Strona 1 z 1

72

: 2007-01-10, 03:06
autor: prohun
...czyli Wyścigowa - Os. Tatrzańskie, z czego zauważyłem, to najmniej popularna linia z serii "siedemdziesiątek do Wyścigowej". Hmmmm. Szczerze powiem, że mnie to dziwi, bo to jedyna linia, która łączy bezpośrednio Tatrzańskie z UTP; ma całkiem zacną częstotliwość (co 15/9/5 min, w zależności od pory dnia), co prawda tylko w dni robocze, ale zawsze.
Z tego, co widziałem i się mniej więcej orientuję, to obsługiwana (MZK tak w ogóle) przez Volvo B10BLE 6x2 (najczęściej), zdarzają się długie Volva (B10L? Nigdy nie pamiętałem:-P) oraz niekiedy Ikary (w godzinach szczytu)...

Oj, nieraz ta linia ratowała skórę, nieraz dowoziła na ostatnią chwilę na Wyścigową, na 1 lub 3...

: 2007-01-10, 09:26
autor: elfalcone
Oj, coś mi się wydaje, że jednak 72 jest bardziej oblegane - albo inaczej. Zazwyczaj jeździ nią tyle samo osób, niezależnie od pory dnia. Zaś zapełnienie w 70 i zwłaszcza w 74 jest zależne od pory dnia. Czasami w 72 jest ciasnawo :D Swoją drogą, bardzo lubię tę linię :)

: 2007-01-10, 16:09
autor: prohun
I na moje powinna także wyjeżdżać w dni wolne, a przynajmniej w soboty...kurde...choćby i co pół godziny, ale żeby była...

: 2007-01-10, 16:12
autor: Dawid Szramke
Powiem tak w 2001 roku na 72 jeżdziło 12 kolejności w szczycie. Później zmiejszyli do 7, a teraz jest ich 6 w szczycie. 72 jest po to aby odciążyć 69 napewno mam na myśli Twardzickiego. Przerwy kierowcy mają zacne.

: 2007-01-10, 19:05
autor: mc_pele
Getinbank_2690 pisze:Powiem tak w 2001 roku na 72 jeżdziło 12 kolejności w szczycie.
do tego były to w zdecydowanej większości ikarusy280 czyli najbardziej pojemne pojazdy jakie kiedykolwiek pojawiły się na bydgoskich ulicach :)

getinbank2690 pisze: 72 jest po to aby odciążyć 69 napewno mam na myśli Twardzickiego.



72 to autobus w swym założeniu mający dowozić ludzi do tramwaju, więc będący częścią przesiadkowego wariantu dojazdu Centrum - Fordon, niestety od jakiegoś czasu zaczyna przegrywać z 93 i wszelkiej maści busiarzami :( a ja pamiętam jeszcze czasy gdy wyżej wspomniane heble przeguby jeżdżące w szczycie co 6 minut odjeżdżały z Wyścigowej zapełnione po brzegi... Chyba starośc zagląda mi w oczy :P

: 2007-01-10, 19:23
autor: Dawid Szramke
2400 2403 2404 2413 2608 to ikary które były na stałe na 72. Wcześniej 2400 był na 65.

: 2007-01-10, 20:48
autor: prohun
Fiu, fiu...(jak mawiał zakonspirowany ubek, towarzysz Elemelek)...fiu, fiu...to dopiero musiały być czasy...że też ja wtedy nie studiowałem...ale pewnie i nawet w czasach swojej świetności 72 była linią na dni pracy, co?
I na moje tu tkwi błąd.

: 2007-01-10, 21:49
autor: elfalcone
prohun pisze:Fiu, fiu...(jak mawiał zakonspirowany ubek, towarzysz Elemelek)...fiu, fiu...to dopiero musiały być czasy...że też ja wtedy nie studiowałem...ale pewnie i nawet w czasach swojej świetności 72 była linią na dni pracy, co?
ZTCP zawsze kursowała w dni powszednie. A jej rozkład za starych czasów przypominał dzisiejszy rozkład 69 - czyli o siódmej rano wyglądał mniej więcej tak:

7 00 05 10 15 20 25 30 35 40 45 50 55

Bardziej były zachowane równe odstępy niż w 69. Tramwajom ucięli częstotliwość z 14 na 11, wtedy też 72 się oberwało.

: 2010-01-31, 19:30
autor: Artur Gotowski
Troszkę odkopię temat, ale trudno. :)
Na szybko przejrzałem nowy rozkład 72 i zauważyłem, że po przyjeździe na Wyścigową ostatniej "trójki" (23:15) nie będzie na nas czekać już 72. Zawsze było tak, że wszystkie 3 linie odjeżdżały po ostatniej "trójce" a od jutra ostatni 70 jedzie o 23:20, 74 o 23:21 a ostatni 72 o 23:08. Decyzja Zarządu jest tym bardziej dziwna, gdyż ostatni 69 jest na Wyścigowej o 23:02. Myślę, ze jutro parę osób zrobi duże oczy, gdy okaże się, że nie mogą dojechać na osiedla położonych wzdłuż ul. Twardzickiego.

: 2010-01-31, 19:39
autor: Mateusz Machel
No to może trzeba walnąć pisemko do ZDMiKP?

