Strona 2 z 3

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2015-01-15, 16:36
autor: Marcin_558
Wiadomo kiedy ZDMiKP zamierza zwiększyć ilość autobusów midi? Kiedy zaczną się prace na osiedlach związane z programi(leżacymi policjantami), na ulicach na których mają się pojawić linie osiedlowe?

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2015-01-15, 16:38
autor: Kamil3836
Marcin_558 pisze:Wiadomo kiedy ZDMiKP zamierza zwiększyć ilość autobusów midi?
Jak przyjdzie na to czas.

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2015-01-31, 14:25
autor: Marcin_558
Dzisiejsza GW Bydgoszcz pisze ze spore zmiany czekaja Miedzyn, Osiedle Eskulapa, Czyzkowko, Osowa Góra, Kapusciska i Wilczak od kwietnia.

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2015-01-31, 17:11
autor: Darron
Lepszą ofertę komunikacji miejskiej na Osową Górę, Kapuściska, Wilczak, Miedzyń, Czyżkówko i Osiedle Eskulapa chcą zaproponować od kwietnia bydgoscy drogowcy. To możliwe dzięki tańszemu paliwu i niskiej inflacji

Zmiany wejdą w życie 1 kwietnia. Ostateczne decyzje dotyczące ich zakresu jeszcze nie zapadły, ale drogowcy przygotowali już pomysły, nad którymi obecnie pracują. Część z nich to pewniaki, inne poddawane są analizie.

W godzinach szczytu częściej będzie jeździła linia tramwajowa nr 1. Łączy Wilczak z Lasem Gdańskim i niemal wszystkie kursy w ciągu dnia są przepełnione. Podwajając liczbę kursów tłok zostanie rozładowany.

- Chcemy, by linia 59, która obecnie jeździ tylko w dni powszednie do godz. 17, kursowała przez cały dzień. Liczba pasażerów na tej trasie jest na tyle duża, że koniecznie trzeba ją wzmocnić - wyjaśnia Grzegorzewski. - Poprawę odczują pasażerowie przemieszczający się z Błonia na Bartodzieje i z Bartodziejów na Kapuściska.

Lepszą komunikację mają otrzymać mieszkańcy m.in. Czyżkówka, Osowej Góry, Miedzynia i Osiedla Eskulapa. Okazuje się, że obecna oferta linii nr 51 i 58 do obsługi Czyżkówka jest zbyt mała do potrzeb pasażerów. Dlatego planowane jest wzmocnienie oferty dla tej dzielnicy.

- Problem linii nr 58 polega na tym, że jeździ bardzo zapełniona z centrum do rejonu ul. Chmurnej, a potem radykalnie pustoszeje. Nie ma więc sensu dokładania kursów na całej długości - wyjaśnia zastępca dyrektora. - Dlatego planujemy wzmocnienie komunikacji na tym pierwszym odcinku, albo poprzez stworzenie zupełnie nowej linii autobusowej, albo wariantu linii nr 58.

Dyrektor wyjaśnia, że sprawa zostanie ostatecznie przesądzona w najbliższych tygodniach, po analizach zachowań pasażerów ze Smukały, którzy od najbliższej niedzieli będą mieli do dyspozycji linię autobusową nr 54 - wydłużoną z Piasków właśnie do Smukały.

Powody do zadowolenia będą mieli też mieszkańcy Osowej Góry. Drogowcy chcą poprawić ofertę w rejonie ul. Rekinowej i najprawdopodobniej zdecydują się na wydłużenie linii nr 61, która obecnie kursuje na trasie Łukasiewicza-Garbary. Dzięki temu powstałoby bezpośrednie połączenie Osowej Góry ze Szwederowem, Wzgórzem Wolności, Wyżynami i Kapuściskami. Częściej autobusy mają pojawiać się również wzdłuż ul. Nakielskiej na trasie do Miedzynia. Choć Grzegorzewski zastrzega, że pasażerowie będą czekać krócej na przystankach na linii nr 56, ale za to część pojazdów obsługujących tę trasę nie będzie przegubowa.

Z kolei ciekawie wygląda sprawa planów poprawy połączeń z Osiedlem Eskulapa. Teraz dojeżdża na nie linia nr 82. Jeździ tylko w szczycie i tylko do Auchan. Drogowcy chcą połączyć ją z linią nr 73, która teraz kursuje po Łęgnowie. Powstałaby całodzienna linia z długą trasą z Kapuścisk przez Łęgnowo, Stomil, ul. Sporną i Fordońską na Eskulapa.

- Rozwiązanie ma swoje plusy i minusy. Plusem jest na pewno połączenie Łęgnowa i Osiedla Eskulapa z ul. Fordońską. Natomiast zagrożeniem są długie korki na ul. Spornej, które mogą wpłynąć na punktualność tej linii - wyjaśnia Grzegorzewski.

