Strona 4 z 16

: 2010-01-10, 20:53
autor: Darek
To co z 278 zrobią? I jak w takiej sytuacji dojść który wóz jaki miał numer i jak mu go zmieniono? Czy z 244 zrobili 277?

: 2010-01-10, 21:11
autor: micha
Wozy chyba mają tabliczki znamionowe. Dokumentacja techniczna też chyba gdzieś leży więc jakoś to będzie. Jak coś się dowiem to napiszę.

: 2010-01-10, 21:14
autor: Darek
Wozy chyba mają tabliczki znamionowe. Dokumentacja techniczna też chyba gdzieś leży więc jakoś to będzie. Jak coś sie dowiem to napiszę.
W sumie po numerze seryjnym można sprawdzić, bo są zgodne z kolejnością nadawania n-rów taborowych.

: 2010-01-10, 23:10
autor: misieek
Jejku, niby cała zaleta tych tramwai że można je [err=dobrowolnie] dowolnie[/err] łączyć. Widocznie coś tam było w lepszym stanie niż z 278. Pomijając fakt że może z dwóch robią jeden.

: 2010-01-11, 09:24
autor: micha
misieek pisze:niby cała zaleta tych tramwai że można je dobrowolnie dowolnie łączyć
Raczej nie. Każdy wóz ma swoje"odbicia" i raczej nie będzie dobrze chodził skoplowany z pierwszym-lepszym. Często zdarza się np. w poniedziałek że gdy wyjdą zestawy 2-wagonowe to składy które w niedzielę jeździły jako solówki mają dziwne odbicia(np. wóz rozłącza jazdę)

: 2010-01-14, 16:56
autor: Darek
Skład 356- 357 ma nowe malowanie bydgoskie. Wcześniej miał reklamę perfumerii Dauglas (czy jakoś podobnie).

: 2010-01-18, 12:34
autor: Michał
Dziś widziałem skład 310-311 który otrzymał barwy bydgoskie

: 2010-02-06, 18:56
autor: Darek
Wiadomo coś o #278? Bo cały czas 277 solo jeździ, na linii 1 teraz.

: 2010-02-18, 23:17
autor: reputed
Wygląda na to, że MZK póki co robi remonty tylko wagonów motorowych.
Dziś wyremontowany 306 jeździł na 7 kol. 1 :)

: 2010-02-18, 23:38
autor: Darek
Dziś wyremontowany 306 jeździł na 7 kol. 1
306 wraz z 307 wyremontowano przed 277. Skład ten oddano do ruchu jakoś jesienią. Jest o tym parę stron w tył.
Teraz w remoncie jest chyba 273-4 i 314-15 ale wydaje mi się tak tylko z moich pobieżnych obserwacji (dawno nie widziane).

: 2010-02-18, 23:47
autor: reputed
A no to już mi się myli wszystko. Ale 306+307 w całości na mieście nie widziałem, dopiero dzisiaj jako solówka na 7. Na pewno cały skład jest wyremontowany?

Ps. Może da się wydzielić jeden post na początku tematu, gdzie będą wypisane wszystkie wyremontowane składy? (edytowany przez moderatorów)

: 2010-02-18, 23:49
autor: Darek
Na 100% cały. Tylko 278 zaginął ;)
Mogę zrobić rozpiskę wyremontowanych składów, ale jutro dopiero.

: 2010-02-19, 01:20
autor: Kamil3836
Tak 306+7 jest cały po remoncie od dawna.
Remonty NG(pixel itp.) miały:
300/1
302/3
247/8
277
306/7
316/7
284/5

: 2010-02-20, 01:48
autor: Darek
Wypisałem wszystkie remonty od 2000 roku.
Post można przykleić i uzupełniać jak Volvo sugerował.
Uwzględniłem też najważniejsze zmiany w stopniu remontów konstali.

rok 2000
346- 347
340- 341
332- 333
326- 327 (montaż nagrzewnic, nowe siedzenia, zmiany wygl. wnętrza)

rok 2001
354- 355
352- 353
350- 351
342- 343
338- 339

rok 2002
334- 335
328- 329
324- 325

rok 2003
348- 349
344- 345

rok 2004
360- 361
237- 238 (zmiana modelu siedzeń)
356- 357

rok 2005
265- 266 (przetwornica statyczna, nowe maszyny drzwiowe)
358- 359
257- 258

rok 2006
269- 270
231- 232
241- 242
267- 268

rok 2007
271- 272
264- 281 (likw. III drzwi w II wagonie, początek siedzeń ?ster?)
286- 287
233- 234

rok 2008
279- 280
300- 301 (montaż wyświetlaczy pixela)
302- 303 (likwidacja kabiny w II wozie, nowy wygląd sufitu)

rok 2009
247- 248
284- 285 (klimatyzacja kabiny, nowy pulpit)
316- 317 (koniec siedzeń ?ster?, powrót ?astromali?)
306- 307

rok 2010
277

: 2010-02-20, 15:18
autor: korpi
Darek pisze:rok 2010
277
Była to końcówka 2009r. ;p

: 2010-03-02, 20:20
autor: Darek
Albo mnie mój skacowany wzrok mylił, albo widziałem w składzie #326-327 w wagonie 327 nowiutkie nieporysowane szyby (albo zregenerowane). Skład ten bowiem jeździ już 10 lat po NG (to byłoby bardzo dziwne).
Może ktoś to potwierdzić czy może to było złudzenie?

: 2010-03-03, 15:53
autor: Darek
:swir:
Czyli Kamil miał rację... Jeden wóz uratowany od pocięcia. Dobrze że MZK zauważyło że solówki też trzeba remontować. A sypią się mocno. Dzisiaj na 1 i kilku 7 jeździły wozy normalnie jeżdżące w składach.

: 2010-03-03, 16:51
autor: Kuba3569
Danson pisze:Dzisiaj widziałem wagon #244 po NG na ul. Wojska Polskiego. Odbywał jazdę próbną. Zakres modernizacji taki sam jak w #277.
To może 249 - 250 też przechodzi NG? Chyba, że się mylę :P

: 2010-03-03, 21:47
autor: korpi
Jakub Czarnecki pisze:249 - 250
Fajnie by było. Niby zniknęły z pod płotu

: 2010-03-03, 23:04
autor: Kuba3569
Fotka autorstwa Michała Grossmanna znaleziona na naszej - klasie, dodana 3.11.2009

Sami oceńcie, przygotowania do remontu czy kasacji.

: 2010-03-03, 23:12
autor: reputed
Sami oceńcie, przygotowania do remontu czy kasacji.
Remont? Nielogiczne byłoby gdyby chcieli je kasować w czasie gdy nie ma co wyjeżdżać na tory...

: 2010-03-03, 23:18
autor: Darek
Do kasacji. Na 100%, Kuba sprawdź jeszcze raz u źródła. 250 już nie ma.

: 2010-03-03, 23:20
autor: Kuba3569
Ok, już po sprawie. :) Skasowany w 2009 czy na początku 2010?

: 2010-03-03, 23:23
autor: Darek
A co uznajemy za ostateczną kasację? Na moje 2009.

: 2010-03-03, 23:25
autor: Kuba3569
Darek pisze:A co uznajemy za ostateczną kasację? Na moje 2009.
Przerobienie na Dżilet Sensor, czyli całkowite unicestwienie. :P

: 2010-03-06, 00:08
autor: Kamil3836
Dzisiaj widziałem wagon #244 po NG na ul. Wojska Polskiego. Odbywał jazdę próbną. Zakres modernizacji taki sam jak w #277.
I o to chodzi, jeszcze z 2-3 solówki powinni wyremontować, i brać się za resztę składów.

: 2010-03-08, 22:43
autor: Kamil3836
A po co ta fotka?

: 2010-03-08, 22:47
autor: misieek
Hmm. Od dawna juz nie ma listwy w miejscu łączenia koloru niebieskiego i czerwonego na ścianach?

Mogli by dać elektroniczne (chociaż segmentowe) wyświetlacze kolejności