: 2010-01-31, 20:34
autor: Darek
Nie do Zarządu, do p. Aładowicza od razu. Niech jeszcze się wybierze na miejsce po 23 i zapisze epitety pieszych pasażerów zostawionych w polu :lol:

: 2010-01-31, 20:51
autor: reputed
Artur Gotowski pisze:Decyzja Zarządu jest tym bardziej dziwna, gdyż ostatni 69 jest na Wyścigowej o 23:02. Myślę, ze jutro parę osób zrobi duże oczy, gdy okaże się, że nie mogą dojechać na osiedla położonych wzdłuż ul. Twardzickiego.
Z moich obserwacji wiem, że ostatnim 72 z Wyścigowej nie jechał nikt, rzadko jedna max dwie osoby. Może tą decyzję podjęto na skutek przeprowadzonych analiz.

: 2010-01-31, 20:59
autor: Artur Gotowski
Nie wiem, kiedy przeprowadzałeś swoje obserwację, jednak ja nie mogę się zgodzić z ich wynikiem. Wielokrotnie wracając ostatnią trójką widziałem, jak parę osób udawało się na 72. Mówię tutaj o sytuacji w dzień powszedni, który nie przypadał pomiędzy świętami tylko o "normalnym" dniu podczas roku akademickiego i szkolnego.

: 2010-01-31, 21:02
autor: reputed
Artur ja również. Przez pewien czas (wrzesień i październik) jeździłem ostatnią 3 do Wyścigowej i wiem jak sytuacja wygląda. Tramwajem tym dojeżdżało do pętli 3-10 osób, z czego wszyscy udawali się na 70, 74 i 65.

: 2010-01-31, 21:02
autor: ArturS
Za moich dobrych czasów w czterdziestym piątym :P , dokładnie między 1997, a 2003 kiedy jeździło się do zawodówy i technikum na 72 było 12 kolejności. Wozy którymi była obsadzona linia: 2402, 2404, 2411, 2413, 2416, 2582, 2595, 2608, 2612, 2744, 2755, 2766. Amen :) Było w czym wybierać. Mowa o Ikarusach 260 i 280. Trafiały się też Ikary automaty i Jelcze 2625, 2626, 2627, 3660 (sporadycznie). Ale to były czasy!

: 2010-01-31, 21:05
autor: Artur Gotowski
volvo7000A pisze:Artur ja również. Przez pewien czas (wrzesień i październik) jeździłem ostatnią 3 do Wyścigowej i wiem jak sytuacja wygląda. Tramwajem tym dojeżdżało do pętli 3-10 osób, z czego wszyscy udawali się na 70, 74 i 65.
Nie chce i nie będę się kłócić. Wiadomo przecież, że jednego dnia danym kursem może jechać o wiele więcej osób niż drugiego i ciężko to wytłumaczyć.

: 2010-02-01, 15:13
autor: pawel_nk
volvo7000A pisze:Artur ja również. Przez pewien czas (wrzesień i październik) jeździłem ostatnią 3 do Wyścigowej i wiem jak sytuacja wygląda. Tramwajem tym dojeżdżało do pętli 3-10 osób, z czego wszyscy udawali się na 70, 74 i 65.
Skoro to jest system A+T to skomunikowanie powinno być zapewnione, tym bardziej, że jest to ostatni kurs. Pasażer wsiadając w tramwaj 3 jest przekonany, że zdąży na odpowiednią przesiadkę. Po to ten system został przecież stworzony. Albo chociaż mogą dać kolejną literkę do legendy (u nas przecież na to moda :P ), że brak skomunikowania na 72.

: 2010-02-02, 01:11
autor: misieek
Artur Gotowski pisze:Nie wiem, kiedy przeprowadzałeś swoje obserwację, jednak ja nie mogę się zgodzić z ich wynikiem. Wielokrotnie wracając ostatnią trójką widziałem, jak parę osób udawało się na 72. Mówię tutaj o sytuacji w dzień powszedni, który nie przypadał pomiędzy świętami tylko o "normalnym" dniu podczas roku akademickiego i szkolnego.
A czy 72 jeździ w inne dni byś mógł mówić o innym niż powszednim dniu?

: 2010-02-02, 02:24
autor: Artur Gotowski
Człowieku, jak Ty "wąsko" myślisz. Przecież jest różnica między dniem powszednim we wakacje/ferie a dniem powszednim podczas roku akademickiego/szkolnego.

: 2010-02-02, 23:08
autor: misieek
72 ma inny rozkład w Wakacje i w dni szkolne ? Hmm nie wiedziałem.

: 2010-02-02, 23:35
autor: Artur Gotowski
A czy ja pisałem, że ma inny?!

72

: 2012-12-31, 17:57
autor: Kamil3836
Ostatni dzień kursowania linii Nr 72.:
72/11 - 771
72/12 - 865
72/13 - 589
72/14 - 866
72/15 - 515

Mercedesy mogłem pomylić, przy dodawaniu do kolejności, ale napewno one dziś jeździły.

72

: 2013-01-01, 11:55
autor: michał 78
Na Wyścigowej na dyżurce postawiłem "nekrolog" i zapaliłem lampkę.

72

: 2016-01-17, 18:04
autor: prohun
Jako że ja zacząłem ten temat to i ja go skończę:

R.I.P. 72

Tym samym powracam na forum po dokładnie 3080 dniach nieobecności.

Cześć :D Ktoś mnie pamięta?