej

: 2012-10-08, 14:21
autor: Kamil3836
volvo7000A pisze:2 i 4 połączyć w jedną linię (będą miały barany o co beczały), a do lasu i na Bielawy autobus z ronda.
Połączyć w jedną linie i zrobić wariant kolejny? 24 GLINKI i 24r RONDO KUJAWSKIE :cegla: , ponadto znajdź pieniądze na ZaT na Bielawy.

Budowa dodatkowych torów - peronów na Bernardyńskiej

: 2012-10-08, 14:36
autor: reputed
Kamil3836 pisze:Połączyć w jedną linie i zrobić wariant kolejny? 24 GLINKI i 24r RONDO KUJAWSKIE :cegla: , ponadto znajdź pieniądze na ZaT na Bielawy.
To była ironia... :puknijsie:

Re: Budowa dodatkowych torów - peronów na Bernardyńskiej

: 2012-10-08, 15:29
autor: magiera182
spooney pisze:
magiera182 pisze:kasowanie nowego biletu to już przesadza
Nie rób sobie wstydu brakiem logicznego rozumowania...
Jak się przesiadasz między liniami to też na ten sam bilet jedziesz?
2 i 4 niestety nie mają fizycznej pętli na Rondzie Jagiellonów i dlatego sytuacja wygląda jak wygląda, ale tam jest ich koniec trasy skróconej i dalsza podróż wiąże się ze skasowaniem nowego biletu.
spooney rozumię że trzeba kasować bilet nowy bo jest inny numer ale troche dziwnie zrobili z tym zmianom nie wiem jak ludzie na ten temat mówią
a powinni juz dawno zrobić tam perony a nie tylko awaryjny

Budowa dodatkowych torów - peronów na Bernardyńskiej

: 2012-10-09, 17:55
autor: Darek
To teraz ja się wypowiem. Denerwuje mnie nagonka medialna i robienie z igły widły w sprawie zmiany 2-4, 4-2. Czy nasza komunikacja nie ma innych problemów? Czy jeśli ktoś jeździł z Babiej Wsi na PKS, robił to na jednym bilecie? Nie. Ale nagle okazuje się że z Żup, Hali i Babiej do PKS-u i na Łużycką jeździ więcej ludu niż 69 na Tatrzańskie!
Moim zdaniem jest to najlepszy oszczędnościowy pomysł ZDMiKP w ostatnim czasie. I odważny, bo wiemy jak na takie ciekawostki reaguje "opinia publiczna" i dziennikarze, (o zgrozo) głównie ci, którzy się tematyką komunikacyjną stosunkowo częściej zajmują.
Ja tylko mam nadzieję że robienie na siłę pętli na Babiej Wsi i wożenie z niej powietrza do Jagiellonów to przeszłość która nie powróci.

Budowa dodatkowych torów - peronów na Bernardyńskiej

: 2012-10-09, 19:58
autor: korpi
Darek pisze:Czy jeśli ktoś jeździł z Babiej Wsi na PKS
Wiesz jak drzewna korzysta? Większość młodzieży jest z poza Bydgoszczy i dojeżdża PKS'ami. Gdy będzie trasa Uniwersytecka to nie będzie problemu. A tak trzeba chodzić przez kładkę obok Łuczniczki. A tam są niestety częste przypadki kradzieży.

Budowa dodatkowych torów - peronów na Bernardyńskiej

: 2012-10-09, 21:11
autor: michał 78
korpi pisze:i. A tam są niestety częste przypadki kradzieży
Okradaja uczniów czy uczniowie kradna?

Budowa dodatkowych torów - peronów na Bernardyńskiej

: 2013-08-23, 19:22
autor: reputed
Ktoś wie, czy przy okazji remontu rozjazdu robią ten przystanek?