Strona 1 z 3

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2008-10-20, 08:30
autor: heimat
Jest już temat o podwyżce cen biletów, dzisiaj na gazeta.pl ukazał się artykuł, który porusza także temat zmian w rozkładach. Stąd nowy temat bo przypuszczam, że temat zmian będzie bardziej istotny niż sama podwyżka.
:gazeta: Wraz ze wzrostem cen za bilety komunikacji miejskiej, rzadziej będą kursować autobusy sześciu ważnych linii
http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,35590,5828309,.html]gazeta.pl

: 2008-10-20, 10:58
autor: spooney
heimat pisze:by gdzieś było lepiej, gdzie indziej musi zrobić się gorzej
Normalnie wymiękam jak to czytam...
Na szczęście mnie osobiście zmiany cieszą szczególnie jeśli chodzi o linię [62] :)
Inni nie będą zapewne zadowoleni. Linie [53] [65] [68] poszly znowu pakietem --> wspólne odcinki tras = jednakowy takt.
heimat pisze:rano linią nr 53. Nie dość, że ostatnio zamieniono na tej trasie autobusy przegubowe na krótkie, to teraz jeszcze będą jeździć rzadziej.
Podobno od 1 listopada wrócą przegubowce na [53].

Ciekawe, które linie pójdą pod nóż od nowego roku?
Niuniuch mogłby coś tam w ZDMiKP wyniuchać :P

: 2008-10-20, 15:53
autor: Krzysztof Juszczak
Na 53 w takim razie muszą wrócic długie wozy, z powodu 52 płakać nie będe, a mam powody do zadowolenia z 59 i 62.

: 2008-10-20, 17:14
autor: niuniuch
spooney pisze:Ciekawe, które linie pójdą pod nóż od nowego roku?
Jesli chodzi o wozokilometry nic nie idzie, ani nic nie pojdzie na minus.
A jeśli chodzi o 53 - to wrócą tam przeguby.

: 2008-10-20, 21:16
autor: lukas_3830
Jak nie mają czym jeździć to niech nie jeżdżą albo kupią nowe wozy lub ogłoszą przetarg. Po stracie 69 trzeba było myśleć perspektywicznie i zostawić ludzi oraz część wozów to nie byłoby teraz problemu żeby załatać 62,67 czy 93,94. Ale jak zwykle ktoś w tym kraju "pomyślał" Co do 52 wystarczy 6 kolejności. a 53? w końcu ktoś ruszył głową ale nie do końca przeguby wrócą ale co z tego jak i tak będą jeździły rzadziej :/ Oj gdzie są te czasy co 52,53,68 jeździły co 7-8 minut. Jak chcą zmian to niech się w końcu wezmą za 57 i 59 (trasę zmodyfikować i połączyć Os Błonie- Witebska) to samo z 61,63,66 (modyfikacja i połączenie w jedno Zygmunta Augusta- Kapuściska wybrane kursy do Mokrej).

: 2008-10-20, 21:24
autor: Krzysztof Juszczak
To wynika głównie z braku kasy ZDMiKP... Pomyśl.

: 2008-10-20, 22:30
autor: misieek
Jo, ale taki 59 jak by jechał Przemysłową do Witebskiej to swietna sprawa.

Ogólnie pewnego czasu (2tyg temu) było zebranie kierowców z 93 i mówili co sądzą o tej linii (3 odeszło, 5 chce odejść) a więc idą zmiany. Wydłużony czas jazdy, dłuższe przerwy w dni powszednie i sobotę, a to skutkuje dodaniem kolejności. I tak problemem dla kierowców zostaje brak stałych wozów...co dzień jeżdżą inną padliną...

/p:Masz polskie znaki w komórce, bo jak Ci się chce to potrafisz postawić Ł itd. Jeszcze jeden taki post.. i więcej nie napiszesz. Mam już tego dość.

: 2008-10-20, 23:56
autor: niuniuch
misieek pisze:co dzien jezdza inna padlina...
No ale to, że MZK jeździ padlinami to chyba nie wina ZDMiKP ?

