Strona 1 z 2

Linie pracownicze

: 2008-09-22, 15:30
autor: spooney
A kojarzycie taką linię jak [202], która właśnie na Smoleńską jeździła, coś a'la obecne [76]?

: 2008-09-22, 15:47
autor: Mateusz Machel
Dwusetki były pracownicze.

: 2008-09-22, 15:59
autor: spooney
Mateusz pisze:Dwusetki były pracownicze.
Dla pracowników MZK, czy dla różnych firm?
Były jeszcze inne linie 2xx?
Ja pamiętam tylko tą jedną [202], bo na planie miasta była zaznaczona.

: 2008-09-22, 16:13
autor: Mateusz Machel
Bylo jeszcze jakieś 200 do gazowni itp itd. Nie, to chyba dla rożnych firm.

: 2008-09-22, 16:24
autor: Darek
202 to dzisiejsza 76, to nie ulega wątpliwości.

: 2008-09-22, 16:40
autor: mc_pele
Jeden raz w życiu widziałem 202 będąc jeszcze uczniem podstawówki, ku mojemu zaskoczeniu był to ikarus 280.26 czyli popularny przegub. Z powodu jednorazowego widzenia nie mam pojęcia czy był to standard na tej linii czy po prostu jakaś rezerwa.

Dobrze pamiętam za to Jelcze M-11 na 63 i 73 na wycieczkę którymi udawałem się czasem :)

spooney pisze:Były jeszcze inne linie 2xx?
W latach 70-tych ( być może jeszcze w 80-tych ) istniała linia 201 kursująca na trasie Belma-Łochowska-Nakielska-Bronikowskiego-Grunwaldzka-R Grunwaldzkie-Królowej Jadwigi-Fredry-Mazowiecka-Pomorska ( powrót tak samo jak 60 ).

Dwusetki były pracownicze.

Co to znaczy? Tylko pracownicy danego zakładu mogli z nich korzystać? Zwykły człek "z ulicy" nie miał prawa wstępu?

: 2008-09-22, 16:50
autor: spooney
mc_pele pisze:Co to znaczy? Tylko pracownicy danego zakładu mogli z nich korzystać? Zwykły człek "z ulicy" nie miał prawa wstępu?
No właśnie o ile dobrze pamiętam to tak właśnie było. To było kilka kursów dziennie tylko.

Linie pracownicze

: 2009-04-01, 20:32
autor: korpi
Kiedyś były linie pracownicze. 1xx. To nawet na Belmę jeździły 3 linie, nie to co teraz xD


/o: wydzieliłem osobny wątek bo się OT zrobił

: 2009-04-01, 21:21
autor: pawel_nk
korpi pisze:Kiedyś były linie pracownicze. 1xx
Linie pracownicze miały raczej numerację 2xx

: 2009-04-01, 21:47
autor: korpi
pawel_nk pisze:2xx
Dzięki za poprawkę. Ja żem tego w ogóle nie widział. Gdzieś tylko na starym planie miasta widziałem. Ale kiedy to było?

: 2009-04-02, 13:45
autor: pawel_nk
korpi pisze:pawel_nk napisał/a:
2xx
Dzięki za poprawkę. Ja żem tego w ogóle nie widział. Gdzieś tylko na starym planie miasta widziałem. Ale kiedy to było?
Spojrzałem na stare plany miasta i muszę przyznać, że też miałeś rację. Na planie miasta z 1971 roku jest linia pracownicza
101 Hetmańska/Pomorska - Hetmańska - Sobieskiego - Dworcowa - (z powrotem: Fredry - Sawickiej(dzis. Mazowiecka)) - Królowej Jadwigi - Garbary - Jackowskiego - Grunwaldzka - Bronikowskiego - Nakielska - BELMA

Natomiast na planie z 1977 roku ta linia ma już numer 201 i nieco zmienioną trasę po wybudowaniu ronda Grunwaldzkiego
201 Hetmańska/Pomorska - Hetmańska - Sobieskiego - Dworcowa - (z powrotem: Fredry - Sawickiej(dzis. Mazowiecka) - Królowej Jadwigi - Czerwonej Armii (dzis. marsz. Focha) - Nakielska - BELMA

Zmiana numeracji miała prawdopodobnie związek z włączeniem Fordonu do Bydgoszczy. Linię P (Pl. Koscieleckich - Fordon) zmieniono na 101.

: 2009-04-02, 15:51
autor: korpi
201 > 101 > 91 > 77

: 2009-04-02, 18:06
autor: pawel_nk
korpi pisze:201 > 101 > 91 > 77
201 nigdy do Fordonu nie jeździł

jak już to

P > 101 > 91 > 77

: 2009-04-02, 18:09
autor: reputed
202 > 76 Smoleńska - r. Toruńskie
Na planach miasta jeszcze do 1992 roku.

Linia 202

: 2009-10-22, 00:07
autor: Robert Reimus
Na planie miasta z 1988 znalazłem linię 202, kursującą na trasie Rondo Toruńskie - Smoleńska, a więc jej spadkobiercą jest linia 76. Zastanawia mnie jednak numer 202. Rozumiem, że 1xx to były linie pospieszne. A 2xx?

: 2009-10-22, 00:59
autor: reputed
Robert Reimus pisze:A 2xx?
Linie zakładowe.

: 2009-10-22, 12:35
autor: Darek
202 było jedyną linią 2xx.