Cały tekst: http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... z3QPam12qj
Tak to na razie zapowiadają. Co z tego wejdzie w życie w formie której przedstawili ciężko powiedzieć. Mnie zastanawia tylko ile autobusów potrzebują na połączenie 73 i 82 i jaką częstotliwość planują.

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2015-01-31, 17:39
autor: Paweł W
Wydłużenie 61, 73 i 82 jest bez sensu. Wiele razy tu przerabiano wątek linii zewsząd-dowsząd i to jest rozwiązanie bez sensu. Na 61 gdyby jeździł na trasie Łukasiewicza - Niklowa punktualność by szlag trafił, analogicznie w wypadku połączeń 73 i 82. Pomysł z wydłużeniem kursowania 59 dobry.

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2015-01-31, 17:49
autor: reputed
Paweł W pisze:Na 61 gdyby jeździł na trasie Łukasiewicza - Niklowa punktualność by szlag trafił, analogicznie w wypadku połączeń 73 i 82. Pomysł z wydłużeniem kursowania 59 dobry.
Może lepiej jakby 61 pojechał od ronda Grunwaldzkiego przez Nakielską, Bronikowskiego, dalej jak 77 i ze Srebrnej w Kolbego?
Byłoby to połączenie "bez korków". Natomiast 77 skierować przez Grunwaldzką do Niklowej?

Co do 73 i 82 to ogólnie fajnie, ale faktycznie wyjdzie potwór i do tego utknie w korku. Będą musieli zrobić dłuższe (10-15 min) postoje na pętlach.

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2015-01-31, 18:00
autor: Obserwator
reputed pisze:faktycznie wyjdzie potwór i do tego utknie w korku
Ojejku utknie w korku? Straszne... To proponuje w godzinach szczytu popołudniowego zawiesić funkcjonowanie linii 83/84 w kierunku Fordonu bo autobusy stoją w mega korku na Kamiennej...
reputed pisze:Będą musieli zrobić dłuższe (10-15 min) postoje na pętlach.
No właśnie to już jest przerażające!!! Jeszcze się okaże, że z tych 10 min postoju kierowcy zostanie 6 min do odjazdu to co wtedy?! Tak być nie może!!!

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2015-01-31, 22:32
autor: Kamil3836
reputed pisze:Może lepiej jakby 61 pojechał od ronda Grunwaldzkiego przez Nakielską, Bronikowskiego, dalej jak 77 i ze Srebrnej w Kolbego?
Byłoby to połączenie "bez korków". Natomiast 77 skierować przez Grunwaldzką do Niklowej?
To już prędzej, ale nie w formie przez Grunwaldzką.
Paweł W pisze:Wydłużenie 61, 73 i 82 jest bez sensu.
73 powinno zostać wydłużone, ale tylko do Wyścigowej.

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2015-02-02, 09:49
autor: Kamil3836
Ciekawe czemu nikt się jeszcze nie zapytał co w zamian zostanie ścięte. Pomijam już fakt, że normalne miasta korzystające z linii tramwajowych jako podstawowego układu (np. Poznań, Trójmiasto) w ogóle solówek do ruchu nie wprowadzają, ale jak widać Bydgoszcz jest pokroju miasta typu Toruń, gdzie 90% tramwajów w mieście musi śmigać na pojedynczych wagonikach.

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2015-02-02, 13:09
autor: black125
a co w zamian zetną?

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2015-02-02, 21:37
autor: reputed
77 mógłby jechać jak jedzie, a 61 ten kawałek Nakielską ale dublowałby 8. Wówczas 8 do dworca, a 5 na Wilczak
Obrazek

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2015-02-02, 22:44
autor: Kevin Kotoliński
Z tego co wiem to 61 docelowo ma jeździć przez Kormoranów i Wielorybią. A co do 58, to nie jest tak, że gwałtownie pustoszeje. Do Opławca jeździ sporo osób, coraz więcej. Co prawda, większość wysiada na Czyżkówku, ale dalej to nie są pustki.

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2015-02-02, 22:57
autor: adas
Tak patrząc na mapkę od reputed zastanawiam się czy nie da się jakiejś linii puścić z Nakielskiej w kierunku Błonia? Tak by można było z Błonia podjechać na Miedzyń, ewentualnie na Osową.