: 2008-10-21, 00:10
autor: Artur Gotowski
Dla mnie to co się dzieje na 93 to jest jakiś śmiech na sali. Teraz, gdy remontują Focha codziennie jeżdżę 93+71 i kierowcy notorycznie wyjeżdżają z pętli na tatrzańskim z 2-3 min. opóźnieniem!! Na trasie "złapią" drugie tyle i na dworcu 6-8 min. spóźnienia to normalka obojętnie czy szczyt czy nie...

: 2008-10-21, 01:16
autor: misieek
niuniuch pisze:No ale to, że MZK jeździ padlinami to chyba nie wina ZDMiKP ?
Wiadomo.

@Arturo - zawsze tak było ;]

: 2008-10-21, 08:36
autor: Darek
notorycznie wyjeżdżają z pętli na tatrzańskim z 2-3 min. opóźnieniem!!
Hmm, to może poprostu zegarek się Tobie spieszy? :P

: 2008-10-21, 20:37
autor: Marcin_558
heimat pisze:Listopadowe korekty to dopiero początek optymalizacji. Kolejne jej etapy mają być wprowadzane w przyszłym roku.
Ciekawe co to będą za zmiany?

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2014-12-10, 10:15
autor: spooney
Kolejna "optymalizacja" w komunikacji od 1 kwietnia 2015 :)
:gazeta: Bydgoszczanie ściśnięci w autobusach. Coraz większy tłok

(...) Drogowcy chcą zoptymalizować organizację komunikacji miejskiej od 1 kwietnia. Największa poprawa ma być odczuwalna na dwóch najbardziej zatłoczonych liniach - 69 i 83. Więcej kursów linii nr 59 ma być kierowanych na Kapuściska (teraz dojeżdżają tam wybrane kursy), a linia nr 54 będzie dojeżdżała aż do Smukały.

- Zmienimy częstotliwości, postaramy się w jeszcze większym stopniu żonglować taborem tak, aby długie autobusy wykorzystywać tam, gdzie jest to niezbędne, a krótkie tam, gdzie pasażerów jest mniej - wymienia Bogdan Dondajewski, pełnomocnik dyrektora ZDMiKP ds. komunikacji publicznej. - Przeprowadzimy też kolejne badania zapełnienia autobusów. Zwrócimy głównie uwagę na linie nr 1, 57 i 80, bo w stosunku do nich jest dużo uwag. I na tej podstawie chcemy podejmować kolejne decyzje. (...)

GW
http://www.peeep.us/aee66bba

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2014-12-10, 17:40
autor: 77Niklowa
na 57, 59, 67 i 80 przydałyby się przegubowce, niestety na 67 to obecnie niewykonalne :(, z kolei na 1 muszą być składy.

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2014-12-10, 17:42
autor: spooney
77Niklowa pisze:na 57, 59, 67 i 80 przydałyby się przegubowce,
Lepsza większa częstotliwość i krótkie niż przegubowce co 30' :)

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2014-12-10, 17:45
autor: 77Niklowa
Na 67 jest koszmar. Często podjeżdżam jeden przystanek z Dworca w okolice Fredry. Pewnego dnia 67 już na Dworcu był tak nawalony, że na następnym przystanku miałem bardzo duże problemy z wydostaniem się z autobusu. Mało brakowało, żebym pojechał dalej. :(

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2014-12-10, 17:56
autor: 77Niklowa
spooney pisze:Lepsza większa częstotliwość i krótkie niż przegubowce co 30'
Na 57 zwiększenie częstotliwości nie jest proste z powodu koordynacji z 80, natomiast nie ma sensu puszczać co 20' autobus na lotnisko.

Re: Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2014-12-10, 17:58
autor: Atako
77Niklowa pisze:
spooney pisze:Lepsza większa częstotliwość i krótkie niż przegubowce co 30'
Na 57 zwiększenie częstotliwości nie jest proste z powodu koordynacji z 80, natomiast nie ma sensu puszczać co 20' autobus na lotnisko.
To niech zrobią wariant 80I Dworzec - Rondo Inowrocławskie. ZDMiKP lubuje się w wariantach linii.

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2014-12-10, 18:42
autor: 77Niklowa
Atako pisze:To niech zrobią wariant 80I Dworzec - Rondo Inowrocławskie. ZDMiKP lubuje się w wariantach linii.
To już lepiej skrócić 80 do Ronda Inowrocławskiego we wszystkich kursach i uruchomić nową linię, powiedzmy 85, na trasie Dworzec Gł. - Śniadeckich - Sieńki (powrót: Mickiewicza, Hetmańska) - Dworzec Aut. - TU - Woj. Polskiego - JPII - Port Lotniczy. Częstotliwość 60', rozkład w miarę możliwości dostosowany do rozkładu lotów.

