Solbus
: 2015-02-19, 13:58
Testów? Mi się wydawało, że oni je kupili..
http://forum.komunikacja.bydgoszcz.pl/
http://forum.komunikacja.bydgoszcz.pl/viewtopic.php?f=57&t=2637
Solbus pojedzie do Kazachstanu?
GAZETA POMORSKA
Jak informuje Gazeta Pomorska - w tym tygodniu Ambasador Kazachstanu Erik Utembayew
odwiedził Fabrykę Autobusów Solbus w Solcu Kujawskim.- Jestem pod
wrażeniem nowoczesnej produkcji ekologicznych autobusów na gaz - opowiadał. -
Solbus mógłby wybudować taki zakład u nas. W Kazachstanie gaz jest tańszy niż w
Polsce.
- Pomyślimy, ale mówimy przecież o bardzo trudnym rynku i
skomplikowanym prawie - komentujeAntoni Śliżak,dyrektor
zarządzający Solbusu. -Trzeba też mieć pewność, że w Kazachstanie będą
klienci na nasze autobusy. Jednak "pierwsze koty za płoty".
Kazachstan należy do Unii Euroazjatyckiej, w której
obowiązują inne przepisy celne.Dodajmy jeszcze, że koszty pracy w tym
kraju są na podobnym poziomie, jak w Polsce, jednak średnia płaca jest niższa.
Wynosi 400 euro, czyli 1670 zł. Minimalna jest zaś uzależniona od rozwoju
danego regionu.
http://www.infobus.pl/solbus-pojedzie-d ... 77742.html
Konrad Machura:
Ostatnio jadąc do Bydgoszczy stwierdziłem, że nadrobię te ok. 4 kilometry i zjadę tam gdzie klepią nasze nowe wozy Sorry za jakość, ale nie miałem na celu umówionej sesji zdjęciowej :D
http://ckmkm.inds.pl/forum/viewtopic.ph ... &start=300
Solbus w Kortrijk: Zbudujemy swój elektryczny autobus
Lider Trading zaprezentował podczas największych europejskich targów autobusowych w Kortrijk dwa autobusy – hybrydowy, gazowo-elektryczny pojazd 12-metrowy dla MPK Częstochowa oraz 12-metrowy autobus demonstracyjny na płynny gaz LNG. Producent zapowiedział też zbudowanie pojazdu całkowicie elektrycznego.
Niebieski autobus zasilany LNG znany jest już wielu przedsiębiorstwom transportowym w Europie, którzy zainteresowali się skroplonym gazem.
– Ten autobus testowany był w tym roku w Estonii i na Słowacji. Auta na LNG to nasz wyróżnik na skalę europejską. W przeciwieństwie do CNG, odpada konieczność zabudowywania butli gazowych na dachu, co jest zaletą tej technologii – powiedział Michał Śliżak, dyrektor marketingu Lider Trading, producenta Solbusów.
Autobusy na LNG jeżdżą w Olsztynie od października 2013 roku, od kilku miesięcy kursują też po ulicach Warszawy. – Kolejną zaletą LNG jest to, że nawet w momencie gdy temperatura spada poniżej 20 stopni Celsjusza nie ma najmniejszego problemu z eksploatacją autobusów nim zasilanych, co sprawdziliśmy w Olsztynie – komplementował pojazd przedstawiciel Lider Trading, dodając, że producent liczy na kolejne zlecenia na hybrydy w związku ze zbliżającym się przetargiem na takie autobusy w Gdyni (poprzedni nie przyniósł rozstrzygnięcia).
Drugim z samochodów zaprezentowanych w halach w Kortrijk była przeznaczona dla MPK Częstochowa hybryda gazowo-elektryczna. – W pojeździe tym zastosowano superkondensatory. Zakładamy, że oszczędności paliwa z tytułu stosowania napędu hybrydowego będą wynosić około 20%. Muszę zaznaczyć, że wyprodukowanie takiej hybrydy i zgranie całego zarządzania energią jest znacznie bardziej skomplikowane niż zbudowanie autobusu elektrycznego.– wyjaśniał Michał Śliżak.
Solbus deklaruje też, że na początku roku 2016 będzie mieć własny elektryczny autobus demonstracyjny. Będzie wyposażony w baterie polskiego dostawcy, ze względu na chęć obniżenia kosztów będzie w nim zamontowany silnik o charakterystyce trolejbusowej, umieszczony pomiędzy osiami pojazdu (czyli podobnie jak w jeżdżących po Warszawie Solarisach Electric).
– Elektryczność to przyszłość. Liczymy na to, że ta technologia w stanie się w niedalekiej przyszłości komercyjnie uzasadniona, ponieważ bez subsydiów jest ona obecnie zbyt droga. Natomiast, jeśli nasi klienci mają pieniądze zewnętrzne na zakup zeroemisyjnych autobusów, byłoby nierozsądne nie mieć takiego w ofercie – uzasadniał Michał Śliżak.
Przed halą, gdzie odbywały się targi, stał jeszcze jeden Solbusa, w którym zastosowano elektryczne silniki w piastach produkowane przez Ziehl-Abegg. Został on zakupiony przez niemiecka firmę E-Bus GMBH, zajmującą się promocją pojazdów zeroemisyjnych, od producenta z Solca Kujawskiego. Właśnie ta firma decydowała też o kompletacji pojazdu. Na razie jednak, na rynek polski pojazd taki nie będzie oferowany.
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 50638.html
Lider Trading odpowiada na temat pożaru w Lisim Ogonie
http://infobus.pl/lider-trading-odpowia ... 79454.html
Busworld 2015: Wywiad z Solbusem [FILM]
W ramach swojego wielkiego powrotu na europejskie salony, Solbus pokazał na targach w Kortrijk pierwszy egzemplarz hybrydy gazowej dla MPK Częstochowa – Solbus Solcity 12 CNG Hybrid. Ponadto pojawił się demonstracyjny egzemplarz zasilany skroplonym gazem ziemnym – Solcity 12 LNG, który jest podstawowy znakiem rozpoznawczym producenta.
–„Na wystawie w Kortrijk mocno zaakcentujemy LNG. Dlatego na naszym stoisku zaprezentujemy autobus testowy na LNG, który może pojawić się w dowolnym mieście europejskim – powiedział Michał Śliżak, dyrektor marketingu w firmie Lider Trading, właściciela marki Solbus. – Obok niego stanie pierwszy egzemplarz hybrydy gazowej dla MPK w Częstochowie. Chcemy pokazać, że z jednej strony jesteśmy silną, profesjonalną firmą, która spokojnie radzi sobie nawet z najbardziej skomplikowanymi wyzwaniami technicznymi, zaś z drugiej, że jesteśmy cały czas bardzo elastyczni i otwarci na realizację nietypowych projektów – przede wszystkim z zakresu napędów alternatywnych.”
Wywiad z Michałem Śliżakiem z Kortrijk można obejrzeć poniżej
https://www.youtube.com/watch?v=fenrWOFXNOg
http://www.infobus.pl/busworld-2015-wyw ... 79481.html
Zgadzam się a przypadek we Włocławku to błąd fabryczny który był usunięty.Mateusz Machel pisze:Nie żebym bronił Solarisa, ale te co spłonęły to były ok.10 letnie, stołeczne, wyeksploatowane do granic możliwości często przez ukochany Mobilis wozy. A tutaj mamy po raz drugi nówkę . Trochę wtopa. :D