: 2009-10-22, 16:25
autor: pawel_nk
Darek pisze:202 było jedyną linią 2xx.
Wcześniej istniała jeszcze linia 201, o której jest wspomniane kilka postów wyżej.

: 2009-10-23, 08:03
autor: mc_pele
korpi pisze:To nawet na Belmę jeździły 3 linie, nie to co teraz xD
1. 56
2. 201
3. ?
volvo7000A pisze:Linie zakładowe.
Na pewno były to zakładowe? Po Bydgoszczy jeździło sporo linii zakładowych dostępnych tylko dla pracowników danego zakładu nie zaznaczonych na planie miasta, jeżdżą zresztą do dziś - linie Zachemowe, jeszcze w zeszłych latach z Ronda Jagiellonów stanowiska 63 odjeżdżał jakiś autobus zakładowy jadący gdzieś w kierunku Stryszka, FR Bus obsługuje linię zakładową poczty. Skoro jednak linie 201 i 202 były oznaczane na planach miast to były to chyba jednak linie ogólnodostępne, zresztą pamiętam że za dzieciaka będąc na Rondzie Toruńskim widziałem przegubowego ikara ( pewnie z zajezdni Toruńska :) na 202 - stał sobie normalnie z otwartymi wszystkimi drzwiami, wyglądało na to że to zwykła linia jak każda inna. Być może oznaczenia te wprowadzono dla odróżnienia linii typowo szczytowych od zwykłych na wzór Warszawy - tam dawniej takie linie też miały osobne oznaczenia - 3XX, były to jednak też autobusy ogólnodostępne. Nie jestem pewien że tak na pewno było w Bydgoszczy ale jakiś powód był numeracji tych linii i zaznaczania ich na planie miasta w przeciwieństwie do typowo zakładowych uruchamianych tylko i wyłącznie dla pracowników danego zakładu.

: 2009-10-23, 13:24
autor: korpi
mc_pele pisze:3. ?
56 BIS Belma - Os. Leśne

: 2009-10-23, 14:42
autor: Krzysztof Ziętara
korpi pisze:
mc_pele pisze:3. ?
56 BIS Belma - Os. Leśne
E, bisów nie ma co traktować jako osobne linie.

: 2009-10-23, 19:19
autor: reputed
mc_pele pisze:Na pewno były to zakładowe?
Zakładowe w sensie, że podlegały pod miasto, ale to były typowe dowozówki pracowników do zakładów, oczywiście ogólnodostępne.

: 2010-02-23, 08:09
autor: spooney
Truskawa pisze:Linie pracownicze miały numery od 151 w górę.
I na dowód tego jest to oto zdjęcie Ikarusa na linii 156 >> http://www.phototrans.eu/14,390793,0,Ik ... _2752.html

: 2010-02-23, 08:32
autor: Kuba3569
W latach 80. i chyba 90.(?) jak dobrze pamiętam z opowiadań, kursowały linie rozwożące pracowników bydgoskiego ROMETu. Podobno gdy zbliżała się godzina zmiany to przed zakładem zbierało się kilkanaście/kilkadziesiąt(?) autobusów. Pojazdy tworzyły małą 'zajezdnię'. :)

: 2010-02-25, 23:17
autor: micha
A obecne wozy służbowe MZK też się liczą?

: 2010-04-17, 22:02
autor: Darek
W Bydgoszczy w latach 80 były takie linie jak: 151, 152, 155, 156, 158, 161, dowoziły pracowników między innymi do Rometu, Telfy i Transbudu. Przewoźnikiem było WPK.

: 2010-04-17, 23:11
autor: Mateusz Machel
Która z nich jeździła do telfy? No i do którego oddziału jeśli wiesz?

: 2010-04-17, 23:20
autor: Darek
Na razie wiem tylko tyle.

Re: Linie pracownicze

: 2013-10-08, 16:06
autor: Darek
Znalazłem kilka nowych informacji:
W lipcu 1971 zmieniono numerację niektórych linii autobusowych: „56bis” na „156”, „57bis” na „203”, „101” na „201” oraz „P” na „101” . Uporządkowano tym samym system numeracji poszczególnych linii:
50-100: Autobusy dzienne, miejskie, planowe,
101-150: Linie pospieszne i podmiejskie,
151 wzwyż: Linie zamknięte, pracownicze.
Linie powyżej 200 również były pracownicze, ale korzystać mogli z nich wszyscy mieszkańcy .
156 jeżeli zastąpiło 56bis musiało kursować z Belmy na Leśne (11 listopada)
203 łączyło Wyścigową z Rometem, do 1975 roku. Później połączyła Plac Kościeleckich z BEFANĄ na Glinkach.
201 Belmę ze Śródmieściem (Mazowiecka/Pomorska)

202:
6 kwietnia 1971 roku uruchomiona została nowa linia pracownicza „202”, która poprawiła warunki dojazdu do pracy pracownikom „Zachemu”. Linia kursowała na trasie Osiedle Łuczniczki – Aleja Planu 6-letniego – Brama Bełzka („Zachem”) – Brama Toruńska („Zachem”). Rozkład jazdy dostosowany był do godzin pracy w zakładzie. Nowa linia pracownicza odciążyła tramwajową „ósemkę”. Od tej pory w mieście były już cztery linie pracownicze obsługiwane wozami MPK
Później kursowała na trasie Rondo Toruńskie - Smoleńska

Wiadomo coś o innych liniach?