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2014-12-10, 20:42
autor: reputed
77Niklowa pisze:Na 57 zwiększenie częstotliwości nie jest proste z powodu koordynacji z 80, natomiast nie ma sensu puszczać co 20' autobus na lotnisko.
57 i 80 w szczycie co 20 minut krótki autobus.
80 co drugi kurs do Wąbrzeskiej i można zlikwidować wariant 66W i 86W

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2014-12-10, 23:32
autor: Kamil3836
77Niklowa pisze:Częstotliwość 60', rozkład w miarę możliwości dostosowany do rozkładu lotów.
Rozkładu do lotów nie da się dostosować. Jeśli na takie coś postawimy to można od razu zlikwidować linię.
reputed pisze:80 co drugi kurs do Wąbrzeskiej i można zlikwidować wariant 66W i 86W
To jest najlepsze wyjście, jednak mogę powiedzieć, że na bank to nie przejdzie... :(

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2014-12-11, 00:14
autor: Karol
Na 57 lepiej dać więcej kursów niż przegubowca. Uwierzcie, są kursy w których ja jadę, kilka osób i kierowca. A są kiedy nie ma siedzących.

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2014-12-11, 00:24
autor: Kamil3836
Excellence pisze: A są kiedy nie ma siedzących.
Sobie jaja robisz? Nie ma miejsc siedzących i to jest argument do dodatkowych kursów? Obecnie napełnienia na linii 57 są takie jak powinny być w krótkim autobusie w cywilizowanym mieście (np. Warszawa). Przejedź się tam i wtedy porozmawiajmy o tłoku...

Re: Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2014-12-11, 08:34
autor: tomasz792
W godzinach 14-16 spróbujcie wejść do 57 w okolicach Szpitala Wojskowego. Już parę razy nie wszedłem i musialem jechać przez PKP. w godzinach szczytu powinien jeździć co 20 minut.

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2014-12-11, 11:01
autor: Karol
Dlatego właśnie o tym piszę, a Kamil na mnie się rzuca. Jedyna alternatywa to 80/57>PKP i 54(jeżeli ktoś jedzie na Błonie). Co 20 minut starczy.

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2014-12-11, 12:40
autor: Kamil3836
Excellence pisze:Dlatego właśnie o tym piszę, Kamil na mnie się rzuca.
Nie, pisałeś o braku miejsc SIEDZĄCYCH, a nie STOJĄCYCH... Jeżeli chcesz sobie posiedzieć w godzinach szczytu to zapraszam na rower lub do taksówki.

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2014-12-11, 15:10
autor: 77Niklowa
Kamil3836 pisze:Jeżeli chcesz sobie posiedzieć w godzinach szczytu to zapraszam na rower lub do taksówki.
Albo do 66/86 :lol:

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2015-01-13, 19:10
autor: Krzysztof Juszczak
Kamil3836 pisze:Sobie jaja robisz? Nie ma miejsc siedzących i to jest argument do dodatkowych kursów? Obecnie napełnienia na linii 57 są takie jak powinny być w krótkim autobusie w cywilizowanym mieście (np. Warszawa). Przejedź się tam i wtedy porozmawiajmy o tłoku...
Zwiększanie częstotliwości powoduje wzrost zainteresowania pasażerów daną linią, czyli popularyzacją komunikacji, zresztą jakbym wiedział, że autobus przyjeżdża co 18-20min, a nie co 26-30 to na pewno chętniej bym z niej korzystał jak jestem w Bydgoszczy,
Powinny trafić tam wozy Midi, zamiast 3 to 4.

W ogóle co to ma być, że zaczęły mi Volvo jeździć na 80? MZK jeździ bez kryteriów?

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2015-01-13, 20:24
autor: Kamil3836
80 jest w powierzeniu, więc może jeździć wszystko.

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2015-01-13, 20:52
autor: Obserwator
Rezerwa jechała bo Merc padł! Za to za PKSu o rezerwie nie było mowy :lol: