Strona 9 z 16

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-10-09, 21:50
autor: Ignacy
Po jasny gwint 53 dublować z 79, a 61 prowadzić donikąd?
Chcą przerzucić potoki pasażerskie na tramwaje, tylko że tną połączenia jak tylko się da. Było z Wyścigowej bezpośrednie połączenie z Kapuściskami, Wilczakiem i Lasem Gdańskim. Zlikwidowali "1" do Lasu Gdańskiego, "3" zabrali z Wilczaka kosztem Rycerskiej, teraz niby wraca połączenie z Wilczakiem, ale kosztem częstotliwości "3", a jeszcze likwidując 83 i 84 do Dworca, dają nam do zrozumienia, że samochodem będzie szybciej i wygodniej.

Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-10-09, 22:03
autor: Kamil3836
dostuber12 pisze:chociaż przez Mazowiecką do Teatru Polskiego lub do Ronda Wielkopolskiego. Myślę, że to byłby dobry ruch. Wracając mógłby zahaczyć o Dworzec tak jak to robi 71.
Wymyślasz na siłę.
reputed pisze:Co do 83 to Ronda Maczka jest z d... wzięte. Żaden węzeł przesiadkowy.
Przyjedziesz z Fordonu, obejrzysz nowe wiadukty, mosty i wracasz z powrotem, a po drodze postoisz w korku - tak rekreacyjnie.
Ignacy pisze:Po jasny gwint 53 dublować z 79
Aby przyciąć częstotliwość na 79 do 15 minut. Oczywiście na 53 pojawią się krótkie wozy.


ZDMiKP proponuje z Fordonu linie do Rycerskiej, na Wilczak i Kapuściska. Żadnego bezpośredniego połączenia z ul. Gdańską. Zlikwidują autobusy nr 83 i 84 i nic nie dadzą w zamian. To jest SKANDAL! Dlaczego z Kapuścisk/Wyżyn będzie można dojechać na ul. Gdańską dwiema liniami, a z blisko dwa razy większego Fordonu żadną? Dlaczego na Fordon zaplanowano wyłącznie jedną linię z Dworca Głównego (wieczorem co 20/30 min.) a na Kapuściska/Wyżyny dwie, pokrywające się ze sobą linie (wieczorem co 10/15 min.)?
Z Błonia/Szwederowa na Bartodzieje będzie aż 6 linii! (nr 55, 59, 60, 64, 69, 89). Kogo ZDMiKP chce wozić na tak powielających się trasach? Nie jest to uzasadnione żadnymi potokami pasażerskimi! Nie tylko dzielnice przemysłowe (Przemysłowa/Brdyujście, Toruńska/Łęgnowo, Park Przemysłowy) pozbawione są połączeń z Dworcem Głównym PKP, ale również Szwederowo, Wzgórze Wolności i Wyżyny.

ZDMiKP chce:
• przekierować możliwie największy potok pasażerów z autobusów na tramwaje. Czy aby na pewno? Czy ten postulat ma być realizowany poprzez kierowanie kolejnych linii autobusowych do dzielnic obsługiwanych przez tramwaje? Linia 56 ma kursować z Miedzynia na Glinki (zrezygnowali już z linii 61 z Osowej Góry na Kapuściska). Ponieważ mamy słabo rozwiniętą sieć tramwajową na zachodzie miasta, naturalne staje się wykorzystanie jej poprzez planowanie linii autobusowych dowożących pasażerów do tramwajów (do węzłów przesiadkowych Rondo Grunwaldzkie i Garbary). Jednak wbrew własnym postulatom ZDMiKP robi odwrotnie. Stworzenie autobusowych linii bezpośrednich pomiędzy osiedlami doprowadzi do odwrócenia się pasażerów od komunikacji tramwajowej.
• zwiększyć dostępność do komunikacji miejskiej. Dotyczy to jednak tylko osiedli, które już mają komunikację. Zachodnia część Osowej Góry, górny taras Miedzynia, Zamczysko i inne rejony miasta nadal mają być odcięte od komunikacji.
• poprawić ofertę przewozową w Parku Przemysłowym, na Szwederowie, Osowej Górze. Poprawa ma polegać na dalszym braku możliwości połączenia Parku z Dworcem Głównym. Na Szwederowie poprawa polega na likwidacji bezpośredniego połączenia autobusowego z Dworcem Głównym.
• Stopniowo ograniczać wariantowość linii. A tyle lat ZDMiKP zarzekał się, że warianty są konieczne i wyśmiewał krytyków.

