dostuber12 pisze:chociaż przez Mazowiecką do Teatru Polskiego lub do Ronda Wielkopolskiego. Myślę, że to byłby dobry ruch. Wracając mógłby zahaczyć o Dworzec tak jak to robi 71.
Wymyślasz na siłę.
reputed pisze:Co do 83 to Ronda Maczka jest z d... wzięte. Żaden węzeł przesiadkowy.
Przyjedziesz z Fordonu, obejrzysz nowe wiadukty, mosty i wracasz z powrotem, a po drodze postoisz w korku - tak rekreacyjnie.
Ignacy pisze:Po jasny gwint 53 dublować z 79
Aby przyciąć częstotliwość na
79 do
15 minut. Oczywiście na
53 pojawią się
krótkie wozy.
ZDMiKP proponuje z Fordonu linie do Rycerskiej, na Wilczak i Kapuściska. Żadnego bezpośredniego połączenia z ul. Gdańską. Zlikwidują autobusy nr 83 i 84 i nic nie dadzą w zamian. To jest SKANDAL! Dlaczego z Kapuścisk/Wyżyn będzie można dojechać na ul. Gdańską dwiema liniami, a z blisko dwa razy większego Fordonu żadną? Dlaczego na Fordon zaplanowano wyłącznie jedną linię z Dworca Głównego (wieczorem co 20/30 min.) a na Kapuściska/Wyżyny dwie, pokrywające się ze sobą linie (wieczorem co 10/15 min.)?
Z Błonia/Szwederowa na Bartodzieje będzie aż 6 linii! (nr 55, 59, 60, 64, 69, 89). Kogo ZDMiKP chce wozić na tak powielających się trasach? Nie jest to uzasadnione żadnymi potokami pasażerskimi! Nie tylko dzielnice przemysłowe (Przemysłowa/Brdyujście, Toruńska/Łęgnowo, Park Przemysłowy) pozbawione są połączeń z Dworcem Głównym PKP, ale również Szwederowo, Wzgórze Wolności i Wyżyny.
ZDMiKP chce:
• przekierować możliwie największy potok pasażerów z autobusów na tramwaje. Czy aby na pewno? Czy ten postulat ma być realizowany poprzez kierowanie kolejnych linii autobusowych do dzielnic obsługiwanych przez tramwaje? Linia 56 ma kursować z Miedzynia na Glinki (zrezygnowali już z linii 61 z Osowej Góry na Kapuściska). Ponieważ mamy słabo rozwiniętą sieć tramwajową na zachodzie miasta, naturalne staje się wykorzystanie jej poprzez planowanie linii autobusowych dowożących pasażerów do tramwajów (do węzłów przesiadkowych Rondo Grunwaldzkie i Garbary). Jednak wbrew własnym postulatom ZDMiKP robi odwrotnie. Stworzenie autobusowych linii bezpośrednich pomiędzy osiedlami doprowadzi do odwrócenia się pasażerów od komunikacji tramwajowej.
• zwiększyć dostępność do komunikacji miejskiej. Dotyczy to jednak tylko osiedli, które już mają komunikację. Zachodnia część Osowej Góry, górny taras Miedzynia, Zamczysko i inne rejony miasta nadal mają być odcięte od komunikacji.
• poprawić ofertę przewozową w Parku Przemysłowym, na Szwederowie, Osowej Górze. Poprawa ma polegać na dalszym braku możliwości połączenia Parku z Dworcem Głównym. Na Szwederowie poprawa polega na likwidacji bezpośredniego połączenia autobusowego z Dworcem Głównym.
• Stopniowo ograniczać wariantowość linii. A tyle lat ZDMiKP zarzekał się, że warianty są konieczne i wyśmiewał krytyków.
W jakim celu zaplanowano do pętli Łoskoń (potoki pasażerskie niemal zerowe) oprócz dwóch linii tramwajowych dwie linie autobusowe (w nocy aż 3 linie)? Czy to nie dziwne (i znowu podobno ZDMiKP analizował potoki pasażerskie), że w Łoskoniu (domki jednorodzinne, pola) mają być aż 4 dzienne linie komunikacyjne, a np. na osiedlu Nad Wisłą (duże osiedle w zabudowie wielorodzinnej) ma być tylko jedna linia?! Pomimo całej planowanej rewolucji ZDMiKP nie zaproponował bezpośrednich połączeń zachodnich dzielnic miasta. W projekcie ZDMiKP mieszkańcy osiedli wzdłuż ul. Twardzickiego tylko tracą. Zostaje im tylko 69/89 i 83. Linia nr 83 ominie całe Śródmieście. Bezpośrednie połączenie z Dworcem Głównym PKP zlikwidowane. W tej chwili mieszkańcy mają linie 3, 83, 84 i 67. Teraz cała 70-tysięczna dzielnica ma mieć tylko jedną linię do Dworca PKP co 15 min., wieczorem raz na 20/30 min. Jak wypadnie jeden tramwaj, pasażerowie z Fordonu będą zmuszeni czekać w sumie nawet godzinę na tramwaj!
ZDMiKP ujednolica połączenia pomiędzy poszczególnymi osiedlami, przez co oferta połączeń komunikacyjnych staje się uboższa. Z Fordonu do węzła Garbary pojadą linie nr 3 i 9 (żadna na ul. Gdańską); z Rycerskiej na Kapuściska pojadą dwie linie nr 5 i 8; z Błonia/Szwederowa mają kursować linie nr 55, 59, 60, 64, 69, 89, wszystkie pojadą na Bartodzieje; z Wyżyn linie nr 53, 61, 79 pojadą Wojska Polskiego i Solskiego, 61 i 79 tylko do Garbary; z ul. Twardzieckiego dwie linie (69 i 89) po tej samej trasie na Szwederowo i Błonie; z Dworca Głównego linie nr 67 i 71 pojadą do pętli Morska.
Ja dziękuję za taką komunikację.