Budowa linii tramwajowej do Dworca PKP
: 2007-04-05, 09:15
Wizja tramwajowego ?wahadła? na Dworcowej już budzi kontrowersje, chociaż to tylko jeden z projektów.
http://www.express.bydgoski.pl/look/art ... 4&IdTag=85
http://forum.komunikacja.bydgoszcz.pl/
http://forum.komunikacja.bydgoszcz.pl/viewtopic.php?f=44&t=821
Wizja tramwajowego ?wahadła? na Dworcowej już budzi kontrowersje, chociaż to tylko jeden z projektów.
http://www.express.bydgoski.pl/look/art ... 4&IdTag=85
Cóż...dobrze by było chociaż jakieś plany rozbudowy sieci tramwajowej zrealizować, choć ja prywatnie po niemal identycznych artykułach typu "Dojedziemy tramwajem do Fordonu" czy "Pojedziemy tramwajem Kujawską" uważam że na razie nie ma się jeszcze z czego cieszyć, uwierzę jak ruszą prace, kolejnego zawodu chyba bym już nie przeżył ;)Budowa linii tramwajowej do dworca PKP oraz przedłużenie ul. Ogińskiego aż do Wzgórza Wolności - te dwie wielkie inwestycje umieści marszałek województwa na liście priorytetów finansowanych za unijne pieniądze - dowiedziała się "Gazeta". Ratusz, szukając środków na wkład własny, rezygnuje z innych planów
http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,78943,4614535.html
no i ?Krzysztof II pisze:będzie trzeba wybudować nowy most nad Brdą
okolice wsg to "naprawdę" slumsy. Uczelnia dużo tam zainwestowała i też chce zmienić oblicze tego skrawka miasta; a zresztą, może wg niektórych Twoja dzielnica jest slumsem; nieładnie jest oceniać, nie będąc tam, nie znając tamtych ludzi; to, że się boisz tam wieczorami chodzić, czy też kamienica jest bardziej odrapana niż gdzie indziej, nie znaczy, że musisz obrażać ludzi tam żyjących.Krzysztof II pisze:w dodatku przechodzi przez slumsy
Tu jedno nie ma nic wspólnego z drugim. Remont wiaduktów warszawskich mógłby trwać rok, ale wtedy konieczne byłoby zamknięcie obu wiaduktów, na co nie zgodziłoby się miasto, GDDKiA czy po prostu mieszkańcy Fordonu, którzy by nie dojechali.zbylut pisze:skoro remont wiaduktów w-skich ma trwać 2 lata
Szczerze mówiąc, zazwyczaj lepiej się buduje nowe, niż modernizuje stare - mniej nieoczekiwanych niespodzianek Ciebie omija.zbylut pisze:co dopiero mówić o zbudowaniu czegoś nowego, od zera
Moja dzelica to są faktycznie slumsy i gdyby ktoś tak powiedział, mnie to by nie obraziło bo wiem w jakim zapuszczonym miescie mieszkamelfalcone pisze:Krzysztof II napisał/a:
w dodatku przechodzi przez slumsy
okolice wsg to "naprawdę" slumsy. Uczelnia dużo tam zainwestowała i też chce zmienić oblicze tego skrawka miasta; a zresztą, może wg niektórych Twoja dzielnica jest slumsem; nieładnie jest oceniać, nie będąc tam, nie znając tamtych ludzi; to, że się boisz tam wieczorami chodzić, czy też kamienica jest bardziej odrapana niż gdzie indziej, nie znaczy, że musisz obrażać ludzi tam żyjących.
Zgadza się. Wyobraźcie sobie już sam proces budowy, tj. odbudowy linii. Zamkniety zostaje odcinek ulicy, bez powodowania zakłoceń w ruchu. Nie trzeba organizowac objazdów. Co innego, gdyby tory układano np. na Królowej Jadwigi - sporo zamieszania, objazdy, korki itp.Darek pisze:Również uważam że do Gdańskiej powinna być poprowadzona linia. Dworcowa podupada i tylko tramwajo-deptak mógłby ją uratować.
No i chyba tańsze to by było, niż budowa nowego mostu, nie?
I tu wypada się zapytac kiedy? Bo jeśli wbrac najważniejszą inwestycję, którą jako ważną dla całego miasta ma byc budowana w pierwszej kolejności to trasa do Balneologii, która się rozwija. Dopiero później Mniszek (nowa zajezdnia) i Lipowa (Specjelna Strefa Ekonomiczna). Na Lotnisko są dwa warianty trasy: 1 od Rapackiego, 2 od Chełmińskiej. Teraz należy dodac 3 możliwośc - wiaduktem na Hallera, bo na horyzoncie jest jego remont, mimo, że był w latach 1993 - 1995, a teraz wychodzą usterki. Oczywiście Sikora obiecuje złote góry, nowe tramwaje z 1959 roku i pokrycie całeo miasta siecią tramwajową.korpi pisze:W Grudziądzu widzę sieć sie bardzo powiększy
Którędy tramwaje dotrą do dworca?
http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,35590,5238085.html
Czym wnosisz?volvo7000A pisze:Na Dworcowej tramwaj bedzie jechał wolno (20km/h).