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2015-02-02, 23:02
autor: Marcin_558
@adas: Linia z gornego tarasu Miedzynia jest planowana.
Górny Miedzyn - Maciaszka - Pagórek - Widok - Nakielska - Nasypowa - Broniewskiego - Szubinska - Osiedle Błonie

@post pisany z kalkulatora

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2015-02-03, 01:01
autor: Hawaj
Dziś zauważyłem dziwną rzecz.
Solaris z napisem Przejazd Techniczny jechał Akademicką i wjechał w Berlinga, krążył i po około 15 minutach wrócił z powrotem na Akademicką i pojechał w kierunku Andersa.
Czyżby jakieś pomiary nowa linia symulacje?

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2015-02-03, 12:22
autor: Krzysztof Juszczak
Kamil3836 pisze:Ciekawe czemu nikt się jeszcze nie zapytał co w zamian zostanie ścięte. Pomijam już fakt, że normalne miasta korzystające z linii tramwajowych jako podstawowego układu (np. Poznań, Trójmiasto) w ogóle solówek do ruchu nie wprowadzają, ale jak widać Bydgoszcz jest pokroju miasta typu Toruń, gdzie 90% tramwajów w mieście musi śmigać na pojedynczych wagonikach.

To już musisz przeżyć, że układ torowiska w Bydgoszczy jest jak w powiatowym mieście.
W Poznaniu nie korzysta się z wagonów solowych, bo nie ma nigdzie takiej potrzebny(no na siłę można by wcisnąć na 3 i 11, ale po co?)
W Bydgoszczy znam tylko 1 miejsce, gdzie torowisko rozchodzi się w 4 strony... w Poznaniu co najmniej 7.
I to jeszcze te tramwaje kursują z jakąś żenującą częstotliwością co 20 minut,
raz, że ubogi układ, a dwa to brak studentów w Bydgoszczy, więc myślę, że dopóki nie powstaną wspomniane odcinki
jak Kruszwicka-Piękna-Solskiego i Kujawska, to nie ma co tematu drążyć.

Na pocieszenie(dla autobusiarzy) w Poznaniu jest sporo mniej przegubów niż u nas :cool:

A co do samego wydłużenia linii 61, 73 i 81, to jestem w przypadku 73 i 81 jak najbardziej na tak,
Natomiast jeżeli przedłużać 61, to przez wariant Mińską, z połączeniem dolnej części Osowej z górną i kursem wpuszczonym w Wielorybią do Rekinowej od tyłu.

Re: Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2015-02-03, 13:30
autor: Obserwator
Hawaj pisze:Dziś zauważyłem dziwną rzecz.
Solaris z napisem Przejazd Techniczny jechał Akademicką i wjechał w Berlinga, krążył i po około 15 minutach wrócił z powrotem na Akademicką i pojechał w kierunku Andersa.
Czyżby jakieś pomiary nowa linia symulacje?
Zaraz nowa linia, może ktoś wynajął autobus na przewóz.

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2015-02-03, 14:15
autor: Ignacy
Na Berlinga jest szkoła podstawowa, gimnazjum i nawet średnia, więc obstawiam wynajem.

Re: Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2015-02-04, 01:37
autor: Hawaj
autobus jechał pusty kierowca plus inna osoba w kabinie, przejazd około 11.
Jechał Akademicką od Andersa skręcił w Igrzyskową i Berlinga pojechał w dal w rejon Kleberga i tak po około 20 minutach wracał pusty.
wynajem odpada w.g mnie przejazd techniczny na wyświetlaczu świadczył, pomiary przejazdowe możliwość przejazdu itp.

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2015-02-04, 11:44
autor: Kamil3836
Hawaj pisze:autobus jechał pusty kierowca plus inna osoba w kabinie, przejazd około 11.
Jeśli miałyby to być próby to nie byłoby jednej dodatkowej osoby, a prawie dziesięć (zarówno z MZK i ZDMiKP).

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2015-02-04, 17:52
autor: Darek
Dochodzenie zróbcie. Sprawdźcie monitoring, zadzwońcie po Macierewicza i Malanowskiego :P

Re: Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2015-02-04, 19:12
autor: Kawoszka116
Darek pisze:Dochodzenie zróbcie. Sprawdźcie monitoring, zadzwońcie po Macierewicza i Malanowskiego :P
nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem , mają dzwonić po Antoniego Macierewicza?

Re: Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2015-02-04, 19:29
autor: Marcin_558
black125 pisze:a co w zamian zetną?
Ponawiam pytanie do Kamila?

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2015-02-04, 22:06
autor: Paweł W
Marcin_558 pisze: Ponawiam pytanie do Kamila?

56 :P

Re: Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2015-02-04, 22:19
autor: Marcin_558
Paweł W pisze:
Marcin_558 pisze: Ponawiam pytanie do Kamila?

56 :P
To wiem że krótkie, przeguby i lepsza częstoliwość będą na 56. Mi chodzi o resztę :P Skoro Kamil wie lepiej od nas.

