Strona 1 z 1
Budowa dodatkowych torów - peronów na Bernardyńskiej
: 2012-10-08, 07:37
autor: Robert Reimus
ZDMiKP nie wycofa się z tego pomysłu (chodzi o zamianę w 2 w 4 na r.Jagiellonów - przypis). Ale chce unikać podobnych błędów w przyszłości.
- Rozwiązaniem jest budowa nowych peronów na rondzie Jagiellonów wzdłuż ul. Bernardyńskiej - mówi Witold Antosik, dyrektor ZDMiKP. - Szacujemy teraz, ile taka inwestycja by kosztowała i jeśli okaże się, że nie są to jakieś gigantyczne koszty, zrealizujemy ją.
Co sądzicie o takim rozwiązaniu? Czy warto budować dodatkowe dwa tory i dodatkowe zwrotnice tylko na potrzeby remontów? Warto dodać, że będzie to wymagało także wyznaczenia przejść dla pieszych.
pasażerowie z tramwajów kończących trasę na rondzie Jagiellonów jadących od strony dworca autobusowego będą wysiadali przy Banku Pocztowym, a wsiadali do wagonów na ul. Bernardyńskiej. W kierunku odwrotnym koniec trasy następowałby na ul. Bernardyńskiej, a początek już na ul. Jagiellońskiej. Przez rondo tramwaje przejeżdżałyby puste. W ten sposób nie będzie już dochodziło do nieporozumień, gdy zmiana numeru linii następuje z pasażerami w środku.
A jak Wam się widzi taka organizacja ruchu? Wysiadasz z dwójki, biegniesz dokładnie przez ronda, zaliczasz przejście podziemne, żeby wsiąść do tego samego tramwaju. Pod warunkiem, że zdążysz:P
Czy nie lepiej i nie taniej przyzwyczaić pasażerów do czytania komunikatów na przystankach i słuchania zapowiedzi wewnątrz pojazdów? W piątek Stowarzyszenie złożyło wniosek w ZDMiKP o dodanie do głosowych zapowiedzi ostatniego przystanku na trasie linii komunikacyjnej komunikatu "koniec trasy" (np "Następny przystanek Morska. Koniec trasy").
Budowa dodatkowych torów - peronów na Bernardyńskiej
: 2012-10-08, 08:59
autor: Kamil3836
Robert Reimus pisze: Czy warto budować dodatkowe dwa tory i dodatkowe zwrotnice tylko na potrzeby remontów? Warto dodać, że będzie to wymagało także wyznaczenia przejść dla pieszych.
Nie warto.
Robert Reimus pisze:Czy nie lepiej i nie taniej przyzwyczaić pasażerów do czytania komunikatów na przystankach i słuchania zapowiedzi wewnątrz pojazdów?
Raczej się nie da.
Robert Reimus pisze:A jak Wam się widzi taka organizacja ruchu? Wysiadasz z dwójki, biegniesz dokładnie przez ronda, zaliczasz przejście podziemne, żeby wsiąść do tego samego tramwaju. Pod warunkiem, że zdążysz:P
Napewno nie zdążysz. obecny układ jest dobry. Do tego sygnalizacje jeszcze niech postawią.
Budowa dodatkowych torów - peronów na Bernardyńskiej
: 2012-10-08, 10:19
autor: spooney
Robert Reimus pisze:Czy warto budować dodatkowe dwa tory i dodatkowe zwrotnice tylko na potrzeby remontów?
Ale tam nie ma ani słowa o dodatkowych torach
Chodzi o awaryjne perony takie jak teraz są po wschodniej stronie ronda
Robert Reimus pisze:Wysiadasz z dwójki, biegniesz dokładnie przez ronda, zaliczasz przejście podziemne, żeby wsiąść do tego samego tramwaju.
Takiej relacji normalnie nie ma więc raczej mało kto by biegał, raczej pobiegną na ZaT1
Budowa dodatkowych torów - peronów na Bernardyńskiej
: 2012-10-08, 10:20
autor: Robert Reimus
Hmm, czyli czegoś nie zrozumiałem. To już w ogóle bez sensu.
spooney pisze:Takiej relacji normalnie nie ma więc raczej mało kto by biegał, raczej pobiegną na ZaT1
Obecnie jest. 2 -> 4 lub 4 -> 2.
Budowa dodatkowych torów - peronów na Bernardyńskiej
: 2012-10-08, 10:23
autor: spooney
Robert Reimus pisze:Hmm, czyli czegoś nie zrozumiałem.
Jak np. T4 będzie jechał od strony PKSu to na obecnych peronach awaryjnych wysadza wszystkich pasażerów, zamyka drzwi, zmienia numer i już jako T2 podjeżdża na peron awaryjny na Bernardyńskiej i odwrotnie analogicznie, T2 kończy na Bernardyńskiej i podjeżdża jako T4 na Jagiellońską
Robert Reimus pisze:Obecnie jest. 2 -> 4 lub 4 -> 2.
Ale w normalnym układzie nie ma, więc nie ma też nagłego przypływu chętnych na podróż teraz tymczasowo w takiej relacji
Budowa dodatkowych torów - peronów na Bernardyńskiej
: 2012-10-08, 10:24
autor: Kamil3836
spooney pisze:Chodzi o awaryjne perony takie jak teraz są po wschodniej stronie ronda
Tam też nie ma słowo o
awaryjnych peronach.
Robert Reimus pisze: To już w ogóle bez sensu.
Bez sensu jest pomysł i artykuł, którym można by wykorzystać jedynie w toalecie.
Budowa dodatkowych torów - peronów na Bernardyńskiej
: 2012-10-08, 10:29
autor: magiera182
Trochę dziwnie to wygląda
dla mnie to nierealne bo ludzie bardziej by się denerwowali niż wsiadali do odpowiedniego tramwaju
I kasowanie nowego biletu to już przesadza
Budowa dodatkowych torów - peronów na Bernardyńskiej
: 2012-10-08, 10:37
autor: spooney
magiera182 pisze:kasowanie nowego biletu to już przesadza
Nie rób sobie wstydu brakiem logicznego rozumowania...
Jak się przesiadasz między liniami to też na ten sam bilet jedziesz?
2 i 4 niestety nie mają fizycznej pętli na Rondzie Jagiellonów i dlatego sytuacja wygląda jak wygląda, ale tam jest ich
koniec trasy skróconej i dalsza podróż wiąże się ze skasowaniem nowego biletu.
Budowa dodatkowych torów - peronów na Bernardyńskiej
: 2012-10-08, 12:12
autor: michał 78
magiera182 pisze:I kasowanie nowego biletu to już przesadza
Przecież ten bilet zachowuje ważność w komunikacji zastępczej więc płacisz "po staremu" za przejazd całej bądź części trasy. Ponadto istnieją bilety godzinowe.Problemem jest fakt że duża część społeczeństwa nie korzysta z mózgu a zachowuje się jak stado bezmyślnych baranów.
Budowa dodatkowych torów - peronów na Bernardyńskiej
: 2012-10-08, 13:29
autor: reputed
michał 78 pisze:Problemem jest fakt że duża część społeczeństwa nie korzysta z mózgu a zachowuje się jak stado bezmyślnych baranów.
Otóż to. Nagle wszyscy jeżdżą na około.
Jaki wniosek? 2 i 4 połączyć w jedną linię (będą miały barany o co beczały), a do lasu i na Bielawy autobus z ronda.
Budowa dodatkowych torów - peronów na Bernardyńskiej
: 2012-10-08, 14:21
autor: Kamil3836
volvo7000A pisze:2 i 4 połączyć w jedną linię (będą miały barany o co beczały), a do lasu i na Bielawy autobus z ronda.
Połączyć w jedną linie i zrobić wariant kolejny? 24 GLINKI i 24r RONDO KUJAWSKIE
, ponadto znajdź pieniądze na ZaT na Bielawy.
Budowa dodatkowych torów - peronów na Bernardyńskiej
: 2012-10-08, 14:36
autor: reputed
Kamil3836 pisze:Połączyć w jedną linie i zrobić wariant kolejny? 24 GLINKI i 24r RONDO KUJAWSKIE
, ponadto znajdź pieniądze na ZaT na Bielawy.
To była ironia...
Re: Budowa dodatkowych torów - peronów na Bernardyńskiej
: 2012-10-08, 15:29
autor: magiera182
spooney pisze:magiera182 pisze:kasowanie nowego biletu to już przesadza
Nie rób sobie wstydu brakiem logicznego rozumowania...
Jak się przesiadasz między liniami to też na ten sam bilet jedziesz?
2 i 4 niestety nie mają fizycznej pętli na Rondzie Jagiellonów i dlatego sytuacja wygląda jak wygląda, ale tam jest ich
koniec trasy skróconej i dalsza podróż wiąże się ze skasowaniem nowego biletu.
spooney rozumię że trzeba kasować bilet nowy bo jest inny numer ale troche dziwnie zrobili z tym zmianom nie wiem jak ludzie na ten temat mówią
a powinni juz dawno zrobić tam perony a nie tylko awaryjny
Budowa dodatkowych torów - peronów na Bernardyńskiej
: 2012-10-09, 17:55
autor: Darek
To teraz ja się wypowiem. Denerwuje mnie nagonka medialna i robienie z igły widły w sprawie zmiany 2-4, 4-2. Czy nasza komunikacja nie ma innych problemów? Czy jeśli ktoś jeździł z Babiej Wsi na PKS, robił to na jednym bilecie? Nie. Ale nagle okazuje się że z Żup, Hali i Babiej do PKS-u i na Łużycką jeździ więcej ludu niż 69 na Tatrzańskie!
Moim zdaniem jest to najlepszy oszczędnościowy pomysł ZDMiKP w ostatnim czasie. I odważny, bo wiemy jak na takie ciekawostki reaguje "opinia publiczna" i dziennikarze, (o zgrozo) głównie ci, którzy się tematyką komunikacyjną stosunkowo częściej zajmują.
Ja tylko mam nadzieję że robienie na siłę pętli na Babiej Wsi i wożenie z niej powietrza do Jagiellonów to przeszłość która nie powróci.
Budowa dodatkowych torów - peronów na Bernardyńskiej
: 2012-10-09, 19:58
autor: korpi
Darek pisze:Czy jeśli ktoś jeździł z Babiej Wsi na PKS
Wiesz jak drzewna korzysta? Większość młodzieży jest z poza Bydgoszczy i dojeżdża PKS'ami. Gdy będzie trasa Uniwersytecka to nie będzie problemu. A tak trzeba chodzić przez kładkę obok Łuczniczki. A tam są niestety częste przypadki kradzieży.
Budowa dodatkowych torów - peronów na Bernardyńskiej
: 2012-10-09, 21:11
autor: michał 78
korpi pisze:i. A tam są niestety częste przypadki kradzieży
Okradaja uczniów czy uczniowie kradna?
Budowa dodatkowych torów - peronów na Bernardyńskiej
: 2013-08-23, 19:22
autor: reputed
Ktoś wie, czy przy okazji remontu rozjazdu robią ten przystanek?