Zmieniasz profil jezdni z "pasa startowego dla samolotów" na 2 pasy po 3 metry i _nagle_ robi się dużo miejsca na dwa tory tramwajowe. W-Z dość odciąży Dworcową, a przekrój 1x2 jednokierunkowo wystarczy.volvo7000A pisze:Dodatkowo "wepchnie" się go w ciasny odcinek między Fredry a
Zygmunta Augusta.
Que? Organizacja ruchu przecież nie jest permanentna.2. Graniczną tramwaj wyjedzie odrazu na Z. Augusta więc bedzie
poruszał się po drodze z pierwszeństwem.
A jednak?volvo7000A pisze:3. Czas przejazdu porównywalny z wariantem ulicy Dworcowej
A jak ma się poruszać tramwaj 5 metrow od kamienic i pomiędzy ludźmi chodzącymi gdzie popadnieelfalcone pisze:Czym wnosisz?volvo7000A pisze:Na Dworcowej tramwaj bedzie jechał wolno (20km/h).
A myślisz że dadzą pierwszeństwo tramwajowi? Nie, pierwszeństwo pozostanie dla Z.Augusta więc lepiej żeby tamtędy tramwaje jechały.elfalcone pisze:Que? Organizacja ruchu przecież nie jest permanentna.2. Graniczną tramwaj wyjedzie odrazu na Z. Augusta więc bedzie
poruszał się po drodze z pierwszeństwem.
Te rudery bedą rozebrane (przynajmniej większość). A widok kamienic na Dworcowej jest wspanialszy?elfalcone pisze:Okola i tak nie zrewitalizujesz, a widok sypiących się kamienic będzie rewelacyjną wizytówką miasta.
Jak dobrze, że to ty nie o tym decydujesz. Na pewno dadzą.A myślisz że dadzą pierwszeństwo tramwajowi? Nie, pierwszeństwo pozostanie dla Z.Augusta więc lepiej żeby tamtędy tramwaje jechały.
->volvo7000A pisze:Te rudery bedą rozebrane (przynajmniej większość). A widok kamienic na Dworcowej jest wspanialszy?
elfalcone pisze:- tramwaj jest czynnikiem miastotwórczym;
- tramwaj pobudza ulice do życia;
Przejedź się do Grudziądza to zobaczysz jak tramwaj się przeciska pomiędzy kamienicami ;)volvo7000A pisze:A jak ma się poruszać tramwaj 5 metrow od kamienic i pomiędzy ludźmi chodzącymi gdzie popadnie
E? A teraz pierwszeństwo jest złamane =] Zygmunta Augusta (od Rycerskiej)-> Dworcowa. Więc nawet nie trzeba niczego zmieniać.volvo7000A pisze:A myślisz że dadzą pierwszeństwo tramwajowi? Nie, pierwszeństwo pozostanie dla Z.Augusta więc lepiej żeby tamtędy tramwaje jechały.
Do Grudziądza, do Wrocławia, do Goerlitz, jakoś tam jeżdżą :]Mateusz pisze:Przejedź się do Grudziądza
Jeżdżą jak jeżdżą. Uważasz że to dobre wyjście?elfalcone pisze:Do Grudziądza, do Wrocławia, do Goerlitz, jakoś tam jeżdżą :]
A złe? Czyż to nie pięknie wygląda? http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,74380,0.html http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,88839,0.html http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,88989,0.html http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,121286,0.htmlJeżdżą jak jeżdżą. Uważasz że to dobre wyjście?
Sory, ale to nie ma być atrakcja turystyczna ale alternatywa dla stojących w korku autobusów. A jak będe chciał atrakcji to sobie pojade kolejką parkową w Myślęcinku.Mateusz pisze:A złe? Czyż to nie pięknie wygląda?
A nie będzie?! No przecież jeśli w organizacji ruchu priorytetem będzie tramwaj to wszystko będzie okej.Sory, ale to nie ma być atrakcja turystyczna ale alternatywa dla stojących w korku autobusów. A jak będe chciał atrakcji to sobie pojade kolejką parkową w Myślęcinku
Właśnie! Jeśli będzie...Mateusz pisze:A nie będzie?! No przecież jeśli w organizacji ruchu priorytetem będzie tramwaj to wszystko będzie okej.
ROTFL! I będzie, ale ma być i użytkowe, i ładnie wyglądające, proste?volvo7000A pisze:Sory, ale to nie ma być atrakcja turystyczna ale alternatywa dla stojących w korku autobusów. A jak będe chciał atrakcji to sobie pojade kolejką parkową w Myślęcinku.
I najlepiej uważać, że nie będzie? :>Właśnie! Jeśli będzie...
Dobre, ładnie wygląda, dociera do _centrum_ i obsługuje centrum. Dworzec PKP sam w sobie nie jest tak istotnym punktem w mieście, żeby tramwaj tam budować. Większość ludzi idących na przystanek Dworzec PKP dochodzi do niego od strony miasta, bo nie ma innego bliższego przystanku. Podobnie duża ilość pasażerów jadących autobusami w kierunku docelowym Dworzec PKP wysiada na przystanku Warszawska-Fredry.volvo7000A pisze:Jeżdżą jak jeżdżą. Uważasz że to dobre wyjście?