W jakim celu zaplanowano do pętli Łoskoń (potoki pasażerskie niemal zerowe) oprócz dwóch linii tramwajowych dwie linie autobusowe (w nocy aż 3 linie)? Czy to nie dziwne (i znowu podobno ZDMiKP analizował potoki pasażerskie), że w Łoskoniu (domki jednorodzinne, pola) mają być aż 4 dzienne linie komunikacyjne, a np. na osiedlu Nad Wisłą (duże osiedle w zabudowie wielorodzinnej) ma być tylko jedna linia?! Pomimo całej planowanej rewolucji ZDMiKP nie zaproponował bezpośrednich połączeń zachodnich dzielnic miasta. W projekcie ZDMiKP mieszkańcy osiedli wzdłuż ul. Twardzickiego tylko tracą. Zostaje im tylko 69/89 i 83. Linia nr 83 ominie całe Śródmieście. Bezpośrednie połączenie z Dworcem Głównym PKP zlikwidowane. W tej chwili mieszkańcy mają linie 3, 83, 84 i 67. Teraz cała 70-tysięczna dzielnica ma mieć tylko jedną linię do Dworca PKP co 15 min., wieczorem raz na 20/30 min. Jak wypadnie jeden tramwaj, pasażerowie z Fordonu będą zmuszeni czekać w sumie nawet godzinę na tramwaj!

ZDMiKP ujednolica połączenia pomiędzy poszczególnymi osiedlami, przez co oferta połączeń komunikacyjnych staje się uboższa. Z Fordonu do węzła Garbary pojadą linie nr 3 i 9 (żadna na ul. Gdańską); z Rycerskiej na Kapuściska pojadą dwie linie nr 5 i 8; z Błonia/Szwederowa mają kursować linie nr 55, 59, 60, 64, 69, 89, wszystkie pojadą na Bartodzieje; z Wyżyn linie nr 53, 61, 79 pojadą Wojska Polskiego i Solskiego, 61 i 79 tylko do Garbary; z ul. Twardzieckiego dwie linie (69 i 89) po tej samej trasie na Szwederowo i Błonie; z Dworca Głównego linie nr 67 i 71 pojadą do pętli Morska.

Ja dziękuję za taką komunikację.

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-10-10, 02:47
autor: Kris
dostuber12 pisze:61
dostuber12 pisze:Zamiast skierować ją gdzieś na pętlę to nie...
A gdzie byś ją skierował? Bo ja nie mam pomysłu.

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-10-10, 07:13
autor: Darek
Zamiast do ronda Maczka należałoby stworzyć linię Tatrzańskie - Pomorska z pętlą uliczną Świętojańska - Pomorska - Cieszkowskiego - Gdańska. Brak połączenia Fordonu z północnym Śródmieściem i dzielnicą muzyczną to największy błąd, bubel i pogorszenie oferty.

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-10-10, 08:00
autor: Ignacy
Już to widzę, ich teoretyczne rozwiązanie, żeby na Powstańców się przesiąść w 71 może bym zaakceptował, ale najpierw poproszę bus-pas na Kamiennej, przecież 83 będzie jechał jak 84, czyli na Kamienna stanie 2 razy w korku, najpierw od Inwalidów do Wyszyńskiego, następnie na Artyleryjskiej. Kto tym będzie jeździł do tego Ronda Maczka? Może to połączenie dla bezdomnych na zimę, ciepło, korki więc długo się jedzie, na Maczka może nie będzie trzeba wysiadać... full wypas dla nich będzie.

Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-10-10, 09:34
autor: dostuber12
Kris pisze:
dostuber12 pisze:61
dostuber12 pisze:Zamiast skierować ją gdzieś na pętlę to nie...
A gdzie byś ją skierował? Bo ja nie mam pomysłu.
W sumie tez za bardzo nie mam pomysłu ale można byłoby skierować do Wąbrzeskiej przez Magnuszewską, Glinki a z 66 zrobić typową linię okrężną bez wjazdu kieszonkowego na Wąbrzeską.
Ale mam taki pomysł :D Może dobrze by było gdyby się połączyło 61 i 77? Powstaje nowe połączenie Wyżyny - Grunwaldzka, oraz lepszy dojazd do pracy dla osób z Górnego Tarasu.

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-10-10, 16:50
autor: Kevin Kotoliński
81 i 82 na dużej części trasy się dublują. Można by jedną z nich poprowadzić ulicą Akademicką od Brzechwy do Ronda Misji Pokojowych ONZ. Tam ludzie nie mają komunikacji. Może to nie jest daleko do Brzechwy, czy Andersa, ale jednak przejść się trzeba.

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-10-11, 11:30
autor: dostuber12
Z 60 zrobili "normalną" linię (chociaż tez pewnie nie będzie zbyt dużego obłożenia), a 61 stał się potworkiem, który pewnie będzie wozić powietrze na odcinku (Magnuszewska - Ujejskiego). Jak przekazałem ta informacje osobom z osiedla to powiedzieli, że najpierw skrócili do Garbary i w jedną stronę jeździł donikąd, a teraz w drugą stronę skrócili, więc praktycznie tą linią nigdzie nie dojedziemy...Ludzie są naprawdę zbulwersowani. A co będzie się napisane na wyświetlaczu linii 61? W jedną i drugą stronę "Garbary przez Woj. Polskiego, Magnuszewska, Ujejskiego?

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-10-12, 09:24
autor: spooney
Konsultacje ruszyły :) do dzieła :P

Materiały >> http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/index.ph ... aczen-2016

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-10-12, 16:18
autor: landart
Gdyby komuś nie chciało się czytać pdf-a z opisem nowej sieci, to wyciągnąłem z niego kilka informacji niezwiązanych ściśle z układem komunikacyjny:

1. Budowa przystanku wiedeńskiego na ul. Focha ma nastąpić w 2016 roku.
2. Buspasy mają być utworzone na Kolbego, Grunwaldzkiej, Wałach Jagiellońskich i Gdańskiej koło Myślęcinka.
3. Planuje się zakup 7 midików do grudnia 2016 roku.
4. Planuje się zakup 15 tramwajów niskopodłogowych z okazji wybudowania trasy na Kujawskiej i zwiększenie ogólnej liczby pociągów tramwajowych o 6.
5. Linie 57 i 80 będą zajeżdżały na pętlę przy Rycerskiej.

Poza tym, jakoś nie wierzę w to, że:
każdy "rozjazd" linii nocnych odbywa się na podstawie dyspozycji inspektora nadzoru ruchu, który fizycznie przyjeżdża na miejsce, stwierdza obecność wszystkich kolejności i sprawdza, czy wszyscy pasażerowie zdążyli się przesiąść pomiędzy liniami.
Co do samej siatki, uważam, że problemem jest pozbawienie mieszkańcom bloków wzdłuż Kamiennej dojazdu w okolice Teatru Polskiego i Gdańskiej, który dotychczas był realizowany przez linię 84. Zamiast Ogińskiego i Sułkowskiego, autobusy linii 83 mogłyby jechać Powstańców Wielkopolskich, Mickiewicza i Gdańską z powrotem do Kamiennej. Dzięki takiemu rozwiązaniu byłaby możliwa również przesiadka "drzwi-w-drzwi" na przystanku Gdańska/Chodkiewicza na tramwaje w kierunku Lasu Gdańskiego i Bielaw, z naciskiem na okolice Powstańców Warszawy. Nie wiem tylko, czy kierowcy wyrobią się na prawoskręcie z Mickiewicza w Gdańską... Z drugiej strony tak jeździły "zatramwaje", więc problemów chyba być nie powinno... Wiem także, że taki przebieg linii stanowiłby konkurencję dla relacji 3/9 + 2/4/6, z której korzystaliby jednak wyłącznie mieszkańcy Fordonu. Co o tym sądzicie?

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-10-12, 16:22
autor: Kamil3836
Nie musisz wierzyć, ale każdy odjazd z Placu Kościeleckich jest na polecenie Centrali Ruchu, która przyjeżdża co kółeczko.

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-10-12, 16:30
autor: landart
W takim razie bardzo cieszę się z tego powodu. :) Nie miałem pojęcia, że coś takiego już funkcjonuje i pomyślałem, że jeśli wspominają o tym w opisie nowej sieci komunikacyjnej, to jest to jakaś nowość.

Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-10-12, 19:59
autor: Luigi
Postawili na schemat przesiadkowy a co z systemem A+T (poza Fordonem, pomijam te niby dowozowe 81, 82), co z biletami czasowymi? Bo ich dostępność jest raczej kiepska w chwili obecnej. Przecież nikt normalny nie będzie kasował drugiego biletu na te 3 marne przystanki od Garbar do Dworca Głównego...
Ogólnie jako całość może i ładnie się prezentuje ale tylko na papierze i w liczbach (sprytne przycięcie kursów w zamian za skoordynowanie odcinkowe), ale rzeczywistość może okazać się brutalna... I tylko niepotrzebne nerwy kierujących i pasażerów będą.
A i ciekawi mnie jeszcze jedno, czy po opóźnieniu pierwszych dziennych kursów osoby z Fordonu dostaną się bez problemu do zakładów pracy na Niklową... i analogicznie powrót z popołudniówki żeby nie było że gdzieś utkną w centrum miasta czekając łaskawie na pierwszy "nocny".

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-10-13, 10:41
autor: Darek
Popieram. Do nowej organizacji powinny dojść bilety 20 i 40 minutowe.

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-10-13, 15:48
autor: Kamil3836
dostuber12 pisze:W jedną i drugą stronę "Garbary przez Woj. Polskiego, Magnuszewska, Ujejskiego?
Za długi, raczej p. Woj. Polskiego, Ujejskiego.

Jakby kogoś interesował tabor od stycznia
1 - Z2
2 - Z2+Z3
3 - Z2+Z3
4 - Z2
5 - Z2
6 - Z2+Z1
7 - Z1
8 - Z2+Z3
9 - Z2+Z3
51 - 12
52 - 18
53 - 12
54 - 12
55 - 12
56 - 18
57 - 12
58 - 12
59 - 12
60 - 12
61 - 12
64 - 18
65 - 18
66 - 8+12
67 - 12
68 - 18
69 - 18
71 - 18
73 - 12
74 - 12
76 - 12
77 - 12+18
79 - 18
80 - 12
81 - 12
82 - 12
83 - 18
86 - 12
89 - 18

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-10-13, 15:53
autor: spooney
Zgubiłeś gdzieś T9 :P A 56 na pewno na 12m? A nie 18m? :P

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-10-13, 16:04
autor: Darek
56 na krótkich? Współczuję miedzyniakom.
EDIT: Nieaktualne

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-10-13, 16:06
autor: Kamil3836
Darek pisze:56 na krótkich? Współczuję miedzyniakom.
spooney pisze:Zgubiłeś gdzieś T9 :P A 56 na pewno na 12m? A nie 18m? :P
Poprawka, odruchowo wpisałem 12. Jeśli chodzi o 9, to wyleciała mi z głowy.

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-10-13, 16:16
autor: black125
Liczba brygad tez juz znana ?