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2015-02-05, 18:10
autor: 77Niklowa
Kiedyś mówił coś o 58,71,79.

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2015-03-02, 12:17
autor: spooney
Komentarz na temat optymalizacji w wykonaniu ZDMiKP :)
Co Wy na to?
johny.byd

Widać jak na dłoni, że w Bydgoszczy nie ma osób, które znają się na ekonomicznym planowaniu komunikacji miejskiej. Zmniejszamy częstotliwość kursowania istniejących linii, żeby „wzmocnić” nowe linie. Rozdrabniamy komunikację miejską, przez co oferta jest droższa a liczba pasażerów rozkłada się na większą ilość linii, stąd cięcia na liniach. A mówienie o tym, ze robią pomiary i to uwzględniają to bajki. Wieczorami na Bartodzieje z Jagiellonów jeżdżą linie 55 i 64, teraz dołożą 59. I nikogo nie interesuje to, że na 55 i 64 średnie napełnienie wieczorem to 10-15 %. Dorzucamy kolejną linię. Jakie to ekonomiczne. No ale jakoś to będzie.
66 i 86 to też podobno sukces. Czasem w szczycie jeździ aż po 10-15 osób. Zmniejszamy częstotliwość kursowania głównych linii autobusowych, na rzecz linii, którymi mało kto jeździ. Brawo.
73 z Łęgnowa na Eskulapę? To chyba pomysł z projektu remarszrutyzacji. Zapotrzebowania na taką linię nie ma, ale co tam. Jak się wymyśliło, to trzeba na siłę wprowadzić. Stopniowo, co kilka miesięcy, aż w końcu wejdzie cały projekt. Jak autobus utknie na Spornej, to dopiero zdziwią się mieszkańcy Łęgnowa, że nie mają autobusu. A z drugiej strony pomyślał ktoś, że trasowanie linii do Fordońskiej spowoduje jeszcze większe pustki w linii tramwajowej nr 6? Znowu jakoś to będzie.
Linia nr 61. Zróbcie autobus z Kapuścisk na Osową Górę, żeby linia tramwajowa nr 8 jeździła pusta. Jak powstanie trasa tramwajowa na Kujawskiej należy dążyć do zmniejszania linii autobusowych na górnym tarasie, a nie zwiększania. Ktoś chyba kompletnie nie zna pojęcia optymalizacji komunikacji.
Cały plan remarszrutyzacji to próba stworzenia systemu autobusowego, działającego zupełnie niezależnie od sieci tramwajowej. Nikt nie mówi, ze do Fordonu mają kursować częściowo tramwaje solówki, no i jest to idealna okazja to wprowadzenia jeszcze kolejnych linii autobusowych. Dlatego to zły plan. „Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla miasta Bydgoszczy”:
Należy systematycznie upraszczać układ linii tramwajowych i autobusowych poprzez projektowanie możliwie najmniejszej liczby linii komunikacyjnych funkcjonujących z możliwie najwyższymi częstotliwościami.
Mniejsza liczba linii kursujących z większą częstotliwością jest korzystniejsza z punktu widzenia użyteczności, jak również z przyczyn ekonomiczno – eksploatacyjnych.
ZDMiKP robi dokładnie odwrotnie. Planowanie komunikacji w Bydgoszczy odbywa się na zasadzie „ktoś tam jeździ, jakoś to będzie”. No i przede wszystkim urzędnik z ZDMiKP musi mieć rację. Cała reszta się nie zna.
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... z3TDpqTQ9J

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2015-03-02, 18:08
autor: Kris
spooney pisze:73 z Łęgnowa na Eskulapę?
spooney pisze:Zapotrzebowania na taką linię nie ma
Hmmm... czy mieszkańcy Łęgnowa nie potrzebują prostszego dojazdu na Fordońską (zdaję sobie sprawę, że problem korków na Spornej zostaje - prośba do znawców o pomoc)? Ewentualnie można by przedłużyć 73 jedynie do Wyścigowej (o czym było pisane wyżej), a z Wyścigowej na Jasiniecką dać 72 (podobne oznaczenie i uniknięcie "potworka" :wasy: ) i częstotliwość...no nie wiem... co godzinę? I tu również prośba do znawców o pomoc :wasy:

Re: Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2015-03-02, 20:19
autor: reputed
73 do Spornej by wystarczył.
A 82 co godzinę przez cały dzień i też by było dobrze. Z czasem można ofertę polepszyć, np. po uruchomieniu tramwaju.

Optymalizacja komunikacji miejskiej wg. ZDMiKP

: 2015-03-02, 20:38
autor: michu76
73 z Kapuścisk przez Łęgnowo, Stomil do pętli Wyścigowa i z powrotem. Wystarczy.