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-10-13, 18:09
autor: lukasn26
A co oznacza Z3? Pesy? Bo Z1 i Z2 oznaczają chyba konstal 805Na i 805Na+805Na :)

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-10-13, 18:30
autor: Ignacy
Pesy, a przy 10 zabytki :)

Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-10-14, 13:39
autor: Luigi
Jeśli chodzi o brygady na liniach tramwajowych to wg moich obliczeń powinno wyglądać tak:
T1 - 5/4
T2 - 6/5
T3 - 8/6
T4 - 6/4
T5 - 6/4
T6 - 13*/7/5
T7 - 12*/7/5
T8 - 6/4
T9 - 8/6

* - dodatkowe kursy w tzw. mikroszczycie (T6 i T7 co 7,5 min)

PS Jeszcze pytanie do Was, czy jako Stowarzyszenie przygotowujecie, bądź macie już gotowe jakieś wnioski z uzasadnieniem do tego całego projektu zmian w układzie KM od stycznia 2016?

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-10-14, 21:46
autor: Robert Reimus
Luigi pisze:PS Jeszcze pytanie do Was, czy jako Stowarzyszenie przygotowujecie, bądź macie już gotowe jakieś wnioski z uzasadnieniem do tego całego projektu zmian w układzie KM od stycznia 2016?
Właśnie przygotowujemy uwagi. Oczywiście opublikujemy je.

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-10-15, 16:59
autor: Kamil3836
Luigi pisze:dodatkowe kursy w tzw. mikroszczycie (T6 i T7 co 7,5 min)
A kto powiedział, że mikroszczyt, oznacza zagęszczenie wszystkich kursów do 7,5 minut? W tym momencie częstotliwość byłaby 7,5, a jest 15, z dodatkowym zagęszczeniem.
Luigi pisze:T1 - 5/4
T2 - 6/5
T3 - 8/6
T4 - 6/4
T5 - 6/4
T6 - 13*/7/5
T7 - 12*/7/5
T8 - 6/4
T9 - 8/6
5 - 5
6 - 7
7 - 6
8 - 5

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-10-15, 17:12
autor: Darek
Oczywiście zaniedbano wiadukt na Skarżyńskiego który powinien być głównym węzłem przesiadkowych dla Tatrzańskiego. Zamiast telepania do Przylesia przez Twardzickiego, pasażerowie powinni mieć wygodną przesiadkę na wiadukcie. A mamy tutaj jedynie linię 74 co 15 min. w szczycie. Dramat. Brakuje kursów 74Bis Tatrzańskie-Bajka!!! Minimalna częstotliwość na odcinku Skarżyńskiego (wiadukt) - Tatrzańskie powinna wynieść 7,5 a nawet 5 w szczycie! Nie zmuszajmy mieszkańców Tatrzańskiego i Zofinu do wycieczki krajoznawczej przez Twardzickiego, gdzie kursów będzie więcej i mniej czekania, ale za to sama podróż się wydłuży.

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-10-15, 17:14
autor: spooney
Darek pisze:pasażerowie powinni mieć wygodną przesiadkę na wiadukcie
Wygodną gdyby nie schody... :P

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-10-15, 17:20
autor: Darek
I windy. Wygodniejsza z pewnością od zwalonego po całości (mimo wielokrotnych interwencji Stowarzyszenia) "węzła" Garbary. 79 powinno więc kursować w relacji Rycerska - Szwederowo - Wyżyny, a nie Garbary-Kapuściska!

Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-10-15, 19:01
autor: tomasz792
Tak samo jest z 3. Teraz jeździ pełna w szczycie co 7,5 minuty teraz będzie jeździła tak razem z 9, a co z pasażerami linii 83 i 84.Jak oni wejdą do 3 to na Rondzie Jagiellonów już nikt tam nie wsiądzie.

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-10-15, 20:27
autor: Ignacy
Też się zastanawiam. Teraz 3 co 7,5, 83 co ok. 10, 84 co ok. 20-25, wszytko jeździ pełne, a oni chcą tych ludzi powciskać do 3 co 15 minut ?! Jak... chyba, że na jeden kurs jadą 3 tramwaje.

Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu

: 2015-10-15, 20:45
autor: Darek
Większość kupi samochody :P więc spokojnie